Tjenare,
Ni som har era laddboxar utomhus, väderskyddar ni dom på något vis? Min sitter rätt fritt så den får smaka mycket snö och regn.
Jag har en Easebox och den ska klara av väder och vind men blir lite osäker.
Min WC sitter i ett invändigt hörn, på nordsidan av huset under takfot, så att den i väldigt sällan har is, snö, regn och timmavis direkt solljus på sig.
Skulle den inte göra det finns det en uppsjö av olika väderskydd för wallbox/laddbox eller växelriktare man kan köpa för en billig peng.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Elektronik mår bäst av att sitta inomhus så mitt tips på väderskydd är att försöka hitta en lösning med boxen på en skyddad plats i garaget (om sådant finns) där enbart laddsladden blir det som tar utomhus-smällen.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Elektronik mår bäst av att sitta inomhus så mitt tips på väderskydd är att försöka hitta en lösning med boxen på en skyddad plats i garaget (om sådant finns) där enbart laddsladden blir det som tar utomhus-smällen.
Har inte den möjligheten så den fick bli installerad utomhus.
Får försöka hitta nåt att skydda med
Jag tycker jag sett flera stycken som köpt såna tak som man har över utedelen till luftvärmepumpar
Får försöka hitta nåt att skydda med
Jag tycker jag sett flera stycken som köpt såna tak som man har över utedelen till luftvärmepumpar
Tjenare,
Ni som har era laddboxar utomhus, väderskyddar ni dom på något vis? Min sitter rätt fritt så den får smaka mycket snö och regn.
Jag har en Easebox och den ska klara av väder och vind men blir lite osäker.
Hur ser det ut hemma hos er?
Enkelt. Har den monterad utomhus på garageväggen så här.
Easee är väl IP54 så då ska den klara följande enligt Bygghemma.se:
"Produkter med IP54/55 är skyddade mot att skadliga mängder damm och vatten når elektriska delar. IP55 har dessutom motståndskraftighet mot spolning av vatten (ej högtrycksspolning). Liksom IP44 är dessa IP-klasser vanliga för utomhusbelysning och badrumsbelysning."