leveranstid för glastak

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
gabulyaz
Teslaägare

leveranstid för glastak

Inlägg av gabulyaz »

Hej! Jag fick en skada på glastaket och behöver bytas ut. Verkstaden säger att de inte får något preliminärt leveranstid från Tesla för reservdelar och kan det vara upp till ett halvår att få det levererat. Är det någon som har liknande erfarenhet? Själv tycker att halv år att vänta är alldeles för lång tid. Dessutom för mig låter osannolikt att ett sådant stort företag med en av den bästa logistik i världen som finns inte lämnar något besked om leveranstid. Vad tror ni?
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Re: leveranstid för glastak

Inlägg av Larofo »

gabulyaz skrev:
Hej! Jag fick en skada på glastaket och behöver bytas ut. Verkstaden säger att de inte får något preliminärt leveranstid från Tesla för reservdelar och kan det vara upp till ett halvår att få det levererat. Är det någon som har liknande erfarenhet? Själv tycker att halv år att vänta är alldeles för lång tid. Dessutom för mig låter osannolikt att ett sådant stort företag med en av den bästa logistik i världen som finns inte lämnar något besked om leveranstid. Vad tror ni?
Himla trist om det är så långa leveranstider!
Tesla har nu så pass stora ekonomiska muskler att det här definitivt är ett
område som dom bör förbättra.
Lycka till med taket.
Användarvisningsbild
johbe
Teslaägare

Re: leveranstid för glastak

Inlägg av johbe »

Ja, vår bil levererades i mars med en repad stötfångare bak, skadad fälg, ett par repor på interiöra delar och skrammel från minst två ställen i interiören. Idag ganska exakt 5 månader senare är inga av punkterna åtgärdade. Det enda som hänt är ombokningar med bara ett par dagars varsel varje gång (typ 5 gånger under våren), samt att mobile service repade en baklykta när de monterade dragkroken…alltså ännu en punkt till åtgärdslistan. Har i dagsläget inte ens en preliminär tid bokad utan de ska kontakta mig när delarna finns hemma. 2023 nån gång kanske?? Och ja, jag har klagat och någon servicechef på Tesla segeltorp har ärendet på sitt bord sedan strax innan semestern. Såhär långt har det dock inte lett till något resultat.
Skriv svar