gnisslande från däcken efter buskörning
Moderator: Redaktion
gnisslande från däcken efter buskörning
Jag var ute o såg en stor tom parkering med ett fint is/snölager på och tänkte testa hur bra den snurrar utan traction control.
När jag snurrat runt 2-3 gånger så tyckte jag att det var slutlekt och satte på traction controll igen och rullade.. hann rulla 10m innan det börjades höra gnisslande från däcken.
Första tanken är ju gruskorn i däcken men frågan är om jag bara ska fortsätta köra o hoppas det försvinner eller om jag ska stanna o ringa Tesla?
Uppskattar snabb hjälp!
När jag snurrat runt 2-3 gånger så tyckte jag att det var slutlekt och satte på traction controll igen och rullade.. hann rulla 10m innan det börjades höra gnisslande från däcken.
Första tanken är ju gruskorn i däcken men frågan är om jag bara ska fortsätta köra o hoppas det försvinner eller om jag ska stanna o ringa Tesla?
Uppskattar snabb hjälp!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Re: gnisslande från däcken efter buskörning
Jag hade detta en gång var ett gruskorn som satt sig mellan skivan och bromsskölden. Kör fram och tillbaka så kan det släppa.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Ringde Teslas vägassistans då service centret är stängt. En trevlig man svarade och jag fick förklara min situation och han sa att det är absolut inga problem så länge inte den påverkar bromsarna på något sätt. Service centret ska ringa mig imorn sa han.
Skönt att få veta! Så den kan ramla ut själv om jag har tur, annars tar service centret ut den sa han.
Skönt att få veta! Så den kan ramla ut själv om jag har tur, annars tar service centret ut den sa han.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Prova backa-framåt-backa och svänga fullt höger/vänster. Då brukar stenarna kunna trilla ut om det är det.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
+1 på grus/sten
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Grusbus?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Vi körde en bit för att se om gruskornet lossnat, men när vi märkte att det inte skulle lossna o vi skulle ringa Tesla så parkerar vi vid en lucka på sidan av vägen... 3min senare kommer skyddsvakter från skyddsobjektet 500m bakåt...
Dom tog lite info o tyckte vi såg skumma ut som stod vid sidan av vägen. Fick förklara situationen helt enkelt!
Dom tog lite info o tyckte vi såg skumma ut som stod vid sidan av vägen. Fick förklara situationen helt enkelt!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
ja, en Tesla är ju iaf bra om man ska smyga runt skyddsobjekt, ganska tyst!tehjimos skrev:Vi körde en bit för att se om gruskornet lossnat, men när vi märkte att det inte skulle lossna o vi skulle ringa Tesla så parkerar vi vid en lucka på sidan av vägen... 3min senare kommer skyddsvakter från skyddsobjektet 500m bakåt...
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
I alla fall när det inte sitter grus och småsten i bromsarna.HelectriC skrev:ja, en Tesla är ju iaf bra om man ska smyga runt skyddsobjekt, ganska tyst!tehjimos skrev:Vi körde en bit för att se om gruskornet lossnat, men när vi märkte att det inte skulle lossna o vi skulle ringa Tesla så parkerar vi vid en lucka på sidan av vägen... 3min senare kommer skyddsvakter från skyddsobjektet 500m bakåt...

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015