Nu när min beställning är ändrat till alla de nya häftiga funktionerna så som fyrhjulsdrift, autopilot med så är det faktisk en sak som jag kommer att sakna riktigt, riktigt mycket från min BMW. Det är min HUD!
Det kan låta märkligt att Head Up Display är en viktigt sak men har man kört med det en stund så är det svårt att inte sakna det. Min första bil ed HUD var en Toyota Prius som hade det som standard, en riktigt trevlig funktion med tanke på att den dessutom är standard. När jag beställde min BMW (en 525d Xdrive) så var det helt självklart att beställa den med HUD. Skillnaden mellan Toyotan och BMWs HUD är som nat och dag. Men helt klart är att om man kör med HUD så stannar ögonen på vägen och inte flacka mellan vägen och instrumentpanelen, en riktigt bra säkerhets funktion helt enkelt.
Så nu går jaga bara och hoppas att Tesla upptäcker det också och sätter en HUD in i Teslan innan jag får leverans i april. Det skulle vara den perfekta födelsedags presenten då bilen beräknas levereras i slutet av april och det är då jag fyller år. Men med eller utan HUD så kommer min födelsedag att bli riktigt rolig nästa år!
Saknad funktion
Moderator: Redaktion