Jag tänkte lite så här att jag kommer snabbare fram med min diesel än elbil tror jag.
Samtidigt riskerar jag inte fastna och vänta på någon SUC någon längre tid.
Sedan vet man inte om bilarna står och laddar lite hur som helst nu när det är fritt och tar upp extra oanvända laddplatser.
Väldigt tråkigt om jag måste vänta 1/2 timme och sen själv ladda en 1/2 timme varje 30 mil.
Dieselbilen kör då en hel timme på vägen i lagom hastighet medan elbilen står stilla en timme för laddning.
Om jag då lägger endast ca 1400kr mer för "miljöbov resan" än "Miljövän resan" så slipper jag bekymra mig för det.
Det enda är att jag får de utsläppta avgaserna på mitt samvete.
Samt låg social status (iaf bland högutbildade).
Ja den måste vara väldigt mycket värd
Alla vet att "Reptil-hjärnan/Fossil-hjärnan kan ta över ibland.
Ta en titt på denna vid 150km/h för en M3LR -21 så får man sig en funderare:
Jag tänkte lite så här att jag kommer snabbare fram med min diesel än elbil tror jag.
Samtidigt riskerar jag inte fastna och vänta på någon SUC någon längre tid.
Sedan vet man inte om bilarna står och laddar lite hur som helst nu när det är fritt och tar upp extra oanvända laddplatser.
Väldigt tråkigt om jag måste vänta 1/2 timme och sen själv ladda en 1/2 timme varje 30 mil.
Dieselbilen kör då en hel timme på vägen i lagom hastighet medan elbilen står stilla en timme för laddning.
Om jag då lägger endast ca 1400kr mer för "miljöbov resan" än "Miljövän resan" så slipper jag bekymra mig för det.
Det enda är att jag får de utsläppta avgaserna på mitt samvete.
Samt låg social status (iaf bland högutbildade).
Vad är ens en "högutbildad" i dagens samhälle där var och varannan har en fjantig akademisk examen knappt värd papperet den är tryckt på. Lägre krav, fler lärosäten, fler platser på utbildningarna...
Redan 1995 när jag påbörjade min utbildning kände jag att kraven hade sänkts för att få igenom oss snabbt och enkelt.
I vilket fall ändrades inte min livsåskådning av att plugga lite programmering, elektronik och matte. Det gör iaf mig inte automatiskt till en bättre människa än en rörmokare eller hårfrisörska.
Verkar som att en av årets största resdagar har förflutit utan större problem när jag strökollat i Chargefinder. Har varit fullt enbart på Ionity när jag kollat och det är väl mer regel än undantag även en vanlig söndagseftermiddag sannolikt pga av låga abonnemangspriser. Närliggande laddare har varit lediga.
Jag tänkte lite så här att jag kommer snabbare fram med min diesel än elbil tror jag.
Samtidigt riskerar jag inte fastna och vänta på någon SUC någon längre tid.
Sedan vet man inte om bilarna står och laddar lite hur som helst nu när det är fritt och tar upp extra oanvända laddplatser.
Väldigt tråkigt om jag måste vänta 1/2 timme och sen själv ladda en 1/2 timme varje 30 mil.
Dieselbilen kör då en hel timme på vägen i lagom hastighet medan elbilen står stilla en timme för laddning.
Om jag då lägger endast ca 1400kr mer för "miljöbov resan" än "Miljövän resan" så slipper jag bekymra mig för det.
Det enda är att jag får de utsläppta avgaserna på mitt samvete.
Samt låg social status (iaf bland högutbildade).
Vad är ens en "högutbildad" i dagens samhälle där var och varannan har en fjantig akademisk examen knappt värd papperet den är tryckt på. Lägre krav, fler lärosäten, fler platser på utbildningarna...
Redan 1995 när jag påbörjade min utbildning kände jag att kraven hade sänkts för att få igenom oss snabbt och enkelt.
