EAP till FSD

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare

EAP till FSD

Inlägg av agehall »

Jag överväger att skaffa en M3 som har EAP. Någon som kan tala om vad uppgradering till FSD kostar om man redan har EPA? Är det mellanskillnaden mellan EAP och FSD eller får man betala fullpris för FSD även om man redan har EAP idag?
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: EAP till FSD

Inlägg av Franz »

EAP -> FSD kostar 38 800kr. Kommer t.ex. FSD beta till EU nästa år är det nog rimligt att priset går upp i anslutning till det.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare

Inlägg av agehall »

Tack! Jag misstänker också att priser kommer gå upp när FSD faktiskt börjar bli användbart, men det är en smäll jag är beredd att ta.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas60543

Inlägg av NiklasTesla »

Skulle gå standard AP då den är bra nog (och spara en slant på något roligare). Oklart när man lagmässigt kommer kunna använda FSD samt tvivlar att hårdvaran är tillräckligt bra för att du ex skall kunna använda din bil som förarlös taxi som Elon pratat om (nu kopplar den ifrån rätt ofta/spökbromsar om kameror skyms, vilket händer ofta i vårt land med väder)

MVH
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

NiklasTesla skrev:
Skulle gå standard AP då den är bra nog (och spara en slant på något roligare). Oklart när man lagmässigt kommer kunna använda FSD samt tvivlar att hårdvaran är tillräckligt bra för att du ex skall kunna använda din bil som förarlös taxi som Elon pratat om (nu kopplar den ifrån rätt ofta/spökbromsar om kameror skyms, vilket händer ofta i vårt land med väder)

MVH
Om inte hårdvaran duger till att få farthållaren ur beta kan man misstänka att FSD aldrig kommer.
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare

Inlägg av agehall »

Jag inser begränsningarna i FSD och att det kan ta tid innan vi får något vettigt i Sverige, men jag är också tekniknörd, så jag tror inte jag kommer kunna sova gott i förlängningen utan att ha FSD. Min fundering var mest ifall jag kan köpa det i två steg eller om jag ska ta FSD direkt, för förr eller senare kommer det att inhandlas…
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

agehall skrev:
Jag inser begränsningarna i FSD och att det kan ta tid innan vi får något vettigt i Sverige, men jag är också tekniknörd, så jag tror inte jag kommer kunna sova gott i förlängningen utan att ha FSD. Min fundering var mest ifall jag kan köpa det i två steg eller om jag ska ta FSD direkt, för förr eller senare kommer det att inhandlas…
Jag skulle inte köpa den förrän den faktiskt finns, om du inte ska behålla bilen länge. Det kan ta tre år till….
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare

Inlägg av agehall »

Bara tre år till!? Har någon annan än Elon sagt att det är på gång snart..? Annars lär det vara längre bort än så.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

agehall skrev:
För EAP pengarna får du ju funktionalitet nu så det kanske man kan betala för. Det enda man får för FSD är väl reaktioner på trafikljus.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

LarsL skrev:
agehall skrev:
För EAP pengarna får du ju funktionalitet nu så det kanske man kan betala för. Det enda man får för FSD är väl reaktioner på trafikljus.
Och även det funkar ”sådär”…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar