När jag pratade med SA förra veckan sa de han att bilarna kom med båt till Gbg…
Intressant. Har du fått någon bekräftelse av tiden via sms, eller på annat sätt utöver uppdatering i appen?
Inte något bekräftelsesms efter att jag bokade tiden.
SMS:ade tesla nu och fick bekräftelse att tiden gäller.
Sen verkar min köpupplevelse vara smidigare än alla andras... Faktura med VIN i Maj, tidigare och tidigare leverans, leverans tidigt i utlovat levfönster.
Ringde Tesla då min hämtning imorgon blev inställd via ett sms i helgen. Tydligen skall bilarna gå med tåg från Belgien.....så förhoppningsvis kommer ett gäng bilar snart.
Ringde Tesla då min hämtning imorgon blev inställd via ett sms i helgen. Tydligen skall bilarna gå med tåg från Belgien.....så förhoppningsvis kommer ett gäng bilar snart.
Pratade också nyss med Tesla, de trodde första leveranserna börjar Måndag. Och alla ska sen levereras på 4 dar!
Ringde Tesla då min hämtning imorgon blev inställd via ett sms i helgen. Tydligen skall bilarna gå med tåg från Belgien.....så förhoppningsvis kommer ett gäng bilar snart.
Pratade också nyss med Tesla, de trodde första leveranserna börjar Måndag. Och alla ska sen levereras på 4 dar!
Även jag ringde men fick svaret att bilarna kommer med lastbil. Dock sa dom även till mig att leveranserna börjar ifrån måndag och att de bör få bilarna till sig nu på onsdag.
Jag fick beskedet att min bil stod på lastbil och väntades komma fram idag så om inget oförutsett händer kan jag hämta som planerat imorgon bitti. Så lite annat besked än vad ni fick.
Hur gör ni andra med försäkring? Kollat lite nu och i normalfallet så kör man ju bara halvförsäkring på nya bilar pga vagnskadegarantin men Tesla är ju något slags skämt och verkar ha en självrisk på 13k för denna. Jag hittar inga detaljer för Model Y nånstans men det är ju nästan så det är värt att ta helförsäkring ändå, trots att man redan betalat för nybilsgarantin i priset på bilen...
Hur gör ni andra med försäkring? Kollat lite nu och i normalfallet så kör man ju bara halvförsäkring på nya bilar pga vagnskadegarantin men Tesla är ju något slags skämt och verkar ha en självrisk på 13k för denna. Jag hittar inga detaljer för Model Y nånstans men det är ju nästan så det är värt att ta helförsäkring ändå, trots att man redan betalat för nybilsgarantin i priset på bilen...
Men kolla så att din halvförsäkring inte har självrisksreducering. Nuvarande bil hade 10 000 i självrisk på vagnskada men halvförsäkringen reducerade detta till 1 000
Hur gör ni andra med försäkring? Kollat lite nu och i normalfallet så kör man ju bara halvförsäkring på nya bilar pga vagnskadegarantin men Tesla är ju något slags skämt och verkar ha en självrisk på 13k för denna. Jag hittar inga detaljer för Model Y nånstans men det är ju nästan så det är värt att ta helförsäkring ändå, trots att man redan betalat för nybilsgarantin i priset på bilen...
Kolla med ditt försäkringsbolag så att vagnskadeförsäkringen verkligen gäller om du har vagnskadegaranti. Så här kan det till exempel stå:
När jag pratade med SA förra veckan sa de han att bilarna kom med båt till Gbg…
Nu är det en ren gissning från min sida, men Theben är på väg in till Göteborg och ankommer i morgon kl 09. Om bilarna kommer med båt vore Theben logisk eftersom den kommer från att ha lossat Teslor i Zeebrugge.
Väntar på SMS 3 för upphämtning i GBG, har VIN och Reg Nr.
När jag pratade med SA förra veckan sa de han att bilarna kom med båt till Gbg…
Nu är det en ren gissning från min sida, men Theben är på väg in till Göteborg och ankommer i morgon kl 09. Om bilarna kommer med båt vore Theben logisk eftersom den kommer från att ha lossat Teslor i Zeebrugge.
Väntar på SMS 3 för upphämtning i GBG, har VIN och Reg Nr.
Såg spekulationer i shipping forumet om Thebens djupgående, före och efter den lastar på/av, det går väl att använda för att bedöma om den har bilar kvar ombord eller ej efter den lastat av i Zeebrugge.
Just nu är djupgåendet 8,9 m men då jag inte vet dem före och efter lastning i Shanghai så vet jag inte om den har bilar kvar eller ej.