I vilket fall ändrades inte min livsåskådning av att plugga lite programmering, elektronik och matte. Det gör iaf mig inte automatiskt till en bättre människa än en rörmokare eller hårfrisörska.
Alla jag umgås med är högutbildade med utbildningar startade runt 1992-1995. Bara civilingenjörer, läkare, systemvetare, jurister och en och annan lärare. Med du har en poäng, det fanns ju faktiskt ekonomutbildningar på den tiden också…
Nästan alla har gjort sig av med sina tyska premiumfossiler och insett det pinsamma att skylta med kromade avgasrör och väcka grannarna varje morgon med brum-brum-ljud.
Jag tänkte lite så här att jag kommer snabbare fram med min diesel än elbil tror jag.
Samtidigt riskerar jag inte fastna och vänta på någon SUC någon längre tid.
Sedan vet man inte om bilarna står och laddar lite hur som helst nu när det är fritt och tar upp extra oanvända laddplatser.
Väldigt tråkigt om jag måste vänta 1/2 timme och sen själv ladda en 1/2 timme varje 30 mil.
Dieselbilen kör då en hel timme på vägen i lagom hastighet medan elbilen står stilla en timme för laddning.
Om jag då lägger endast ca 1400kr mer för "miljöbov resan" än "Miljövän resan" så slipper jag bekymra mig för det.
Det enda är att jag får de utsläppta avgaserna på mitt samvete.
Samt låg social status (iaf bland högutbildade).
Vad är ens en "högutbildad" i dagens samhälle där var och varannan har en fjantig akademisk examen knappt värd papperet den är tryckt på. Lägre krav, fler lärosäten, fler platser på utbildningarna...
Redan 1995 när jag påbörjade min utbildning kände jag att kraven hade sänkts för att få igenom oss snabbt och enkelt.
I vilket fall ändrades inte min livsåskådning av att plugga lite programmering, elektronik och matte. Det gör iaf mig inte automatiskt till en bättre människa än en rörmokare eller hårfrisörska.
Alla jag umgås med är högutbildade med utbildningar startade runt 1992-1995. Bara civilingenjörer, läkare, systemvetare, jurister och en och annan lärare. Med du har en poäng, det fanns ju faktiskt ekonomutbildningar på den tiden också…
Nästan alla har gjort sig av med sina tyska premiumfossiler och insett det pinsamma att skylta med kromade avgasrör och väcka grannarna varje morgon med brum-brum-ljud.
Jag tänkte lite så här att jag kommer snabbare fram med min diesel än elbil tror jag.
Samtidigt riskerar jag inte fastna och vänta på någon SUC någon längre tid.
Sedan vet man inte om bilarna står och laddar lite hur som helst nu när det är fritt och tar upp extra oanvända laddplatser.
Väldigt tråkigt om jag måste vänta 1/2 timme och sen själv ladda en 1/2 timme varje 30 mil.
Dieselbilen kör då en hel timme på vägen i lagom hastighet medan elbilen står stilla en timme för laddning.
Om jag då lägger endast ca 1400kr mer för "miljöbov resan" än "Miljövän resan" så slipper jag bekymra mig för det.
Det enda är att jag får de utsläppta avgaserna på mitt samvete.
Samt låg social status (iaf bland högutbildade).
Vad är ens en "högutbildad" i dagens samhälle där var och varannan har en fjantig akademisk examen knappt värd papperet den är tryckt på. Lägre krav, fler lärosäten, fler platser på utbildningarna...
Redan 1995 när jag påbörjade min utbildning kände jag att kraven hade sänkts för att få igenom oss snabbt och enkelt.
I vilket fall ändrades inte min livsåskådning av att plugga lite programmering, elektronik och matte. Det gör iaf mig inte automatiskt till en bättre människa än en rörmokare eller hårfrisörska.
