Då jag har bilen inne för uppgradering till dubbelladdare så har jag en P85+ utan autopilot så länge. Jag hade såklart hoppats på en P90D, men jag fick i alla fall inte en dieselstånka.
Några observationer:
Jag saknar den tydliga energimätaren från versioner innan 7.0, som denna bil fortfarande har.
Autopiloten är grym, särskilt den adaptiva farthållaren. Lite ovant att bilen inte saktar in när man närmar sig någon.
Detta är en bra bil, med ungefär den funktionalitet min bil hade när jag hade när jag hämtade ut den november 2014. Autopilotbilar har utvecklats rejält sedan dess.
P85+ kommer inte till sin rätt på småisiga vägar och på vinterdäck. Hade gärna testat igen med sommarförhållanden för att jämföra mot min 85. Nu märker man att det är mer drag, men antispinnen får jobba hårt om man försöker testa acceleration.
Mer än en gång har jag försökt blinka med farthållarspaken, då denna har farthållare och blinkers tvärtom mot nyare bilar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Då jag har bilen inne för uppgradering till dubbelladdare så har jag en P85+ utan autopilot så länge. Jag hade såklart hoppats på en P90D, men jag fick i alla fall inte en dieselstånka.
Du behöver inte vara alltför ledsen då jag hört att P90D inte heller gör sig med vinterdäck.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
[*] Mer än en gång har jag försökt blinka med farthållarspaken, då denna har farthållare och blinkers tvärtom mot nyare bilar.[/list]
+1
Lite småjobbig att dom bytt plats på reglaget. Går ju inte att blinka med en tidig model S utan att man (jag) tar fel.
Just det skiftet kommer få ett helt eget kapitel i min kommande bok om mina i-landsproblem.
När jag beställde Teslan hade vi en Mercedes GL (gamla layouten) och en A 45 AMG, nya layouten. Det var skit när man hoppade mellan bilarna.
Vid provkörning av P85+ så kommenterade jag att jag skulle bli av med ilandsproblemet, eftersom Tesla då hade gamla layouten. Säljaren påpekade då att layouten skulle ändras till den nya. Tack Murphy.
Idag byts dock GL'en bort, så då är jag äntligen av med problemet.
Gillade också den gamla stora mätaren, men förstår att de prioriterat körbane-bilden och jag gillar den också.
Jag kommer ihåg blinkers/farthållare sen jag hyrde en i USA. Jag tog fel rätt många gånger. Det är säkert en vanesak, men det är mycket bättre lösning nu.
Hade min inne på service förra veckan och fick då låna en P90D.
Riktigt imponerande fäste med 4-hjulssdrift, även fast det var väldigt blött ute.
Man blev riktigt sugen på att behålla den! Tyckte det är bra drag i min bil, men nu känns den väldigt slö
Vad kör du när du inte har lånebilen?
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Får skylla på att jag sitter med en iphone där all info inte syns. Har inte datorn med mig, det är alldeles för varmt, har inte bokat hotell till imorgon, är lite hungrig, det kliar lite på vänster stortå och mer kommer jag inte på ju nu.
Jag fick låna samma bil idag. Den står just nu i mitt garage. Mörkblå eller hur?
En detalj är att jag upplever de gamla spakarna vid ratten som mer premium på den gamla bilen än de på de nyare bilarna! Mer distinktiva lägen. Undrar om Tesla fick sämre grejjer när avtalet med Mercedes gick ut? Alltså spakarna för blinkers, farthållare och torkare.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Jag fick låna samma bil idag. Den står just nu i mitt garage. Mörkblå eller hur?
En detalj är att jag upplever de gamla spakarna vid ratten som mer premium på den gamla bilen än de på de nyare bilarna! Mer distinktiva lägen. Undrar om Tesla fick sämre grejjer när avtalet med Mercedes gick ut? Alltså spakarna för blinkers, farthållare och torkare.
Det är nog samma. Reg. nr EAP... och chassinummer på drygt 30k.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Mercedes bytte till samma som tesla på deras nya bilar så jag antar att de gamla används inte längre i nya bilar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se