Knarrar i framvagnen- garantärende?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Frisk
Teslaägare

Knarrar i framvagnen- garantärende?

Inlägg av Frisk »

Upptäckte nyligen att det knarrar i framvagnen vid rattomslag, detta är ju inget okänt problem och är väl till viss del en slitdel, men kan det också vara ett garantiärende? Bilen är en model S 2018 med garanti till slutet av december. Precis passerat 6000 mil. Känns som delar som ska hålla längre än så?

Upplever också att luftfjädringen fylls i princip varje gång jag låser upp, eller i alla fall om bilen stått något dygn eller två, den fyller bara ett par sekunder så är ju inte tomt, men under börvärdet, är det normalt eller ska bilen kunna stå mycket längre än så utan att tappa luft?
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Re: Knarrar i framvagnen- garantärende?

Inlägg av leiflodde »

Kanske vi inte har samma knarrande men jag fick också oljud vid rattomslag som hördes speciellt vid lägre hastigheter.

Bytte däck och knarrandet försvann, läst på lite om däck tydligen avger vissa däck oljud när de är slitna.

Kanske det kanske vara så enkelt?
Användarvisningsbild
Frisk
Teslaägare

Inlägg av Frisk »

Tror det är olika, knarrar vid stillastående eller när man kör riktigt långsamt, även på grus och gräs. Hyfsade däck med ca 5mm kvar.
Användarvisningsbild
alseC
Teslaägare

Inlägg av alseC »

Smörjtorra leder, vilket händer på flera bilmodeller. Kan enkelt åtgärdas.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Luftfjädringen kan du väl kolla med någon på ett service center, iaf om du har nära för
ringa får man ju inte (utan man måste skapa ett ärende i appen osv, lite drygt om man bara
har en fråga tyvärr)…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Frisk
Teslaägare

Inlägg av Frisk »

Bjelke skrev:
Luftfjädringen kan du väl kolla med någon på ett service center, iaf om du har nära för
ringa får man ju inte (utan man måste skapa ett ärende i appen osv, lite drygt om man bara
har en fråga tyvärr)…
Ja, får kolla där mindre än en timme bort i alla fall, har lite annat som behöver kollas också, airbaglampan har lyst till och från, det var dock ett tag sen nu. Framlyktor och säkert något mer.
Börjar väl bli läge att byta lite filter och vätskor också.
Senast redigerad av Frisk, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Frisk skrev:
Bjelke skrev:
har en fråga tyvärr)…
Ja, får kolla där mindre än en timme bort i alla fall, har lite annat som behöver kollas också, airbaglampan har lyst till och från, det var dock ett tag sen nu. Framlyktor och säkert något mer.
Börjar väl bli läge att byta lite filer och vätskor också.
Ja byta filer måste man ju ha fsd för… ;) :lol: (sorry)
Lite allvarligare så tror jag inte nån av mina småfyller fjädringen om dom stått bara nån dag eller två…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Frisk
Teslaägare

Inlägg av Frisk »

Bjelke skrev:
Frisk skrev:
Bjelke skrev:
har en fråga tyvärr)…
Börjar väl bli läge att byta lite filer och vätskor också.
Ja byta filer måste man ju ha fsd för… ;) :lol: (sorry)
Lite allvarligare så tror jag inte nån av mina småfyller fjädringen om dom stått bara nån dag eller två…
Ja, borde kanske passa på att uppgradera till fsd också då;) nu är i alla fall inlägget ändrat till vad jag menade.
Låter ju då inte så bra, bäst att kolla upp dämparna då innan något tar skada, det är ju inte så pumpen går kontinuerligt, men gissningsvis mer än den borde.
Skriv svar