Körde släp med min Model 3 första gången idag (suck vilken upplevelse….).
Bilen kände av att ett släp var inkopplat och aktiverade trailer mode av sig själv, men när släpet kopplades ur så avaktiverades det inte. Jag kunde avaktivera det manuellt.
Är det så det är tänkt att fungera eller ska den avaktivera trailer mode automatiskt?
Ska trailer mode avaktiveras automatiskt?
Moderator: Redaktion
Ska trailer mode avaktiveras automatiskt?
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
Re: Ska trailer mode avaktiveras automatiskt?
Det ska avaktiveras automatiskt när du kopplar ur sladden
MYP
X90d
Nej det är fel, inkoppling ja men urkoppling manuellt.macksie skrev:Det ska avaktiveras automatiskt när du kopplar ur sladden
Så ska det fungera ja.tigermann skrev:Körde släp med min Model 3 första gången idag (suck vilken upplevelse….).
Bilen kände av att ett släp var inkopplat och aktiverade trailer mode av sig själv, men när släpet kopplades ur så avaktiverades det inte. Jag kunde avaktivera det manuellt.
Är det så det är tänkt att fungera eller ska den avaktivera trailer mode automatiskt?
Utdrag ur manualen
Släpvagnsläget måste alltid vara aktivt vid bogsering av en släpvagn. När du kopplar in en släpvagns elanslutning och fordonet är i parkeringsläge, aktiverar Model 3 släpvagnsläget automatiskt. När du kopplar från en släpvagns elanslutning avaktiveras inte släpvagnsläget automatiskt. Aktivera eller avaktivera släpvagnsläget manuellt genom att trycka på Reglage > Pedaler och styrning > Släpvagnsläge på pekskärmen. En av följande indikatorer visas på pekskärmen:
"I stand corrected"
Ber om ursäkt för felaktiga uppgifter.
Har kört en X, bytt till Y, äger ett släp. Har aldrig behövt manuellt av-aktivera släp-läge.
Borde inte dragit slutsatser baserat på annan uppsättning än den du har.
Sorry
Ber om ursäkt för felaktiga uppgifter.
Har kört en X, bytt till Y, äger ett släp. Har aldrig behövt manuellt av-aktivera släp-läge.
Borde inte dragit slutsatser baserat på annan uppsättning än den du har.
Sorry
MYP
X90d