https://thedriven.io/2022/08/19/bank-au ... car-loans/
Bank Australia will stop loaning money to drivers to buy new cars fuelled by petrol or diesel from 2025, it said on Friday.
Bank Australia nekar lån för köp av fossilbil
Moderator: Redaktion
Bank Australia nekar lån för köp av fossilbil
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Bank Australia nekar lån för köp av fossilbil
Sluta skriv rubriker som inte stämmer, de tillåter lån för fossiler men de kommer börja neka lån från 2025. Du är ju värre än politiker när det kommer till att hitta på egna påståenden.
Är det inte precis vad Zalmans citat säger? Eller har jag missat något här?vigge50 skrev:Sluta skriv rubriker som inte stämmer, de tillåter lån för fossiler men de kommer börja neka lån från 2025. Du är ju värre än politiker när det kommer till att hitta på egna påståenden.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Nix, de nekar inte idag, utan i framtiden så kommer de börja neka, dvs rubriken är fel, som vanligt.renes skrev:Är det inte precis vad Zalmans citat säger? Eller har jag missat något här?vigge50 skrev:Sluta skriv rubriker som inte stämmer, de tillåter lån för fossiler men de kommer börja neka lån från 2025. Du är ju värre än politiker när det kommer till att hitta på egna påståenden.
- LarsaR
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/larsa68805
De nekar lån från 2025. Rubriken är inte fel men innehåller inte all information 

Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Men ingen ber idag om lån för en bil år 2025. Så de beviljar lån för avgasbilar men kommer inte göra det efter 2025.LarsaR skrev:De nekar lån från 2025. Rubriken är inte fel men innehåller inte all information
Det är en kvällstidningsrubrik.LarsaR skrev:De nekar lån från 2025. Rubriken är inte fel men innehåller inte all information
Man kan inte översätta "will stop" till "nekar" eller "slutar".
Orginalrubriken är "Bank Australia sets date to cease petrol and diesel car loans"...
"Jag har slutat sätta dåliga rubriker."
"Jag kommer att sluta sätta dåliga rubriker 2025."
Orginalrubriken är "Bank Australia sets date to cease petrol and diesel car loans"...
"Jag har slutat sätta dåliga rubriker."
"Jag kommer att sluta sätta dåliga rubriker 2025."
Bra, lär bli mkt mer sånt framöver.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.