Jag tar det som ett skämt.fth skrev:Ja dj-r, det hade jag missatrockard skrev:Inte?Dagfinn skrev:Jag väljer att tro att servicen speglar ens personlighet![]()
Det var väl iofs inte allvarligt menat (hoppas jag)…?
/fth
Teslas kundbemötande
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Teslas kundbemötande
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Re: Teslas kundbemötande
Skulle inte Elon fixa till det här med servicen för nåt halvår sedan, men det var väl bara i USA?spacecoin skrev:Hybris? Alla andra kan ju inte tillverka bilar och har gjort fel i 100 år. Tesla gör allting rätt oavsett vad folk tycker. Dom har bara inte sett ljuset ännu.SwedishAdvocate skrev:Varför gör dem inte bara som alla andra
- Trevlig
- Teslaägare
- Inlägg: 870
- Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Re: Teslas kundbemötande
Lämnade in bilen på måndag, skulle hämta på tisdag enligt han som tog emot bilen.
Den är inte klar än... Helt ärligt har jag fått ångest av Tesla typ...
Den är inte klar än... Helt ärligt har jag fått ångest av Tesla typ...
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Re: Teslas kundbemötande
Jag tror också personligheten spelar in. Orka sura bittra människor. 
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- LarsaR
- Teslaägare
- Inlägg: 531
- Blev medlem: 08 aug 2021 09:06
- Ort: Skellefteå
- Referralkod: ts.la/larsa68805
Re: Teslas kundbemötande
Har iofs bara SC Umeå att referera till men där har i alla fall bemötandet varit fantastiskt jämfört med mina tidigare erfarenheter! (Volvo, Saab, Chrysler, VW, BMW och Jaguar) Med det vill jag säga att det kanske mer har med individen eller den enskilda SC:n att göra än själva företaget Tesla.
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Re: Teslas kundbemötande
Att ta en avgift för sen ombokning känns fullt rimligt. Även om efterfrågan är stor, så kan det vara svårt att fylla ett hål i schemat på kort tid.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Re: Teslas kundbemötande
Hade varit lättare att acceptera om de gjorde motsvarande när Tesla bokar om sent….
Tror det är lättare för Tesla att lösa sina ”schemaproblem” än vad det är för en kund som tex tagit en semesterdag.
Tror det är lättare för Tesla att lösa sina ”schemaproblem” än vad det är för en kund som tex tagit en semesterdag.
Senast redigerad av ONSatan, redigerad totalt 1 gånger.
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo
Re: Teslas kundbemötande
Tror fakriskt jag aldrig blivit ombokad av en bilverkstad. De enda jag råkat ut för är att de tar längre tid än beräknat, men då har jag normalt haft lånebil som blir förlängd..
Sen har jag svårt att förstå man tar semester för att lämna bilen, men visst har man 30-50 mil till verkstaden så krävs väl de..
Sen har jag svårt att förstå man tar semester för att lämna bilen, men visst har man 30-50 mil till verkstaden så krävs väl de..
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: Teslas kundbemötande
SC i Umeå är grymt bra!LarsaR skrev:Har iofs bara SC Umeå att referera till men där har i alla fall bemötandet varit fantastiskt jämfört med mina tidigare erfarenheter! (Volvo, Saab, Chrysler, VW, BMW och Jaguar) Med det vill jag säga att det kanske mer har med individen eller den enskilda SC:n att göra än själva företaget Tesla.
Finns dom som byter till Tesla i Umeå för att man är besviken på andra bilhandlare i området.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Teslas kundbemötande
Ja, de som haft Dacia byter till Tesla för att de är missnöjda med Dacia handlarenZalman3 skrev:SC i Umeå är grymt bra!LarsaR skrev:Har iofs bara SC Umeå att referera till men där har i alla fall bemötandet varit fantastiskt jämfört med mina tidigare erfarenheter! (Volvo, Saab, Chrysler, VW, BMW och Jaguar) Med det vill jag säga att det kanske mer har med individen eller den enskilda SC:n att göra än själva företaget Tesla.
