Har två äldre bokningar på Model S Plaid gjorda tidigt 2021 jag inte längre vill ha leverans av då de blev så försenade att jag hittade annan bil. Konfigurationen kan inte ändras.
Djupblå metallic / 19" Tempest-fälgar / Helsvart premiuminteriör med kolfiberdekor / Yoke styrning / Autopilot / Total självkörningsförmåga - prissatt på 1 383 470 kr
Djupblå metallic / 21" Arachnid-fälgar / Helsvart premiuminteriör med kolfiberdekor / Yoke styrning / Autopilot / Total självkörningsförmåga - prissatt på 1 433 170 kr
En av dem var Plaid + men konverterades till Plaid av Tesla när de stoppade Plaid +, jag hedgade med två pga osäker vilken jag ville ha när det kom till leverans.
Jag har nu funderat fram och tillbaka och kommit fram till att jag inte vill ha någon av dem. Jag är givetvis ej någon återförsäljare och har inte heller handlat i ond tro (map. Teslas beställningsavtal sid 3). Hade inte Tesla varit så försenade med dessa hade inte denna situationen uppstått. Det är i alla fall min tolkning, om Tesla har någon annan tolkning får de gärna höra av sig.
Jag tänkte att innan jag avbokar dessa borde jag i alla fall ställa frågan, om någon vill köpa bra köplats eller vad man skall kalla det. Pris får diskuteras.
Leveransen är skriven Dec 2022 - Feb 2023 men det kom precis mail om att förbereda leveransen så det är väl inte helt orimligt att de kommer före Dec 2022.
Model S Plaid förbokning - lev Dec 2022
Moderator: Redaktion
Re: Model S Plaid förbokning - lev Dec 2022
Det lär inte funka att överlämna sin beställning på det viset. Ska man sälja dom får man nog ta ut dom först, och även det förfarandet kan väl flaggas hos Tesla kan jag tänka mig, särskilt om man gör det med två bilar på rappen. Det väl dock inte olagligt så sett, och om man inte vill ha en ny Tesla senare spelar det väl ingen roll.
/Dagfinn
Model S 100D 2018
Model X Plaid 2023
Model Y LR AWD 2024
Model Y LR AWD 2024