Tycker det är dags att de kommer igång med uppgradering av bilarna nu, då måste de ju in på service oavsett.
Läge att be dem fixa krok och laddlucka då.
Ska id4 också in för byte av batteri och få 2.4 mjukvara?
Om så är fallet så är de väl perfekt att påpeka dina problem och få de fixat samtidigt, de är ju garanti ärenden.
Japp. Frågan är bara när. Har funderingar på en tripp ner till södra Frankrike, men innan jag fått den snabbare laddningen blir det inget av det.
Är det klart med att det blir snabbare laddning till ID4? Var det inte snack om att det bara var till id5.
Det ska komma med version 3.
Det blir dock ”bara” 135kw som max effekt, men den laddar ändå ca 10 minuter snabbare till 80%. Det gör enorm skillnad på en lång resa.
Idag är den ju ungefär lika långsam som etron på räckvidd/minut.
Tycker det är dags att de kommer igång med uppgradering av bilarna nu, då måste de ju in på service oavsett.
Läge att be dem fixa krok och laddlucka då.
Ska id4 också in för byte av batteri och få 2.4 mjukvara?
Om så är fallet så är de väl perfekt att påpeka dina problem och få de fixat samtidigt, de är ju garanti ärenden.
Japp. Frågan är bara när. Har funderingar på en tripp ner till södra Frankrike, men innan jag fått den snabbare laddningen blir det inget av det.
Är det klart med att det blir snabbare laddning till ID4? Var det inte snack om att det bara var till id5.
Det ska komma med version 3.
Det blir dock ”bara” 135kw som max effekt, men den laddar ändå ca 10 minuter snabbare till 80%. Det gör enorm skillnad på en lång resa.
Idag är den ju ungefär lika långsam som etron på räckvidd/minut.
10 min snabbare till 80 gör helt klart skillnad, då ser du fördelarna med platt laddkurva.
Tycker det är dags att de kommer igång med uppgradering av bilarna nu, då måste de ju in på service oavsett.
Läge att be dem fixa krok och laddlucka då.
Ska id4 också in för byte av batteri och få 2.4 mjukvara?
Om så är fallet så är de väl perfekt att påpeka dina problem och få de fixat samtidigt, de är ju garanti ärenden.
Japp. Frågan är bara när. Har funderingar på en tripp ner till södra Frankrike, men innan jag fått den snabbare laddningen blir det inget av det.
Börja med att boka en tid.. Jag ringde och bokade igår, fått en tid 8 aug. Sen är frågan när 3.0 kommer, 2.4 gör ingen direkt skillnad som man märker av omedelbart.
Ska id4 också in för byte av batteri och få 2.4 mjukvara?
Om så är fallet så är de väl perfekt att påpeka dina problem och få de fixat samtidigt, de är ju garanti ärenden.
Japp. Frågan är bara när. Har funderingar på en tripp ner till södra Frankrike, men innan jag fått den snabbare laddningen blir det inget av det.
Är det klart med att det blir snabbare laddning till ID4? Var det inte snack om att det bara var till id5.
Det ska komma med version 3.
Det blir dock ”bara” 135kw som max effekt, men den laddar ändå ca 10 minuter snabbare till 80%. Det gör enorm skillnad på en lång resa.
Idag är den ju ungefär lika långsam som etron på räckvidd/minut.
10 min snabbare till 80 gör helt klart skillnad, då ser du fördelarna med platt laddkurva.
Hade hellre tagit kurvan med 170kw toppeffekt, som nya bilar får. Då hade jag kunnat välja mellan att köra snabbast möjligt, eller ta längre stopp.
Tycker det är dags att de kommer igång med uppgradering av bilarna nu, då måste de ju in på service oavsett.
Läge att be dem fixa krok och laddlucka då.
Ska id4 också in för byte av batteri och få 2.4 mjukvara?
Om så är fallet så är de väl perfekt att påpeka dina problem och få de fixat samtidigt, de är ju garanti ärenden.
Japp. Frågan är bara när. Har funderingar på en tripp ner till södra Frankrike, men innan jag fått den snabbare laddningen blir det inget av det.
Börja med att boka en tid.. Jag ringde och bokade igår, fått en tid 8 aug. Sen är frågan när 3.0 kommer, 2.4 gör ingen direkt skillnad som man märker av omedelbart.
Har du fått en tid specifikt för uppgradering till 2.4?
Tycker det är dags att de kommer igång med uppgradering av bilarna nu, då måste de ju in på service oavsett.
Läge att be dem fixa krok och laddlucka då.
Ska id4 också in för byte av batteri och få 2.4 mjukvara?
Om så är fallet så är de väl perfekt att påpeka dina problem och få de fixat samtidigt, de är ju garanti ärenden.
Japp. Frågan är bara när. Har funderingar på en tripp ner till södra Frankrike, men innan jag fått den snabbare laddningen blir det inget av det.
Börja med att boka en tid.. Jag ringde och bokade igår, fått en tid 8 aug. Sen är frågan när 3.0 kommer, 2.4 gör ingen direkt skillnad som man märker av omedelbart.
