Tesla is getting closer to integrating Steam to take its gaming platform to whole new level.
Tesla stödjer snart Valve’s Steam?
Moderator: Redaktion
Tesla stödjer snart Valve’s Steam?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Tesla stödjer snart Valve’s Steam?
Får hoppas det inte kräver en extra prenumeration utan ingår i premium connectivity.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Man lär behöva MS Plaind antar jag som har ny hårdvara?malmer skrev:Får hoppas det inte kräver en extra prenumeration utan ingår i premium connectivity.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
AMD Ryzen sitter även i de bilar som levereras nu.
Model 3 SR+ 2019
Ryzen har jag i min MIG MYP 22 också, tror inte MSP har nåt mer än såLasseTM skrev:Man lär behöva MS Plaind antar jag som har ny hårdvara?malmer skrev:Får hoppas det inte kräver en extra prenumeration utan ingår i premium connectivity.
MYP 22 - vit lack / svart inredning
Skönt att se att dom fokuserar på dom viktiga sakerna… lekstuga
Model S P85DL+
Håller helt med. Härligt när sakerna man äger blir roligare, att äga!mans71 skrev:Skönt att se att dom fokuserar på dom viktiga sakerna… lekstuga
En fråga till buttersmurfarna som inte gillar att infotainmenten uppdateras, hur tänker ni att programvaruutveckling och en utvecklingsorganisation fungerar? Gissar att ni föreställer er att om de satte spel- och gränssnittsutvecklare på att utveckla vision och AI, så skulle det på något sätt gå fortare på de fronterna? Eller att Tesla på något sätt inte har pengar att utveckla allt, samtidigt?mans71 skrev:Skönt att se att dom fokuserar på dom viktiga sakerna… lekstuga
Det finns olika typer och kompetensnivåer inom elektronik och programmering, på samma sätt som i många andra brancher. Om man skulle sätta in Duplantis och Zlatan i hockeylandslaget skulle det inte leda närmare ett VM-guld alls, troligen tvärt om.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Buttersmurfen i fråga har inte köpt en dyr xbox. Det här gör man förstås för att odla myten om Tesla och driva försäljning, och visst, det är ju bra. Och visst är det bra om infotainmentsystemet förbättras - det kanske man skulle fokusera på? Spotify-UI tex finns det mycket att göra på. Sen finns det ju rena buggar, skärmar som regelbundet måste bootas om, etc. Min bil måste jag starta om skärmen på varannan dag eftersom den inte stängs av och slutar inte spela musik annars. Dessutom drar musiken igång på högsta volym när jag i appen drar på värmen. Sådär har det varit ett år eller så sedan dom införde den buggen (senaste versionen jag fått).tor-ake skrev:En fråga till buttersmurfarna som inte gillar att infotainmenten uppdateras, hur tänker ni att programvaruutveckling och en utvecklingsorganisation fungerar? Gissar att ni föreställer er att om de satte spel- och gränssnittsutvecklare på att utveckla vision och AI, så skulle det på något sätt gå fortare på de fronterna? Eller att Tesla på något sätt inte har pengar att utveckla allt, samtidigt?mans71 skrev:Skönt att se att dom fokuserar på dom viktiga sakerna… lekstuga
Det finns olika typer och kompetensnivåer inom elektronik och programmering, på samma sätt som i många andra brancher. Om man skulle sätta in Duplantis och Zlatan i hockeylandslaget skulle det inte leda närmare ett VM-guld alls, troligen tvärt om.
Jag tycker det är rimligt att ha en kritisk hållning till att resurser läggs på den här typen av utveckling samtidigt som man inte ens lyckas passa ihop två karossbitar med varandra. Men det kanske är som du säger, man har råd med att göra allt, synd då bara att man inte tycks sätta några resurser på att åtgärda dom verkliga problemen. Kanske därför det känns lite trist, ja, jag är nog lite butter samtidigt som jag inte skulle tänka mig att byta

Model S P85DL+
Vad jag vet hör problemen med glipor i karossen till historieboken. Det är dessutom olika människor som jobbar med SW-utveckling vs mekaniska komponenter.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Sparka hälften av spelutvecklarna och anställ personal som kan utveckla infotainment, farthållare, halvljusautomatik, torkarautomatik mm.tor-ake skrev:En fråga till buttersmurfarna som inte gillar att infotainmenten uppdateras, hur tänker ni att programvaruutveckling och en utvecklingsorganisation fungerar? Gissar att ni föreställer er att om de satte spel- och gränssnittsutvecklare på att utveckla vision och AI, så skulle det på något sätt gå fortare på de fronterna? Eller att Tesla på något sätt inte har pengar att utveckla allt, samtidigt?mans71 skrev:Skönt att se att dom fokuserar på dom viktiga sakerna… lekstuga
Alternativt omskola spelutvecklarna.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Med tanke på att Tesla inte längre har råd att skicka med en kabel för långsamladdning så är det ju inte helt orimligt att anta att dom inte har råd med allt, eller hur?tor-ake skrev:En fråga till buttersmurfarna som inte gillar att infotainmenten uppdateras, hur tänker ni att programvaruutveckling och en utvecklingsorganisation fungerar? Gissar att ni föreställer er att om de satte spel- och gränssnittsutvecklare på att utveckla vision och AI, så skulle det på något sätt gå fortare på de fronterna? Eller att Tesla på något sätt inte har pengar att utveckla allt, samtidigt?mans71 skrev:Skönt att se att dom fokuserar på dom viktiga sakerna… lekstuga
Att budget inte skulle påverka mellan olika kompetensområden är ju dessutom bara nonsens. Jag gissar att du är systemutvecklare.
Jag är superpepp för denna uppdateringen. Rätt nice att kunna gå ut i bilen och spela lite med bra ljud när ungarna behöver sova.
Ni som pratar om resursallokering. Jag tvivlar på att det är särskilt många utvecklare som ens jobbar på den här integrationen. Tror de klarar det utan att andra saker försenas nämnvärt.
Ni som pratar om resursallokering. Jag tvivlar på att det är särskilt många utvecklare som ens jobbar på den här integrationen. Tror de klarar det utan att andra saker försenas nämnvärt.
Model 3 SR+ 2019
Teslas utveckling på AI är nog begränsad av andra faktorer än budget. Om det hade gått att lösa med bara pengar hade det nog redan varit löst, av Tesla eller någon annan stor drake t.ex. Apple eller Google. Man behöver de bästa hjärnorna, den bästa ledningen och den bästa organisationen. Att pröjsa några juniora utvecklare i en annan division för att porta spel till MCUn är peanuts. Samtidigt ökar de kundnöjdhet bland yngre vilket inte är att spotta på.Curik skrev:
Med tanke på att Tesla inte längre har råd att skicka med en kabel för långsamladdning så är det ju inte helt orimligt att anta att dom inte har råd med allt, eller hur?
Att budget inte skulle påverka mellan olika kompetensområden är ju dessutom bara nonsens. Jag gissar att du är systemutvecklare.
Att de inte skickar med mormorskabeln längre är nog för att de har data på att väldigt få kunder faktiskt använder den.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Den använder jag varje dag på jobbet. Vill inte slita på laddboxen hemma i onödan...tor-ake skrev:Curik skrev:
Att de inte skickar med mormorskabeln längre är nog för att de har data på att väldigt få kunder faktiskt använder den.

Den skickas väl fortfarande med i Sverige?
Jag hämtade min bil 22 juni och då fanns den med...
Jag hämtade min bil 22 juni och då fanns den med...