Hejsan!
Jag fick tillbaka min bil idag efter 5 veckor hos Tesla och deras skadeverkstäder efter att ha fått stenskott kring hundben pga dåligt justerade dörrar.
Så, jag inspekterade de nylackerade delarna och var supernöjd men när jag kom hem och skulle köra in i garaget, då man oftast kör sakta med nerdragen ruta så hör jag ett typ klonkande/klappande ljud från främre delen av bilen. Det låter som om något i plast inte sitter som det ska och "slår" mot något. Det sker endast när bilen rullar. Så fort jag stannar så låter det inte.
Kommer nog åka förbi SC imorrn och höra vad de säger. Har någon här någon idé om vad som kan ha hänt?
Justerade dörrar och omlackade trösklar. Jag antar att man monterar bort både hjul och stänkskydd då?
Det gäller en LR uttagen 2021 med endast 700 mil på mätaren.
Klonkade/klappande ljud i låga hastigheter?
Moderator: Redaktion
-
Re: Klonkade/klappande ljud i låga hastigheter?
Har du aero caps? Min lät också så och det var en liten sten innanför aero capsen på ett hjul.
-
Yes det har jag! tack för tipset, jag ska slita av dem idag och testa. Vore så skönt att slippa åka tillbaka till SCmsand skrev:Har du aero caps? Min lät också så och det var en liten sten innanför aero capsen på ett hjul.

-
TACK, tack tack tack!!!msand skrev:Har du aero caps? Min lät också så och det var en liten sten innanför aero capsen på ett hjul.
(Det löste sig genom att ta bort aerocapen)