Miljöbonusen
Moderator: Redaktion
Miljöbonusen
Har haft min MYLR 6 månader och en vecka. Får man någon information inför utbetalningen av bonuspengarna eller trillar de bara in plötsligt? Hur länge fick ni vänta?
- MarcusKovik
- Teslaägare
Re: Miljöbonusen
De trillar bara in, sen brev på posten med bekräftelse, 6 månader och 7 dagar.
Greenelys inbjudningskod 5487012
https://app.greenely.se/contracts/referral/5487012/
https://app.greenely.se/contracts/referral/5487012/
Jag är i samma sits som TS. Tog ut en MYLR i december när jag trodde bonusen skulle ryka vid årsskiftet. Har heller inte hört ett knyst från staten om premien.
Har någon som hämtat ut i slutet på förra året fått premien utbetald?
Måste man anmäla sig i något register för att det ska hända? Hur vet de annars vilket konto det ska utbetalas till?
Måste man anmäla sig i något register för att det ska hända? Hur vet de annars vilket konto det ska utbetalas till?
2023 - S Plaid
2022 - Y LR - Såld
2022 - Y LR - Såld
Jag fick hem en blankett ganska direkt efter leveransen där jag fick ansöka om bonusen. Där fanns info om hur man registrerade ett utbetalningakonto men det går att googla fram hos transportstyrelsen.KrisJ skrev:Jag är i samma sits som TS. Tog ut en MYLR i december när jag trodde bonusen skulle ryka vid årsskiftet. Har heller inte hört ett knyst från staten om premien.
Fick min Ioniq 5 den 3/12. Frågade på Transportstyrelsen förra veckan. ”Slutet på juni, början juli” var svaret. Inte är det bråttom där inte. Men akta om pengarna ska in andra vägen…frenberg skrev:Har haft min MYLR 6 månader och en vecka. Får man någon information inför utbetalningen av bonuspengarna eller trillar de bara in plötsligt? Hur länge fick ni vänta?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Miljöbonusen
https://www.swedbank.se/privat/betala-o ... ister.html (oavsett vilken bank du har)KrisJ skrev:Jag är i samma sits som TS. Tog ut en MYLR i december när jag trodde bonusen skulle ryka vid årsskiftet. Har heller inte hört ett knyst från staten om premien.
Annars skickar dom en utbetalningsavi med brev.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ringde du eller mejlade du?Walker skrev:Fick min Ioniq 5 den 3/12. Frågade på Transportstyrelsen förra veckan. ”Slutet på juni, början juli” var svaret. Inte är det bråttom där inte. Men akta om pengarna ska in andra vägen…frenberg skrev:Har haft min MYLR 6 månader och en vecka. Får man någon information inför utbetalningen av bonuspengarna eller trillar de bara in plötsligt? Hur länge fick ni vänta?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag hämtade ut bilen 29 november och fick pengarna på kontot nyss, den 10 juni.KrisJ skrev:Har någon som hämtat ut i slutet på förra året fått premien utbetald?
MY LR RWD ”Juniper” -25
M3 SR+ RWD -21 (såld)
M3 SR+ RWD -21 (såld)
Mejlmikebike skrev:Ringde du eller mejlade du?Walker skrev:Fick min Ioniq 5 den 3/12. Frågade på Transportstyrelsen förra veckan. ”Slutet på juni, början juli” var svaret. Inte är det bråttom där inte. Men akta om pengarna ska in andra vägen…frenberg skrev:Har haft min MYLR 6 månader och en vecka. Får man någon information inför utbetalningen av bonuspengarna eller trillar de bara in plötsligt? Hur länge fick ni vänta?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
vagtrafik@transportstyrelsen.se ?Walker skrev:Mejlmikebike skrev:Ringde du eller mejlade du?Walker skrev:Fick min Ioniq 5 den 3/12. Frågade på Transportstyrelsen förra veckan. ”Slutet på juni, början juli” var svaret. Inte är det bråttom där inte. Men akta om pengarna ska in andra vägen…frenberg skrev:Har haft min MYLR 6 månader och en vecka. Får man någon information inför utbetalningen av bonuspengarna eller trillar de bara in plötsligt? Hur länge fick ni vänta?