Har du fått en tid specifikt för uppgradering till 2.4?
Ringde själv men ja den är specefikt för 2.4 uppgradering.
Poängen med 170kw är att man då kan resa snabbare genom att ladda till 50-60% istället.
Skulle nog säga att en peak på 170kW inte är tillräckligt hög för att motivera ett extra stopp och en kortare laddning.
Bara Svänga av, parkera, starta och avbryta laddning för att sen vara ute på vägen igen tar garanterat mer tid än man vinner.
Om man sparar 5min på 5-60% mot SW2.3 så lär det vara isch 2min på 3.0 och 135kW mjukvaran.
ID5 GTX med 170kw gjorde 1000km på 10 timmar blankt i Teslabjörns test. 35 minuter snabbare än ID4 GTX med nästan exakt samma förbrukning(252 vs 256wh/km).
Gör man en Europatripp på 5-6000km blir det flera timmar man kan spara.
Poängen med 170kw är att man då kan resa snabbare genom att ladda till 50-60% istället.
Skulle nog säga att en peak på 170kW inte är tillräckligt hög för att motivera ett extra stopp och en kortare laddning.
Bara Svänga av, parkera, starta och avbryta laddning för att sen vara ute på vägen igen tar garanterat mer tid än man vinner.
Om man sparar 5min på 5-60% mot SW2.3 så lär det vara isch 2min på 3.0 och 135kW mjukvaran.
ID5 GTX med 170kw gjorde 1000km på 10 timmar blankt i Teslabjörns test. 35 minuter snabbare än ID4 GTX med nästan exakt samma förbrukning(252 vs 256wh/km).
Gör man en Europatripp på 5-6000km blir det flera timmar man kan spara.
När gjorde tesla björn testat på id4? Jag har märkt av på vår id3 hur mycket mer effektiv den är nu på sommaren jämför med vintern, de är så man kan tror de är två olika bilar.. Och då menar jag på lång tur..
Men ja de är lite anekdotiskt kanske...
Poängen med 170kw är att man då kan resa snabbare genom att ladda till 50-60% istället.
Skulle nog säga att en peak på 170kW inte är tillräckligt hög för att motivera ett extra stopp och en kortare laddning.
Bara Svänga av, parkera, starta och avbryta laddning för att sen vara ute på vägen igen tar garanterat mer tid än man vinner.
Om man sparar 5min på 5-60% mot SW2.3 så lär det vara isch 2min på 3.0 och 135kW mjukvaran.
ID5 GTX med 170kw gjorde 1000km på 10 timmar blankt i Teslabjörns test. 35 minuter snabbare än ID4 GTX med nästan exakt samma förbrukning(252 vs 256wh/km).
Gör man en Europatripp på 5-6000km blir det flera timmar man kan spara.
När gjorde tesla björn testat på id4? Jag har märkt av på vår id3 hur mycket mer effektiv den är nu på sommaren jämför med vintern, de är så man kan tror de är två olika bilar.. Och då menar jag på lång tur..
Men ja de är lite anekdotiskt kanske...
Poängen med 170kw är att man då kan resa snabbare genom att ladda till 50-60% istället.
Skulle nog säga att en peak på 170kW inte är tillräckligt hög för att motivera ett extra stopp och en kortare laddning.
Bara Svänga av, parkera, starta och avbryta laddning för att sen vara ute på vägen igen tar garanterat mer tid än man vinner.
Om man sparar 5min på 5-60% mot SW2.3 så lär det vara isch 2min på 3.0 och 135kW mjukvaran.
ID5 GTX med 170kw gjorde 1000km på 10 timmar blankt i Teslabjörns test. 35 minuter snabbare än ID4 GTX med nästan exakt samma förbrukning(252 vs 256wh/km).
Gör man en Europatripp på 5-6000km blir det flera timmar man kan spara.
Du får ju jämföra sedan när en ID.4 har den högre kurvan och inte nya vs gamla.
Så björn får göra om testet när kurvan har ökat.
Poängen med 170kw är att man då kan resa snabbare genom att ladda till 50-60% istället.
Skulle nog säga att en peak på 170kW inte är tillräckligt hög för att motivera ett extra stopp och en kortare laddning.
Bara Svänga av, parkera, starta och avbryta laddning för att sen vara ute på vägen igen tar garanterat mer tid än man vinner.
Om man sparar 5min på 5-60% mot SW2.3 så lär det vara isch 2min på 3.0 och 135kW mjukvaran.
ID5 GTX med 170kw gjorde 1000km på 10 timmar blankt i Teslabjörns test. 35 minuter snabbare än ID4 GTX med nästan exakt samma förbrukning(252 vs 256wh/km).
Gör man en Europatripp på 5-6000km blir det flera timmar man kan spara.
Du får ju jämföra sedan när en ID.4 har den högre kurvan och inte nya vs gamla.
Så björn får göra om testet när kurvan har ökat.
Man kommer kanske 10% snabbare till 55% SOC med 135-kurvan vs gamla 125.
Det är främst över 50% det går mkt snabbare.
Man kommer kanske 10% snabbare till 55% SOC med 135-kurvan vs gamla 125.
Det är främst över 50% det går mkt snabbare.
Inte sett någon kurva på just 170kW laddning men denna höjning över 50% som 3.0 har gör att jag är tveksam att den högre effekten verkligen håller i sig så länge att det gör någon större skillnad.
Just att det bara skiljer 5min mellan 5-60% på 2.4 med 125kW och 3.1 med 170kW.
Jag har beställt en ID4 Pro Performance 77 kWh framhjulsdrift med tilläggspaketen dragkrok, designpaket samt designpaket plus exteriört, komfortpaket samt komfortpaket plus, assistanspaket inklusive intelligent park assist.
Beställde v20 och den byggs v34.
Väntar med spänning på min första elbil som ska användas som familjebil samt ev. pendling till jobbet.
Försäkringen verkar mycket mer prisvärd på en ID4 än en Tesla för mig
Jag har beställt en ID4 Pro Performance 77 kWh framhjulsdrift med tilläggspaketen dragkrok, designpaket samt designpaket plus exteriört, komfortpaket samt komfortpaket plus, assistanspaket inklusive intelligent park assist.
Beställde v20 och den byggs v34.
Väntar med spänning på min första elbil som ska användas som familjebil samt ev. pendling till jobbet.
Försäkringen verkar mycket mer prisvärd på en ID4 än en Tesla för mig
Trevligt grattis.. Låter som ok leverans tid.. Var den kanake förbeställad.
Obs den är antingen bakhjuldriven eller 4 hjuldriven.
Jag har beställt en ID4 Pro Performance 77 kWh framhjulsdrift med tilläggspaketen dragkrok, designpaket samt designpaket plus exteriört, komfortpaket samt komfortpaket plus, assistanspaket inklusive intelligent park assist.
Beställde v20 och den byggs v34.
Väntar med spänning på min första elbil som ska användas som familjebil samt ev. pendling till jobbet.
Försäkringen verkar mycket mer prisvärd på en ID4 än en Tesla för mig
Trevligt grattis.. Låter som ok leverans tid.. Var den kanake förbeställad.
Obs den är antingen bakhjuldriven eller 4 hjuldriven.
Haha, skulle stå bakhjulsdriven
Handlaren jag köpte av satte leveransdatum nästa år, men ser ut att bli i år och därmed den stora bonusen
Jag har beställt en ID4 Pro Performance 77 kWh framhjulsdrift med tilläggspaketen dragkrok, designpaket samt designpaket plus exteriört, komfortpaket samt komfortpaket plus, assistanspaket inklusive intelligent park assist.
Beställde v20 och den byggs v34.
Väntar med spänning på min första elbil som ska användas som familjebil samt ev. pendling till jobbet.
Försäkringen verkar mycket mer prisvärd på en ID4 än en Tesla för mig
Trevligt grattis.. Låter som ok leverans tid.. Var den kanake förbeställad.
Obs den är antingen bakhjuldriven eller 4 hjuldriven.
Haha, skulle stå bakhjulsdriven
Handlaren jag köpte av satte leveransdatum nästa år, men ser ut att bli i år och därmed den stora bonusen
Jag har hört att de löst många av de problem som Ukraina kriget skapade för vw men kan också tänka att handlarna inte vågar lova något just nu..
Jag har beställt en ID4 Pro Performance 77 kWh framhjulsdrift med tilläggspaketen dragkrok, designpaket samt designpaket plus exteriört, komfortpaket samt komfortpaket plus, assistanspaket inklusive intelligent park assist.
Beställde v20 och den byggs v34.
Väntar med spänning på min första elbil som ska användas som familjebil samt ev. pendling till jobbet.
Försäkringen verkar mycket mer prisvärd på en ID4 än en Tesla för mig
Trevligt grattis.. Låter som ok leverans tid.. Var den kanake förbeställad.
Obs den är antingen bakhjuldriven eller 4 hjuldriven.
Haha, skulle stå bakhjulsdriven
Handlaren jag köpte av satte leveransdatum nästa år, men ser ut att bli i år och därmed den stora bonusen
Om den inte var förbeställd (för väldigt länge sedan) så är detta en mycket stor nyhet. Skulle betyda att ID4 troligen är den bil som har kortast leveranstid av nästan alla bilar på marknaden, icke elbilar inkluderade.
Jag väntar också på en ID4. Den beställdes flera månader före din. Den var förbeställd dessutom. Ändå är gissningen från bilhandlaren just nu att den kommer ungefär till jul. Ett tag trodde dom den skulle komma i höst men sen ändra dom till jul igen.
Du gör det på egen risk , men ta en titt på begagnatpriserna på ID4. Ca 150 000 kr mer än vad jag beställde min för. Dom har ibland gått flera tusen mil och är naturligtvis minst en årsmodell gamla. Räknar man med bonus så handlar det eventuell om mer än 200 (med reservation att jag inte kollat exakt utrustning så noga). Skulle detta stå sig lär jag sälja min omedelbart när jag får den, trots att jag sett fram emot elbil nu sen ett halvår tillbaka. Men 150 000 helt utan att anstränga sig är svårt att säga nej till.