Trådstartaren här.
Ville bara ge lite feedback ang. bytet till dessa däck:
Bromsverkan i slask, snö och is verkar helt OK. Ta dock inte detta som något officiellt test utan där får ni googla mer

Körningen känns väldigt jämn och nästa lika tyst som sommardäcken.
Dock känns de lite hårdare och stelare då man t.ex. råkar köra på någon kant och kanske lite lite mer vägbuller men över lag relativt tysta.
Beror naturligtvis på temperaturen men känns som Teslas originaldäck har väldigt hög kvalitet - de är mjuka.
Pirelli gick ut med att de använder nån slags syntetisk blandning utan olja (dvs utan gummi) i klimatmedvetandets tecken.
Hur mycket detta är klimat eller besparing från företagets sida kan man ju spekulera i
Dock är ju förbrukningen nu mycket högre. Hade ett genomsnitt på 157 w/km aug-nov med sommardäcken, blandad körning (kör sällan över 100 och väldigt mjukt).
Dock är jag väl uppe i ca 240 nu sedan slutet av nov men hoppas inte det beror på däcken utan på temperatur och vinterväglag.
Om jag kommer ihåg återkommer jag till sommaren huruvida dessa däck är i nivå med Teslas original vad gäller räckvidd.
Om de inte är det byter jag nog tillbaka till original på sommaren (sparade dessa).
Har stor respekt för att Tesla går ut med rekommendationen att egentligen endast använda Tesla-godkända däck då deras tester är extremt noggranna tar hänsyn till bilens vikt, krängning mm. vilket gör att inte alla sorts däck är lämpliga.