Fel tidstämpel på inlägg
Moderator: Redaktion
Fel tidstämpel på inlägg
Varför får inläggen fel tidsstämpel? Alla inlägg verkar tidstämplas 1 timme för sent.
Re: Fel tidstämpel på inlägg
Kolla dina inställningar i
Kontrollpanel->Översikt->Inställningar->Min tidszon
Kontrollpanel->Översikt->Inställningar->Sommartid/DST är aktiverat:
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jo då, de är rätt! Även ditt inlägg har fel tid...bylund skrev:Kolla dina inställningar i

- lator
- Teslaägare
Verkar ha löst sig. Nu stämmer det i alla fall för mig... 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Hur dags skrev du ditt inlägg? I min dator ser det ut som att du skrev det 01:53, och de andra inläggen i tur och ordning 00:14, 00:22 och 00:30 och detta är alltså 1 h senare än de verkligen skrevs.lator skrev:Verkar ha löst sig. Nu stämmer det i alla fall för mig...
Du skrev bara "Jo de är rätt" istället för att skriva vad de var, så svårt att verifiera för någon annan.Jerker skrev:Hur dags skrev du ditt inlägg? I min dator ser det ut som att du skrev det 01:53, och de andra inläggen i tur och ordning 00:14, 00:22 och 00:30 och detta är alltså 1 h senare än de verkligen skrevs.lator skrev:Verkar ha löst sig. Nu stämmer det i alla fall för mig...
Är den verkligen av? För det verkar verkligen som du har sommartid på, då det är just en timmes fel för dig.
(Och det är rätt märkligt att man ska behöva ändra detta manuellt på varje konto två gånger per år....)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Om du har fel inställningar där så kommer allas inlägg ha fel tid för dig...Jerker skrev:Jo då, de är rätt! Även ditt inlägg har fel tid...bylund skrev:Kolla dina inställningar i
Egentligen inte så märkligt. Reglerna för tidszoner och sommartid är komplexa och har stora regionala variationer. Att skriva ett system som automatiskt kunde justera tidsinställningarna för varenda användare är faktiskt rätt meckigt, så jag kan förstå att man inte tar med det som "core functionality" i ett sånt här system. Med det sagt så finns det plugins till phpBB som gör just det.bylund skrev:Du skrev bara "Jo de är rätt" istället för att skriva vad de var, så svårt att verifiera för någon annan.Jerker skrev:Hur dags skrev du ditt inlägg? I min dator ser det ut som att du skrev det 01:53, och de andra inläggen i tur och ordning 00:14, 00:22 och 00:30 och detta är alltså 1 h senare än de verkligen skrevs.lator skrev:Verkar ha löst sig. Nu stämmer det i alla fall för mig...
Är den verkligen av? För det verkar verkligen som du har sommartid på, då det är just en timmes fel för dig.
(Och det är rätt märkligt att man ska behöva ändra detta manuellt på varje konto två gånger per år....)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Om man klickar på "Forumindex" och läser längst ned så står det att alla tidsuppgifter är sommartid. Det kommer således inte dröja så länge innan tiderna stämmer för alla igen...
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Ändra tidsinställningar för sitt konto är absolut nått man kan göra som registrerad användare. Men kommer man anonymt till forumet så är tiderna 1 timme fel, så det är nån default inställning i forumet som är felaktigt.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Era tidsinställningar får var och en hantera själv. Vi har läsare från utlandet också.
Men anonyma gästens inställningar kollade jag över och såg då att visserligen hade de vintertid - men in fel tidszon (GMT). Nu har jag ställt in så anonyma gäster har Sverige som tidszon - och vintertid.
Men anonyma gästens inställningar kollade jag över och såg då att visserligen hade de vintertid - men in fel tidszon (GMT). Nu har jag ställt in så anonyma gäster har Sverige som tidszon - och vintertid.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jag får dock fortfarande 1h fel när jag går in anonymt på sajten. Inlägg från 1053 visas som 1153, så antagligen spökar sommartiden eller så är det Helsingsforstid på forumet.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
Aha, nu fattar jag! Jag har alltså tolkat inställningen fel. När jag hade klickat i att sommartid var aktiverat så tolkade jag det som att det automatiskt skulle komma att justera tidsstämplingen av mina inlägg beroende på om det är sommartid eller inte. Jag tog bara för givet att det var den funktionaliteten den inställningen hade, att jag skulle slippa bry mig. Men nu fattar jag att det inte finns nån som helst automatik på forumet utan man måste hålla reda på det själv!
Mitt fel!
Mitt fel!

Fast alla som har angivit Stockholm som tidszon växlar mellan normaltid och sommartid samtidigt. Men om det inte finns stöd för att göra det automatiskt är det ju inte mycket att göra åt.TiborBlomhall skrev:Era tidsinställningar får var och en hantera själv. Vi har läsare från utlandet också.
Jag har angivit Sverige som tidszon i forumet. Stockholm har jag inte i min dator!
Men en lösning är att skippa detta idiotiska påhitt, sommartid, men är de så svårt för politiker att fatta elbilen fördelar, så är de väl för mycket begärt.
/Sony Z3 Dual
Men en lösning är att skippa detta idiotiska påhitt, sommartid, men är de så svårt för politiker att fatta elbilen fördelar, så är de väl för mycket begärt.
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a