Next week, Audi will open what it is calling “world’s first” charging hub concept in Nuremberg, Germany, complete with reservation options and a lounge area. Audi’s pilot project is intended to test charging solutions for the impending demand for EV infrastructure, particularly in urban areas where drivers might not have access to charging at home.
320 kW laddhastighet.
2.45 MWh inbyggd lagring + 30 kW solceller gör att Audi räknar med att det räcker med 200 kW anslutning (= 290 ampere?) för att försörja hubben med ström.
Pilotanläggningen öppnar den 23/12.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Jag såg inget i artikel om att det skulle vara för enbart Audi men man kan väl tänka sig att de gör som Tesla och åtminstone börjar med egna märket?
Porsche tillhör ju samma koncern. Som jag förstår det så finns det ju rätt mycket samma teknik i e-tron GT och Taycan. Porsche ligger väl dessutom över Audi i koncernens 'statushierarki'...
Vad hände förresten med Cybertruck? Har inte hört något om den på länge.
Försvann den helt struken från roadmapen, eller väntar man på att produktionen av 4680 rampar upp?
De kommer börja massproducera dem i Texas. De bygger linan just nu. Ny rekordstor gigapress med mera. Planen är att produktionen ska påbörjas under 2023 enligt Elon under invigningen av fabriken.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Vad hände förresten med Cybertruck? Har inte hört något om den på länge.
Försvann den helt struken från roadmapen, eller väntar man på att produktionen av 4680 rampar upp?
De kommer börja massproducera dem i Texas. De bygger linan just nu. Ny rekordstor gigapress med mera. Planen är att produktionen ska påbörjas under 2023 enligt Elon under invigningen av fabriken.
Off topic nej då. Men jag vet att det är så bi jobbar här och en annan har ju rätt långt till 10 000…