Starta med apppen funkar ej!

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
alle01
Teslaägare

Starta med apppen funkar ej!

Inlägg av alle01 »

Nyckeln slutade att fungera här om dagen. Åkte och köpte 2 nya batterier och bytte i båda nycklarna. Köpte Panasonic CR 2354. Ingen av nycklarna fungerar. Helt dött! Kan öpna bilen med appen men inte starta bilen. Får meddelande i displayen - Nyckeln hittades ej. Körning ej tillåten! Har gjort omstart flera gånger. Har även lagt nyckeln i mittkonsollen. Men ingen funkar!
Kan någon ge mej tips :)
Användarvisningsbild
Daniel_S
Teslaägare

Re: Starta med apppen funkar ej!

Inlägg av Daniel_S »

Är inte i bilen nu men har för mig det finns en inställning som heter något i stil med ”Tillåt nyckelfri körning”, har du aktiverat den?
Kan kolla exakt om en stund.

Lycka till!
Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

alle01 skrev:
Lite sent, men man måste byta batterier så fort man får varningen i bilen - i bägge fobbarna, annars får man åka till SC då nycklarna verkar tappa minnet, och behöver programmeras om när de är strömlösa i mer än 5 minuter eller så.

Hoppas det löser sig med nyckelfri körning. Det är som sagt en inställning, enl ovan.
Användarvisningsbild
alle01
Teslaägare

Inlägg av alle01 »

Tillåt nyckelfrikörning är ifylld! Jag fick aldrig någon indikation om att batteriet var slut! Tog bara det för givet när den inte funkade!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

spacecoin skrev:
alle01 skrev:
Lite sent, men man måste byta batterier så fort man får varningen i bilen - i bägge fobbarna, annars får man åka till SC då nycklarna verkar tappa minnet, och behöver programmeras om när de är strömlösa i mer än 5 minuter eller så.

Hoppas det löser sig med nyckelfri körning. Det är som sagt en inställning, enl ovan.
Jag bytte batteri i en reserv-fob förra veckan och den funkade direkt :) den var helt död och jag
vet inte hur länge heller… dock gick själva batteribyte på typ en halv minut och det gamla kanske
räckte för att hålla minnet ändå såklart…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar