Julklapp!!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lejon1
Teslaägare

Julklapp!!

Inlägg av lejon1 »

Efter provkörning i Malmö (missade Tylösand) var även min fru övertygad, beställ! Leverans i dec. när jag ville ha registrering de 1:a dagarna 2015 så kunde de (Tesla) inte garantera detta utan rekommenderades sätta lev.tid januari. Plötsligt var alla lev i januari flyttade till februari pga något med produktionen. När sedan autopiloten kom så blev jag "eld och lågor" och ville komplettera med detta (haft distronic på en Merca) vilket lät sig göras. I dag ringde de och frågade om jag ville ha bilen (med autopilot) redan i december och det vill jag ju så klart men med registrering så fort det går in på 2015 (vilket plötsligt låter sig göras).Detta med tanke på att det överallt skall stå 2015 och med en jävla flax att nya regeringen ( om de är kvar) för in någon typ av ny supermilöbilspremie! Blir jag först med autopilot? Blir jag den 3:e i Halmstad?
Olle Lejon.
Användarvisningsbild
SpaceAce
Teslaägare
Kontakt:

Re: Julklapp!!

Inlägg av SpaceAce »

Grattis! Jag provkörde i Båstad den 10/7 och beställde på plats, så min kommer troligen i mitten på november (eller kanske slutet, beroende på vem man skall tro på), men definitivt innan jul - och jag har också autopilot sensorerna (alla bilar byggda från slutet på september har tydligen det). Jag håller till i Knäred ca. 2,5 mil från Halmstad, så det är i närheten i alla fall :D
It's better to burn out, than to fade away!
Användarvisningsbild
lejon1
Teslaägare

Inlägg av lejon1 »

Om man redan beställt teknikpaketet kan man för 4000 skr få tillgång till mjukvaran för autopilot. Klart jag känner till Knäred har bott i Skogaby!!
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Då blir min Tesla den enda i Laholm utan autopilot! Kul att vi blir flera i Södra Halland! :D
Användarvisningsbild
SpaceAce
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av SpaceAce »

lejon1 skrev:
Om man redan beställt teknikpaketet kan man för 4000 skr få tillgång till mjukvaran för autopilot. Klart jag känner till Knäred har bott i Skogaby!!
Japp, jag har redan pratat med DS om det, så det blir ordnat. Eftersom jag beställt både teknikpaketet och parkeringssensorer (som är inkluderade i nya tech-paketet), så kommer det i princip inte att kosta extra att uppgradera. Kan inte se någon som helst anledning att inte göra det :mrgreen:

Kul att vi är några stycken i området innan länge - en, två - många!
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

SpaceAce skrev:
lejon1 skrev:
Japp, jag har redan pratat med DS om det, så det blir ordnat. Eftersom jag beställt både teknikpaketet och parkeringssensorer (som är inkluderade i nya tech-paketet), så kommer det i princip inte att kosta extra att uppgradera. Kan inte se någon som helst anledning att inte göra det :mrgreen:

Kul att vi är några stycken i området innan länge - en, två - många!
Ja om vi tar med våra grannar i Halmstad, Båstad o Ängelholm är vi ett lokalt kluster att räkna med. Hamnade bakom Christian von Königsegg´s Tesla i halmstadtrafiken onsdags! :geek:
Användarvisningsbild
SpaceAce
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av SpaceAce »

Riktigt kul! Någon som vet hur många som rullar totalt här i söder - dvs. hur är fördelningen mellan Stockholm, Göteborg och Malmö + sydligaste Sverige?
Skriv svar