Finns dom som byter till Tesla i Umeå för att man är besviken på andra bilhandlare i området.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6239
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Teslas kundbemötande
Då har Tesla blivit skyldig mig 3000:- bara de senaste 2 månaderna.spacecoin skrev:Ombokning av service inom 24h kostar nu 1000 spänn (iaf i USA):
Senaste ombokningen som de sedan gjorde till en avbokning, gjorde de med 3 timmars framförhållning.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19955
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Teslas kundbemötande
Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.Nicke Nyfiken skrev:Då har Tesla blivit skyldig mig 3000:- bara de senaste 2 månaderna.spacecoin skrev:Ombokning av service inom 24h kostar nu 1000 spänn (iaf i USA):
Senaste ombokningen som de sedan gjorde till en avbokning, gjorde de med 3 timmars framförhållning.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Teslas kundbemötande
Tur man har en gammal Tesla och inte behöver åka till Tesla med den särskilt ofta.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.Nicke Nyfiken skrev:Då har Tesla blivit skyldig mig 3000:- bara de senaste 2 månaderna.spacecoin skrev:Ombokning av service inom 24h kostar nu 1000 spänn (iaf i USA):
Senaste ombokningen som de sedan gjorde till en avbokning, gjorde de med 3 timmars framförhållning.
Re: Teslas kundbemötande
Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
Jag förväntar mig mer när jag köper en bil för en bit över miljonen.
Re: Teslas kundbemötande
Var inte så sur och bitter nu, du riskerar att kränka alla fanboys!spacecoin skrev:Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
Jag förväntar mig mer när jag köper en bil för en bit över miljonen.
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Re: Teslas kundbemötande
Kriper skrev:Var inte så sur och bitter nu, du riskerar att kränka alla fanboys!spacecoin skrev:Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
Jag förväntar mig mer när jag köper en bil för en bit över miljonen.
Underväldigad är nog en bättre beskrivning för vad jag känner. Hade jag köpt en M3 för 600k hade jag inte haft samma förväntningar antagligen. Tesla gör ju ingen skillnad på ägarupplevelsen om man har en M3 för 600k eller en MX för 1.5M. Jag tror det är ett misstag, även fast alla har rätt till ett bra bemötande så tycker jag det det är rent dumsnålt att inte erbjuda t ex lånebil och lite mer service till de kunder som köpt flaggskeppsmodellerna.
Det är ju lite skillnad på VW ID.4 och Porsche Taycan i ägarupplevelse om man säger så för att snegla på en konkurrent.
Porsche:
På VW business lease kan man köpa till garanterad lånebil, däckhotell för ett par hundralappar i månaden.Boka hämtning & lämning utan extra kostnad. Ja, precis, vi kommer till dig, hämtar bilen, servar och lämnar tillbaka bilen igen. Inga konstigheter. Vill du hellre åka taxi så bjuder vi på resan från och till oss.
Tesla är ju sämre än bägge dessa skulle jag säga. Man får inget premium och man kan inte betala för bättre service.
Här anser jag att har Tesla en hel del att lära om man inte ska tappa kunder till premiummärken. Jag tror inte det räcker att vara snabbast på 0-100 särskilt länge till för att behålla de kunder som vill lägga över en mille på en bil.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19955
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Teslas kundbemötande
Finns det ens några sådana kvar längre? Tesla är väl numera bara en bil och inte så mycket mer, är domKriper skrev:Var inte så sur och bitter nu, du riskerar att kränka alla fanboys!spacecoin skrev:Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
Jag förväntar mig mer när jag köper en bil för en bit över miljonen.
ens bäst på något längre?
SUC var helt klart en USP tidigare, och drivlinan såklart… en stor skärm som styr det mesta var väl
lite coolt ett tag också, men resten? Numera är det bara en av många bilar och som sagt, på service-sidan
(eller kundvård) så har dom rasat från excellent till närapå uselt.
Min nästa bil kan bli lite varsomhelst men helst INTE en Tesla iaf.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Teslas kundbemötande
Bjelke skrev:Finns det ens några sådana kvar längre? Tesla är väl numera bara en bil och inte så mycket mer, är domKriper skrev:Var inte så sur och bitter nu, du riskerar att kränka alla fanboys!spacecoin skrev:Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
Jag förväntar mig mer när jag köper en bil för en bit över miljonen.
ens bäst på något längre?
SUC var helt klart en USP tidigare, och drivlinan såklart… en stor skärm som styr det mesta var väl
lite coolt ett tag också, men resten? Numera är det bara en av många bilar och som sagt, på service-sidan
(eller kundvård) så har dom rasat från excellent till närapå uselt.
Min nästa bil kan bli lite varsomhelst men helst INTE en Tesla iaf.
Finns ju några fans kvar ändå. Men många har svängt.
Jag älskar den stora skärmen i min S. Har ofta kartan på helskärm och kollar runt hur det ser ut i omgivningarna när jag kör.
