Hej
Har lyckats få en riktigt tråkig parkeringsskada på bilen. Hände häromdan när bilen stod inkopplad på laddning.
När hela familjen väl satte oss i bilen och jag skulle köra iväg så var min 3 åring väldigt gnällig och i all stress så på nått höger la jag in backen iställer för drive.
Kom emot laddstolpen något med höger bakskärm.
Har TH försäkring på bilen, jag antar att självrisken är högre än arbetets kostnaden. Så jag tänkte att jag kanske kan göra ett försök att fixa det själv!
Har någon något bra tips?
Fixa parkeringskada M3
Moderator: Redaktion
Re: Fixa parkeringskada M3
Trist!
Gå till en lackfirma och visa. Går nog att spackla/slipa/lacka för några tusingar
Gå till en lackfirma och visa. Går nog att spackla/slipa/lacka för några tusingar
Man kan göra en "spot repair" själv men det kräver lite handlag, så börja med att öva på något billigare, för de första gångerna misslyckas man.
Kolla på processen på Youtube, och sedan köper du bättringsvägen och klarlack och börjar öva. Har du lite talang blir det osynligt, men du kommer behöva öva minst tre gånger på något annat först.
Eftersom riktig färg och klarlack är ganska dyr så blir det billigare att lämna bort det, om du inte tänker dig att det skall bli många småskador de närmsta åren.
Kolla på processen på Youtube, och sedan köper du bättringsvägen och klarlack och börjar öva. Har du lite talang blir det osynligt, men du kommer behöva öva minst tre gånger på något annat först.
Eftersom riktig färg och klarlack är ganska dyr så blir det billigare att lämna bort det, om du inte tänker dig att det skall bli många småskador de närmsta åren.

Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Jag hade nog bara fyllt i den övre skadan med ett lackstift, då det är metall som kan rosta.
Den nedre skadan är ju dels mer komplex, dels på en plastdel. Visst, inte snyggt om man är pedant men det får bilfirman man säljer den till hantera.
Den nedre skadan är ju dels mer komplex, dels på en plastdel. Visst, inte snyggt om man är pedant men det får bilfirman man säljer den till hantera.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.