Har stått nåt här i forumet med 10.3 meter antagligen efter den lastat i Shanghai? Om jag räknat på de siffrorna skulle 0,1 m djupgående motsvara ungefär 290 bilar. Men djupet anges bara med en decimal så avrundningsfel gör ju ganska mycket på marginalen.
Går fort nu. Pratade med Tesla i morse som sa att det rasar in bilar men att min bil tyvärr inte skulle komma förrän nästa vecka. Men nu kom SMS:et att jag får den redan på torsdag. Ett tag var EDD i december... Tips: svara blixtsnabbt på SMS:et tiderna går fort åt. 20-minuters intervall på tiderna. Tur att Teslor är så enkla att förstå sig på (det där var faktiskt inte ironi, de är ju det)
När jag pratade med SA förra veckan sa de han att bilarna kom med båt till Gbg…
Nu är det en ren gissning från min sida, men Theben är på väg in till Göteborg och ankommer i morgon kl 09. Om bilarna kommer med båt vore Theben logisk eftersom den kommer från att ha lossat Teslor i Zeebrugge.
Väntar på SMS 3 för upphämtning i GBG, har VIN och Reg Nr.
Såg spekulationer i shipping forumet om Thebens djupgående, före och efter den lastar på/av, det går väl att använda för att bedöma om den har bilar kvar ombord eller ej efter den lastat av i Zeebrugge.
Just nu är djupgåendet 8,9 m men då jag inte vet dem före och efter lastning i Shanghai så vet jag inte om den har bilar kvar eller ej.
Har stått nåt här i forumet med 10.3 meter antagligen efter den lastat i Shanghai? Om jag räknat på de siffrorna skulle 0,1 m djupgående motsvara ungefär 290 bilar. Men djupet anges bara med en decimal så avrundningsfel gör ju ganska mycket på marginalen.
Har ni tagit hänsyn till mängden förbränd olja också?
Kan nog göra ett par centimeter
I received an SMS on the 19th June stating that there are transportation delays and that the delivery window booked on the 21st will take place between the 26th-30th June.
After speaking with a Tesla Rep on the phone this morning (20th), there's a train delay that transports our vehicles to Sweden from Belgium. This is only relevent for Long Range Y's. He said he's confident with the 26-30 window.
SWE - 2024 Tesla Model X LR SWE - 2020 Audi A6 Avant SWE - 2022 Tesla Model Y LR SWE - 2020 Volkswagen ID3 SWE - Range Rover Velar UK - Porsche 911 GT USA - Tesla Model S P90D
När jag pratade med SA förra veckan sa de han att bilarna kom med båt till Gbg…
Nu är det en ren gissning från min sida, men Theben är på väg in till Göteborg och ankommer i morgon kl 09. Om bilarna kommer med båt vore Theben logisk eftersom den kommer från att ha lossat Teslor i Zeebrugge.
Väntar på SMS 3 för upphämtning i GBG, har VIN och Reg Nr.
Såg spekulationer i shipping forumet om Thebens djupgående, före och efter den lastar på/av, det går väl att använda för att bedöma om den har bilar kvar ombord eller ej efter den lastat av i Zeebrugge.
Just nu är djupgåendet 8,9 m men då jag inte vet dem före och efter lastning i Shanghai så vet jag inte om den har bilar kvar eller ej.
Har stått nåt här i forumet med 10.3 meter antagligen efter den lastat i Shanghai? Om jag räknat på de siffrorna skulle 0,1 m djupgående motsvara ungefär 290 bilar. Men djupet anges bara med en decimal så avrundningsfel gör ju ganska mycket på marginalen.
Har ni tagit hänsyn till mängden förbränd olja också?
Kan nog göra ett par centimeter
Jag kollade en annan tracker och då var djupgåendet 8,8 m = helt tom alltså..
Skulle kolla några bagageutrymmesmått på den Y LR som står hos Tesla i Uppsala, men där var det tomt. Bilen såld till någon lycklig vinnare! Helt rätt att sälja de utställningsbilar som inte ställts på, tycker jag.
När jag pratade med SA förra veckan sa de han att bilarna kom med båt till Gbg…
Nu är det en ren gissning från min sida, men Theben är på väg in till Göteborg och ankommer i morgon kl 09. Om bilarna kommer med båt vore Theben logisk eftersom den kommer från att ha lossat Teslor i Zeebrugge.
Väntar på SMS 3 för upphämtning i GBG, har VIN och Reg Nr.
Vi har En tid för hämtning bokad imorgon 10:00 (Göteborg) om de bilarna finns på Theben känns det orimligt tight. 1 timme från angörande till leverans är orimligt. Alternativet är såklart att bilen inte finns där, men med en bokad och bekräftad tid skulle det vara märkligt.
När jag pratade med SA förra veckan sa de han att bilarna kom med båt till Gbg…
Nu är det en ren gissning från min sida, men Theben är på väg in till Göteborg och ankommer i morgon kl 09. Om bilarna kommer med båt vore Theben logisk eftersom den kommer från att ha lossat Teslor i Zeebrugge.
Väntar på SMS 3 för upphämtning i GBG, har VIN och Reg Nr.
Vi har En tid för hämtning bokad imorgon 10:00 (Göteborg) om de bilarna finns på Theben känns det orimligt tight. 1 timme från angörande till leverans är orimligt. Alternativet är såklart att bilen inte finns där, men med en bokad och bekräftad tid skulle det vara märkligt.
Håller med om att det är osannolikt.
Tror inte att bilar tidigare kommit med båt heller så varför Tesla skulle börja med det är oklart.
En förklaring (halmstrå) skulle vara om vissa kommer med båt, men kan inte riktigt se varför det skulle vara så utan vi kanske får avskriva teorin.
Är det någon mer än jag som fått en kreditfaktura för att sedan få ytterligare en ny slutfaktura. Har således tre stycken fakturor på mitt konto, 1 slutfaktura och 2 final invoice. En av de som heter final invoice är kredit och en är den nya slutfakturan. Ser inget övrigt som ändrats i dem.
När jag pratade med SA förra veckan sa de han att bilarna kom med båt till Gbg…
Nu är det en ren gissning från min sida, men Theben är på väg in till Göteborg och ankommer i morgon kl 09. Om bilarna kommer med båt vore Theben logisk eftersom den kommer från att ha lossat Teslor i Zeebrugge.
Väntar på SMS 3 för upphämtning i GBG, har VIN och Reg Nr.
Vi har En tid för hämtning bokad imorgon 10:00 (Göteborg) om de bilarna finns på Theben känns det orimligt tight. 1 timme från angörande till leverans är orimligt. Alternativet är såklart att bilen inte finns där, men med en bokad och bekräftad tid skulle det vara märkligt.
Håller med om att det är osannolikt.
Tror inte att bilar tidigare kommit med båt heller så varför Tesla skulle börja med det är oklart.
En förklaring (halmstrå) skulle vara om vissa kommer med båt, men kan inte riktigt se varför det skulle vara så utan vi kanske får avskriva teorin.
I was told that they were coming by Freight Train from Zeebrugge to Sweden this morning on the phone.
SWE - 2024 Tesla Model X LR SWE - 2020 Audi A6 Avant SWE - 2022 Tesla Model Y LR SWE - 2020 Volkswagen ID3 SWE - Range Rover Velar UK - Porsche 911 GT USA - Tesla Model S P90D
Är det någon mer än jag som fått en kreditfaktura för att sedan få ytterligare en ny slutfaktura. Har således tre stycken fakturor på mitt konto, 1 slutfaktura och 2 final invoice. En av de som heter final invoice är kredit och en är den nya slutfakturan. Ser inget övrigt som ändrats i dem.
Såg nu att preliminärt upphämtningsdatum var flyttat från 21/6 till 21/7. SMS säger dock som för övriga 26-30/6.
När jag pratade med SA förra veckan sa de han att bilarna kom med båt till Gbg…
Nu är det en ren gissning från min sida, men Theben är på väg in till Göteborg och ankommer i morgon kl 09. Om bilarna kommer med båt vore Theben logisk eftersom den kommer från att ha lossat Teslor i Zeebrugge.
Väntar på SMS 3 för upphämtning i GBG, har VIN och Reg Nr.
Såg spekulationer i shipping forumet om Thebens djupgående, före och efter den lastar på/av, det går väl att använda för att bedöma om den har bilar kvar ombord eller ej efter den lastat av i Zeebrugge.
Just nu är djupgåendet 8,9 m men då jag inte vet dem före och efter lastning i Shanghai så vet jag inte om den har bilar kvar eller ej.
Har stått nåt här i forumet med 10.3 meter antagligen efter den lastat i Shanghai? Om jag räknat på de siffrorna skulle 0,1 m djupgående motsvara ungefär 290 bilar. Men djupet anges bara med en decimal så avrundningsfel gör ju ganska mycket på marginalen.
I checked the draught of THEBEN a few days ago in this thread.
10.3 -> 8.9 m
But 8.8 or 8.9 is meanless. The ship would need to pump water into its tank if it is empty, so to a safe sailing draught.
We do not really know, if its carrying water or cars.