Tycker SuC är en liten USP fortfarande. Verkar krångligt att ha laddporten på fel sida.
Re: Teslas kundbemötande
Då det var jag som startade tråden så kan jag bara hålla med dig, min kommetar var menad som ett vänligt skämt.spacecoin skrev:Kriper skrev:Var inte så sur och bitter nu, du riskerar att kränka alla fanboys!spacecoin skrev:Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
Jag förväntar mig mer när jag köper en bil för en bit över miljonen.Man måste kunna diskutera bolaget ur ett kundperspektiv som en ägare, på detta forum. Jag är inte sur och bitter, och jag bryr mig inte om vad de smått religiösa TSLA-ägarna tycker.
Underväldigad är nog en bättre beskrivning för vad jag känner. Hade jag köpt en M3 för 600k hade jag inte haft samma förväntningar antagligen. Tesla gör ju ingen skillnad på ägarupplevelsen om man har en M3 för 600k eller en MX för 1.5M. Jag tror det är ett misstag, även fast alla har rätt till ett bra bemötande så tycker jag det det är rent dumsnålt att inte erbjuda t ex lånebil och lite mer service till de kunder som köpt flaggskeppsmodellerna.
Det är ju lite skillnad på VW ID.4 och Porsche Taycan i ägarupplevelse om man säger så för att snegla på en konkurrent.
Porsche:På VW business lease kan man köpa till garanterad lånebil, däckhotell för ett par hundralappar i månaden.Boka hämtning & lämning utan extra kostnad. Ja, precis, vi kommer till dig, hämtar bilen, servar och lämnar tillbaka bilen igen. Inga konstigheter. Vill du hellre åka taxi så bjuder vi på resan från och till oss.
Tesla är ju sämre än bägge dessa skulle jag säga. Man får inget premium och man kan inte betala för bättre service.
Här anser jag att har Tesla en hel del att lära om man inte ska tappa kunder till premiummärken. Jag tror inte det räcker att vara snabbast på 0-100 särskilt länge till för att behålla de kunder som vill lägga över en mille på en bil.
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Re: Teslas kundbemötande
Jo, jag förstod det, ingen fara. Jag ville lägga ut mina tankar lite bara.Kriper skrev:Då det var jag som startade tråden så kan jag bara hålla med dig, min kommetar var menad som ett vänligt skämt.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Teslas kundbemötande
Hade servicetid i nästa vecka där de skulle laga det som de hade sönder på förra servicen (som jag hade för att de skulle laga det som de haft sönder på servicen innan det), igår så bokade de av den och skickade ett meddelande om att de kan komma med mobile om några veckor… När jag sa att jag vill få min bil fixad så jag vill ha kvar tiden i nästa vecka så svarade de inte, slutade med att jag fick boka om den själv till nästa vecka igen men blev då en som passar mig sämre jämfört med den jag först hade.
Men det är väl min inställning det är fel på som någon sa, jag borde tacka och bocka när Tesla bestämmer sig för att den tiden jag faktiskt bokat är dålig för mig och sätter mig på en tid som är flera veckor bort och inte passar mig. Tesla vet tydligen mer om min kalender är jag själv gör.
Men det är väl min inställning det är fel på som någon sa, jag borde tacka och bocka när Tesla bestämmer sig för att den tiden jag faktiskt bokat är dålig för mig och sätter mig på en tid som är flera veckor bort och inte passar mig. Tesla vet tydligen mer om min kalender är jag själv gör.
Re: Teslas kundbemötande
Jag förmodar att många av er haft andra bilar än Tesla som jag, jag har haft en massa bilar under drygt 30 år och servat dessa. Ibland har personalen varit trevliga, ibland otrevliga, ibland har de klantat sig, ibland har de överlevererat. Så länge det är människor involverade så blir det varierande kvalitet på upplevd service. Ibland får man intrycket att en del tycker att allt funkar perfekt med alla andra bilmärken.
Re: Teslas kundbemötande
Jag tror du missuppfattar de flesta i tråden om du tror att det är det det handlar om.Kunden71 skrev:Så länge det är människor involverade så blir det varierande kvalitet på upplevd service.
Re: Teslas kundbemötande
Jag kommenterade inte ”de flesta i tråden”, jag kommenterade ”en del”.spacecoin skrev:Jag tror du missuppfattar de flesta i tråden om du tror att det är det det handlar om.Kunden71 skrev:Så länge det är människor involverade så blir det varierande kvalitet på upplevd service.