Borde vi inte fundera på en annan start plats blev rätt trångt på torget förra året och då var vi 7 bilar.
Förlagsvis Ystad supercharger så kan ju folk toppa upp bilar och betydligt lättare att hitta parkering
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Borde vi inte fundera på en annan start plats blev rätt trångt på torget förra året och då var vi 7 bilar.
Förlagsvis Ystad supercharger så kan ju folk toppa upp bilar och betydligt lättare att hitta parkering
Jo, jag funderade faktiskt på det också. Där finns ju dessutom någon annan laddare också, för de som inte kan/vill ladda på SuC. Tråkigare plats dock. Den startplatsen gör också att de tre olika vägvalen blir jämnare tidsmässigt, enligt Google maps i alla fall.
Jo, jag funderade faktiskt på det också. Där finns ju dessutom någon annan laddare också, för de som inte kan/vill ladda på SuC. Tråkigare plats dock. Den startplatsen gör också att de tre olika vägvalen blir jämnare tidsmässigt, enligt Google maps i alla fall.
Det underlättar ju även efter tillbakaresan att ha laddare till alla. Var väl rätt begränsat med typ2-stolpar vid torget som jag förstod det
Tycker det låter som en vettig idé jag också. Målgången är ju lite lugnare då vi kommer till Ystad tidigt, så den kan vi fortfarande ha vid Sankt Knuts torg om vi så önskar.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Jag tycker också det låter bra att starta från Tesla SuC. Bättre med parkeringar för de som ev vill följa starten eller möta upp vid målgång, och det är ändå gång/cykelavstånd från "centrum".
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Tycker det låter som en vettig idé jag också. Målgången är ju lite lugnare då vi kommer till Ystad tidigt, så den kan vi fortfarande ha vid Sankt Knuts torg om vi så önskar.
Hur gör vi?
Ska vi Spika SuC som start och målplats? Tänker att det också blir bättre för framtida körningar om det blir samma igen, antalet medverkande lär ju inte gå ner.
Det är Generalbogge som ansvarar för SECC så det är han som tar det slutgiltiga beslutet men jag är absolut, 100% för start och målgång vid Ystad SuC.
Mer plats, bättre laddmöjligheter.
Det är Generalbogge som ansvarar för SECC så det är han som tar det slutgiltiga beslutet men jag är absolut, 100% för start och målgång vid Ystad SuC.
Mer plats, bättre laddmöjligheter.
Läste precis din text om SECC på startsidan - tror att det blev lite copy-paste i den. Det var ingen Kia som deltog förra året utan det var för två år sedan
Model Y LR AWD 2025 (Juniper)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020 (såld)
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Ja, snart kan man börja få en uppfattning om vad vi kan få för väder.
Jag "tränade" lite till med en 1500km resa till Norge. Etappen hem var på 470km och det räckte med 16 minuters laddning, och då laddade jag inte ens från optimal procent utan från 40-70%.
Samt kom hem med 14% kvar.
Jag tror inte riktigt jag får den räckvidden med så mycket motorväg vi ändå har här, men det lutar helt klart åt att jag slår förra årets tid rätt bra.