Måndagsexemplar?

Här samlar vi inlägg som tipsar om finesser på bilarna som alla ägare kanske inte känner till.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Måndagsexemplar?

Inlägg av far1far2 »

Efter en vecka: 1. Frunken la av efter 2 dar, går inte att öppna. 2. Handsfacket vägrar mej tillträde. 3. Bluetooth stendöd. Hur mycket jag än resettar både telefonen och ombordfunktionen4. Röstkontrollfunktionen kaputt. Inte ett endaste litet knäpp när man trycker röstkommandoknappen. Väntar med fasa på vad härnäst. Någon som känner igen sej. Tips? Förutom att åka 34 mil till Mölndal. Har kört Subaru Forester i 10 år utan en säger en enda grej!
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av e5m1r »

Kolla så du inte satt bilen i valet mode
Då får man nämligen inte tillgång till varken frunk eller handsfack
I stora skärmen i vänster överkant står det i så fall valet iställlet för vad du kallar din personliga inställning lämpligtvis dit namn
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av far1far2 »

e5m1r skrev:
Kolla så du inte satt bilen i valet mode
Då får man nämligen inte tillgång till varken frunk eller handsfack
I stora skärmen i vänster överkant står det i så fall valet iställlet för vad du kallar din personliga inställning lämpligtvis dit namn
Tusen tack e5m1r! Nu vet jag vad som händer om man är klåfingrig på den knappen! Vad skulle ett gammalt pucko gör utan dethär underbara gänget på Tesla klubben!!!???
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 29 sep 2015 20:04
Ort: Stockholm

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av Designer »

Skönt att det inte var ett måndagsexemplar. Jag får nämligen min ModelS på måndag :lol:
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av chpaulin »

Skönt att det var lätt åtgärdat :) Visst är det en fröjd att köra Tesla men 68mil i onödan känns lite för mkt ;)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av danni »

Hahahaha, förlåt, jag skrattar inte åt dig nu, utan med dig hoppas jag, men det här var faktiskt fruktansvärt roligt :) En annan intressant sak är att i valet mode är bilen strypt - du har knappt någon acceleration och kan inte köra över 120 km/h. Men det märkte du inte?

Tesla har förresten telefonsupport som jag tror hade kunnat reda ut det här åt dig. Så innan du ens överväger att köra till Mölndal nästa gång, ring dem!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av far1far2 »

danni skrev:
Hahahaha, förlåt, jag skrattar inte åt dig nu, utan med dig hoppas jag, men det här var faktiskt fruktansvärt roligt :) En annan intressant sak är att i valet mode är bilen strypt - du har knappt någon acceleration och kan inte köra över 120 km/h. Men det märkte du inte?

Tesla har förresten telefonsupport som jag tror hade kunnat reda ut det här åt dig. Så innan du ens överväger att köra till Mölndal nästa gång, ring dem!
Tack igen! Du ser vad kul man kan ha åt gamla fåntrattar! Hann faktiskt inte köra den i Valetmoden. En följdfråga som Kalle Moreus säjer, vad f-n ska då valetmoden va bra för?
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av LarsL »

far1far2 skrev:
e5m1r skrev:
Kolla så du inte satt bilen i valet mode
Då får man nämligen inte tillgång till varken frunk eller handsfack
I stora skärmen i vänster överkant står det i så fall valet iställlet för vad du kallar din personliga inställning lämpligtvis dit namn
Tusen tack e5m1r! Nu vet jag vad som händer om man är klåfingrig på den knappen! Vad skulle ett gammalt pucko gör utan dethär underbara gänget på Tesla klubben!!!???
Va gött det måste känts när alla problem försvann direkt? :D
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9350
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av bylund »

far1far2 skrev:
danni skrev:
Hahahaha, förlåt, jag skrattar inte åt dig nu, utan med dig hoppas jag, men det här var faktiskt fruktansvärt roligt :) En annan intressant sak är att i valet mode är bilen strypt - du har knappt någon acceleration och kan inte köra över 120 km/h. Men det märkte du inte?

Tesla har förresten telefonsupport som jag tror hade kunnat reda ut det här åt dig. Så innan du ens överväger att köra till Mölndal nästa gång, ring dem!
Tack igen! Du ser vad kul man kan ha åt gamla fåntrattar! Hann faktiskt inte köra den i Valetmoden. En följdfråga som Kalle Moreus säjer, vad f-n ska då valetmoden va bra för?
Om man måste låta någon man inte litar fullt på köra bilen. Namnet valet kommer från de parkeringar där någon parkerar bilen åt dig, och är till för att de inte ska lockas att testa vad bilen går för när du äter middag på restaurangen som erbjuder tjänsten.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av far1far2 »

bylund skrev:
far1far2 skrev:
danni skrev:
Hahahaha, förlåt, jag skrattar inte åt dig nu, utan med dig hoppas jag, men det här var faktiskt fruktansvärt roligt :) En annan intressant sak är att i valet mode är bilen strypt - du har knappt någon acceleration och kan inte köra över 120 km/h. Men det märkte du inte?

Tesla har förresten telefonsupport som jag tror hade kunnat reda ut det här åt dig. Så innan du ens överväger att köra till Mölndal nästa gång, ring dem!
Tack igen! Du ser vad kul man kan ha åt gamla fåntrattar! Hann faktiskt inte köra den i Valetmoden. En följdfråga som Kalle Moreus säjer, vad f-n ska då valetmoden va bra för?
Om man måste låta någon man inte litar fullt på köra bilen. Namnet valet kommer från de parkeringar där någon parkerar bilen åt dig, och är till för att de inte ska lockas att testa vad bilen går för när du äter middag på restaurangen som erbjuder tjänsten.
Tack Bylund. Försökte tänka till (stor ansträngning ska veta!) och kom fram till det . Eftersom "valet" betyder betjänt!
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
Watson
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 15 feb 2016 15:45
Ort: Flyinge

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av Watson »

Var på Tesla i Malmö idag för att kolla lite i frunken på bilen i utställningen.
Men de kunde inte öppna den, för några ungar hade satt bilen i valet-mode och nu kunde de inte komma ur den eftersom koden saknades.
Så dom väntade på någon fjärrstyrning från Amsterdam.

Är väl standard "Tesla-prank" för dagens ungdom antar jag :D
S90D, Midnight Silver, Lädersoffa, Autopilot, Luftfjädring.
To understand what recursion is, you must first understand recursion.
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare
Inlägg: 435
Blev medlem: 24 feb 2015 07:20
Ort: Stockholm

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av Telsa »

Går väl att avaktivera från appen utan koden om jag inte minns fel.
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11877
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av HelectriC »

Watson skrev:
Var på Tesla i Malmö idag för att kolla lite i frunken på bilen i utställningen.
Men de kunde inte öppna den, för några ungar hade satt bilen i valet-mode och nu kunde de inte komma ur den eftersom koden saknades.
Så dom väntade på någon fjärrstyrning från Amsterdam.

Är väl standard "Tesla-prank" för dagens ungdom antar jag :D
Butikspersonalen tycker säkert att det var ett lyckat skämt :evil: jobbigt att inte kunna dema frunken.

Dom har väl inte apptillgång på alla demobilar antar jag.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9350
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Måndagsexemplar?

Inlägg av bylund »

Telsa skrev:
Går väl att avaktivera från appen utan koden om jag inte minns fel.
Fast har man inte appen inloggad redan behöver man ju lösenordet ändå.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar