Så verkar det som att produktionen stoppas av MYP från den 11 Juli under 2 veckor och när de öppnar upp igen så ska de kunna dubbla produktionen. Enligt siffror från car.info så verkar det inte heller vara så många MYP som registreras i Sverige och det är bara att gratulera de lyckliga som får en bil
Totalt 1 MYP reggad igår... Dock intressant att den för-reggades i tisdags. Tyvärr kan jag inte se förrän på fredag ifall det kommit in fler bilar i landet för leverans. Undantaget då ifall de faktiskt levereras ut till kund just idag eftersom de då dyker upp i separat data vi får från Transportstyrelsen. Den levererade bilen kom, precis som alla (?) de senaste bilarna, från Tesla i Malmö och nådde ut till en person i Skåne.
Här sitter man utan bil...Uppskattad leverans 8 juli-22 augusti. Beställning lagd 6 mars.
Bonusen är definitivt körd. Inget VIN nr.
TCO kalkylen körd. Inflationen sticker iväg. Oljepriset på väg ner. Berlinfabriken skall stängas i 2 veckor. Sommarplanerna med bilen borta.
Jag är inte bitter, inte alls...
Samma här. Nytt datumintervall 30 juli till 13 sep. Bytte från grå till vit för en månad sedan och funderar nu på om det är läge att byta tillbaka igen.
Attans, när jag bytte färg så fick jag tipset att byta till en vit. Med 10 svarta i Malmö hade man haft bättre förutsättningar att få en leveras om man valt en svart!
Enligt Tesla support var leveranserna från Giga Berlin mestadels vit & svart och kanske då kortare leveranstid?Jag ville ha en MYP från Tesla Berlin och prioriterade snabb leverans, så vit blev mitt val då.
Läste också att många rekommenderade vit då just den lacken gav bäst skydd mot stenskott?
För oss med leverans okt-dec kanske man kan vara i gränslandet att ändå få dom nya batterierna. Trodde först att det var orealistiskt men om man under fabriksstoppet nu förbereder produktionslinor för att kunna producera dessa, vem vet, kanske fullt möjligt.
För oss med leverans okt-dec kanske man kan vara i gränslandet att ändå få dom nya batterierna. Trodde först att det var orealistiskt men om man under fabriksstoppet nu förbereder produktionslinor för att kunna producera dessa, vem vet, kanske fullt möjligt.
Jag fick mitt leveransfönster flyttat från Q1 2023 till Q4 2022, men jag föredrar nog Q1...
Beställd: BMW iX3 50
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.