Volvo PV 544 Special 1963
Jappmikebike skrev:vagtrafik@transportstyrelsen.se ?Walker skrev:Mejlmikebike skrev:Ringde du eller mejlade du?Walker skrev:Fick min Ioniq 5 den 3/12. Frågade på Transportstyrelsen förra veckan. ”Slutet på juni, början juli” var svaret. Inte är det bråttom där inte. Men akta om pengarna ska in andra vägen…frenberg skrev:Har haft min MYLR 6 månader och en vecka. Får man någon information inför utbetalningen av bonuspengarna eller trillar de bara in plötsligt? Hur länge fick ni vänta?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Nyfiken om de kommer betala ut 50.000 eller 70.000 om bonusen betalas ut Jan 2023 dvs för lev som sker i början på Juli..
Min klara uppfattning är att 50 000 i bonus gäller för bilar levererade from 1 januari 2023. Alla i år 70 000 om dom fyller på.anna__ skrev:Nyfiken om de kommer betala ut 50.000 eller 70.000 om bonusen betalas ut Jan 2023 dvs för lev som sker i början på Juli..
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Så borde det vara iallafall..Dafro skrev:Min klara uppfattning är att 50 000 i bonus gäller för bilar levererade from 1 januari 2023. Alla i år 70 000 om dom fyller på.anna__ skrev:Nyfiken om de kommer betala ut 50.000 eller 70.000 om bonusen betalas ut Jan 2023 dvs för lev som sker i början på Juli..
Hur fungerar det om man har leasingbil (som anställd) via tex Autoplan, Autolease osv.. Dom är ägare av bilen och bör få bonusen, hur påverkar det mig som leasar bilen?
Det bör göra inköpspriset lägre samtidigt som avtalet redan är skrivet med ett då gällande pris. Förändras förmånsvärdet eller spelar bonusen ingen roll för vi som har det upplägget?
Det bör göra inköpspriset lägre samtidigt som avtalet redan är skrivet med ett då gällande pris. Förändras förmånsvärdet eller spelar bonusen ingen roll för vi som har det upplägget?
Om jag kommer ihåg rätt nu så påverkar det inte förmånsvärdet och sedan blir det så att om det är en ren tjänstebil så blir det upp till företaget om du får bonusen, vilket du troligen får men vet inte hur eller när det justeras men med personalbil så får du nytta av bonusen. Så har det iallafall varit för mig.Liston skrev:Hur fungerar det om man har leasingbil (som anställd) via tex Autoplan, Autolease osv.. Dom är ägare av bilen och bör få bonusen, hur påverkar det mig som leasar bilen?
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Jag hämtade ut 10 dec.
Via mejl fick jag reda på förra veckan att utbetalning är planerad till 21/6.
Hoppas de dyker upp i morgon.
Via mejl fick jag reda på förra veckan att utbetalning är planerad till 21/6.
Hoppas de dyker upp i morgon.

Model 3 LR -21 Vit/Svart 18" Aero
Det normala är att bonusen blir som en extra amortering på lånet (den finansiella leasingen). Det innebär att leasingkostnaden går ned efter bonusen är utbetald.Dafro skrev:Om jag kommer ihåg rätt nu så påverkar det inte förmånsvärdet och sedan blir det så att om det är en ren tjänstebil så blir det upp till företaget om du får bonusen, vilket du troligen får men vet inte hur eller när det justeras men med personalbil så får du nytta av bonusen. Så har det iallafall varit för mig.Liston skrev:Hur fungerar det om man har leasingbil (som anställd) via tex Autoplan, Autolease osv.. Dom är ägare av bilen och bör få bonusen, hur påverkar det mig som leasar bilen?
- BaronHellJug
- Teslaägare
Exakt enligt ovan blev det för min nuvarande personalbil via autoplan, beloppet (då 60k) kom in på mitt bilkonto och i första årsavstämningen föreslog de då en sänkning av mitt bruttolöneavdrag.
Dock hade autoplan missat att detta var en intäkt av engångskaraktär så de föreslog en väldigt stor sänkning varpå jag fick påminna om att det inte skulle komma några fler bonusinbetalningar så denna kalkyl skulle inte hålla framöver
(kunde förstås struntat i att säga något och kanske hade varit trevligt för mig på kort sikt men hade givetvis havererat kalkylen senare vilket jag ändå fått betala för så lättare att ta det där och då tyckte jag…)
Dock hade autoplan missat att detta var en intäkt av engångskaraktär så de föreslog en väldigt stor sänkning varpå jag fick påminna om att det inte skulle komma några fler bonusinbetalningar så denna kalkyl skulle inte hålla framöver
(kunde förstås struntat i att säga något och kanske hade varit trevligt för mig på kort sikt men hade givetvis havererat kalkylen senare vilket jag ändå fått betala för så lättare att ta det där och då tyckte jag…)