Delning via iPhone kommer inte igång

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ducce916m
Teslaägare

Delning via iPhone kommer inte igång

Inlägg av ducce916m »

Har ett flertal ggr försökt att via delning från min iPhone ladda hem senaste uppdateringen.
Men bilen hittar inte denna, hjälper inte hur länge jag försöker. Det har fungerat tidigare, någon som har ett tips om vad man skulle kunna göra?
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Delning via iPhone kommer inte igång

Inlägg av loftux »

Prövat byta namn på telefonen? Kanske några konstiga tecken i namnet (som blir wifi ssid) som inte tesla gillar.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
ducce916m
Teslaägare

Inlägg av ducce916m »

loftux skrev:
Prövat byta namn på telefonen? Kanske några konstiga tecken i namnet (som blir wifi ssid) som inte tesla gillar.
Har fungerat utan problem tidigare, tror inte det hjälper att byta namn, men tack för att du försöker hjälpa till
Användarvisningsbild
RickS
Teslaägare

Inlägg av RickS »

Jag gör på följande sätt:
1: Stäng av internetdelning på Iphone.
2: Öppna "koppla-upp till wifi-menyn" på Teslan (den där du kan skriva in namn på det nät du vill koppla dig till - men skriv inte in något!)
3: Slå på internetdelning på Iphone igen.

För mig dyker min telefon *alltid* upp bland valbara nät efter 5-10 sekunder.

Jag har inte "Maximera kompatibilitet" påslaget, det gör varken till eller ifrån.

Hoppas detta hjälper.
/RS
2021 Modell Y LR AWD
2019 Modell 3 LR AWD (Bytt mot MY)
2017 Volvo XC70 AWD (Såld)
2007 Jaguar XJR X300 -95 (Såld)
2009 Volvo 940 -95(?) (Bortskänkt)
1999 Volvo 740 -90(?) (Skrotad)
1988 Volvo 240 -80(?) (Såld)
1977 VW 1302 -71 (Skrotad)
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Referralkod: ts.la/gustav72756

Inlägg av Dinsdale »

Jag måste på telefonen gå till menyn där man slår på/av internetdelning, sedan lämna den skärmen på medans jag aktiverar wifi i bilen. Då hittar bilen telefonen om man väntar lite. Jag behöver inte slå på/av internetdelning i telefonen, det räcker att gå till den sidan så börjar nätverket synas.
Det är samma med andra enheter, de hittar inte heller telefonens internetutdelning om jag inte går till det menyalternativet och lämnar telefonen så.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
backe

Inlägg av backe »

ducce916m skrev:
Har ett flertal ggr försökt att via delning från min iPhone ladda hem senaste uppdateringen.
Men bilen hittar inte denna, hjälper inte hur länge jag försöker. Det har fungerat tidigare, någon som har ett tips om vad man skulle kunna göra?

Vad hittar den inte? Din utdelade telefon eller uppdateringen?

För mig så har det hjälpt ibland när bilen inte hittar wifi att köra omstart av systemet, hålla in båda rullarna på ratten i några sekunder typ. Efter det brukar den plocka upp wifi igen. Ingen aning om det är det problemet du har men kanske det hjälper dig :)
Användarvisningsbild
ducce916m
Teslaägare

Inlägg av ducce916m »

Har löst problemet med TP-link från Webhallen så nu har jag full wifi i garaget.
Tack för alla råd! :)
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Inlägg av kenjon »

Dinsdale skrev:
Jag måste på telefonen gå till menyn där man slår på/av internetdelning, sedan lämna den skärmen på medans jag aktiverar wifi i bilen. Då hittar bilen telefonen om man väntar lite. Jag behöver inte slå på/av internetdelning i telefonen, det räcker att gå till den sidan så börjar nätverket synas.
Det är samma med andra enheter, de hittar inte heller telefonens internetutdelning om jag inte går till det menyalternativet och lämnar telefonen så.
Ja så funkar iPhone. Efter att man lämnar Internetdelning är den vaken i 90 sekunder, och slås av om ingen anslutning sker innan dess. För att väcka den igen får man gå in i samma menyval igen.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Inlägg av loftux »

kenjon skrev:
Dinsdale skrev:
Ja så funkar iPhone. Efter att man lämnar Internetdelning är den vaken i 90 sekunder, och slås av om ingen anslutning sker innan dess. För att väcka den igen får man gå in i samma menyval igen.
För de av er som inte vet, det går göra via snabbmeny (Dra nedåt från övre högra hörnet). Lång-tryck mitt emellan de fyra ikonerna (alltså bredvid flight mode). Då öppnas ytterligare alternativ, därifrån kan internetdelning slås på.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Skriv svar