Alla jag umgås med är högutbildade med utbildningar startade runt 1992-1995. Bara civilingenjörer, läkare, systemvetare, jurister och en och annan lärare. Med du har en poäng, det fanns ju faktiskt ekonomutbildningar på den tiden också…
Nästan alla har gjort sig av med sina tyska premiumfossiler och insett det pinsamma att skylta med kromade avgasrör och väcka grannarna varje morgon med brum-brum-ljud.
Gävle, midsommarafton, kl 10. Vi var enda bilen, en Tesla givetvis.
När vi var färdigladdade så var vi tre Teslor. Inte direkt kö med andra ord på 14 stolpar.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Det var väldigt gott om platts i Norrköping om man bortser från de mopedburna ungdomar som övade köra på bakhjulet strax rumt 2300 igår, dagen före midsommarafton.
Enda Teslan där förutom en guldfärgad Peugeot.
Hade ju hoppats det skulle vara någon mer där!
Kanske så att semestern börjat för många, men när jag idag rullade in i Norrköping vid 10:30 så var det mer fullt än vanligt - ”bara” fyra platser tillgängliga! Övervägande Tesla men en eTron som blockerade två platser för sin laddning
Det var väldigt gott om platts i Norrköping om man bortser från de mopedburna ungdomar som övade köra på bakhjulet strax rumt 2300 igår, dagen före midsommarafton.
Enda Teslan där förutom en guldfärgad Peugeot.
Hade ju hoppats det skulle vara någon mer där!
Vilken överraskning att det var gott om plats kl 23:00 på natten!
Jönköping helt fullt med 2 i kö, övervägande Teslor men 2 andra märken
Är det inte lite märkligt att det blir kö i Jönköping så ofta? Innan den fanns var det ju bara i Ödeshög det kunde vara trångt ibland, hur kommer det sig att det blir mer kö efter man öppnar ytterligare en station i närheten med 20 v3?
Det har förstås tillkommit bilar också, men ändå?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Jönköping helt fullt med 2 i kö, övervägande Teslor men 2 andra märken
Är det inte lite märkligt att det blir kö i Jönköping så ofta? Innan den fanns var det ju bara i Ödeshög det kunde vara trångt ibland, hur kommer det sig att det blir mer kö efter man öppnar ytterligare en station i närheten med 20 v3?
Jönköping helt fullt med 2 i kö, övervägande Teslor men 2 andra märken
Är det inte lite märkligt att det blir kö i Jönköping så ofta? Innan den fanns var det ju bara i Ödeshög det kunde vara trångt ibland, hur kommer det sig att det blir mer kö efter man öppnar ytterligare en station i närheten med 20 v3?
Det har förstås tillkommit bilar också, men ändå?
/fth
Stockholmare tar sig dit på en laddning?
Precis, för mig som bor i Stockholm så är det en ganska lämplig plats att ladda. Då har man kört kanske runt 3,5 timme så lagom för paus och ladda.
Jönköping helt fullt med 2 i kö, övervägande Teslor men 2 andra märken
Är det inte lite märkligt att det blir kö i Jönköping så ofta? Innan den fanns var det ju bara i Ödeshög det kunde vara trångt ibland, hur kommer det sig att det blir mer kö efter man öppnar ytterligare en station i närheten med 20 v3?
Det har förstås tillkommit bilar också, men ändå?
/fth
Stockholmare tar sig dit på en laddning?
Japp, och man tar dig hela vägen hem om man laddar nästan fullt.
Laddade igår i Ciechocinek, Polen. Det var en bil när jag kom. 7 bilar i kö när jag åkte. Endast 4 platser.... det kändes stressigt att se alla stå och vänta. Men det var enda stället med kö både på vägen ner till kroatien och upp igen.
Jönköping är optimal om man kör lite snabbare än skyltat på E4 från Stockholm. Den är dessutom snabb som attan och ligger strax under 3h från Stockholm om man kör med lite moms.
Ödeshög är jag otroligt glad att slippa, en av de värsta faktiskt.
Norrköping ligger perfekt på vägen hem, men den är v2 istället för v3, så inte lika älskad som Jönköping.