Det är en ganska begränsad omfattning, visst, men samtidigt tar de ju steg i rätt riktning, och jag tror att när de provat på lite mer så kommer de nog kunna erbjuda det här till de flesta av sina hyresgäster på sikt. Heja Familjebostäder!
Moderator: Redaktion
Exakt! Och det är precis här jag tycker att kommuner (och kanske rent av stat) skall gå in och röja lite. Det måste inte vara subventioner utan att göra det standariserat och busenkelt är det viktigaste. Det skall vara som att beställa bredband, man knappar in adress och får ett pris. Borde kanske ingå i rot också? Eller på bruttolöneavdrag likt den där hem-pc:n på 90talet. Bra där av familjebostäder hur som helst.danni skrev:De har ju redan löst laddplats åt mig och nån mer så viljan finns ju. Det här känns som första steget mot att göra det mer organiserat och standardiserat. Helst ska ju alla som vill få laddplats.
Familjebostäder är kommunalt.Daoops skrev:Exakt! Och det är precis här jag tycker att kommuner (och kanske rent av stat) skall gå in och röja lite. Det måste inte vara subventioner utan att göra det standariserat och busenkelt är det viktigaste. Det skall vara som att beställa bredband, man knappar in adress och får ett pris. Borde kanske ingå i rot också? Eller på bruttolöneavdrag likt den där hem-pc:n på 90talet. Bra där av familjebostäder hur som helst.danni skrev:De har ju redan löst laddplats åt mig och nån mer så viljan finns ju. Det här känns som första steget mot att göra det mer organiserat och standardiserat. Helst ska ju alla som vill få laddplats.
Ok. Men det är ju ändå inte på kommun-nivå. Alltså alla i kommunen oavsett om man bor hos familjebostäder eller ej.danni skrev:Familjebostäder är kommunalt.Daoops skrev:Exakt! Och det är precis här jag tycker att kommuner (och kanske rent av stat) skall gå in och röja lite. Det måste inte vara subventioner utan att göra det standariserat och busenkelt är det viktigaste. Det skall vara som att beställa bredband, man knappar in adress och får ett pris. Borde kanske ingå i rot också? Eller på bruttolöneavdrag likt den där hem-pc:n på 90talet. Bra där av familjebostäder hur som helst.danni skrev:De har ju redan löst laddplats åt mig och nån mer så viljan finns ju. Det här känns som första steget mot att göra det mer organiserat och standardiserat. Helst ska ju alla som vill få laddplats.