Räckte med att låna ut MYPen en körning så var skadan ett faktum. Fälgskrap på ena uberturbine-fälgen efter en något misslyckad fickparkering. Det väckte nya känslor inombords!
Kollat runt lite på fälgreperatörer i Göteborg men kan inte riktigt få feeling för någon bra. Är det någon här som kan rekommendera någon i Göteborgstrakten? Hade varit uppskattat!
Bra fälgreperatör i Göteborg?
Moderator: Redaktion
- Joakimgabrielsson
- Teslaägare
Re: Bra fälgreperatör i Göteborg?
Däckman Fälgfixar'n. Jobbar på verkstad och vi anlitar henne. Går inte se att fälgen är lagad efteråt. Även diamondcut som borde vara svårt blir som nya.
Senast redigerad av Joakimgabrielsson, redigerad totalt 1 gånger.
Stort tack!Joakimgabrielsson skrev:Däckman Fälgfixar'n. Jobbar på verkstad och vi anlitar henne. Går inte se att fälgen är lagad efteråt. Även dimondcut som borde vara svårt blir som nya.
Hej!
Jag sitter i samma båt tyvärr, märkte idag att ena fälgen är skrapad.
Har du fixat dina? Har ni några för och efter bilder på reparationen? Vad kostade det ca?
Tacksam för alla svar
Jag sitter i samma båt tyvärr, märkte idag att ena fälgen är skrapad.
Har du fixat dina? Har ni några för och efter bilder på reparationen? Vad kostade det ca?
Tacksam för alla svar

Nöjd med Wheelpro, lagat två fälgar där. Tar betalt efter tum om jag inte minns fel.
https://wheelpro.se/
Ta en sväng bort och visa upp fälgen
Allt gott
https://wheelpro.se/
Ta en sväng bort och visa upp fälgen
Allt gott

Har fälgarna på däckhotell hos Euromaster och fick hjälp av deras partner att fixa fälgskrap. Var väldigt nöjd! Kunde inte se vilka fälgar som var lagade efteråt. Tyvärr fick jag aldrig reda på vad partnern heter…
Edit: Var nog Euromaster själva som gjorde det. 2000 per fälg (19-tum Tesla original 2020)
Edit: Var nog Euromaster själva som gjorde det. 2000 per fälg (19-tum Tesla original 2020)
Tesla Model 3 LR AWD uthämtad 20/3-20