Chevrolet Equinox EV 2024 $30k SUV m SuperCruise, 17" skärm
Moderator: Redaktion
Chevrolet Equinox EV 2024 $30k SUV m SuperCruise, 17" skärm
Nu börjar marschen mot volymmarknaden, säljstart 2023 Q4. Halva priset av en Model Y.
Info: https://www.chevrolet.com/electric/equinox-ev
Intervju med CEO:
Info: https://www.chevrolet.com/electric/equinox-ev
Intervju med CEO:
Re: Chevrolet Equinox EV 2024 $30k SUV m SuperCruise, 17" sk
Så du tycker det är rimligt att jämföra en pappersprodukt med något du kan köpa idag?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Det är lite mer än en "pappersprodukt" ärligt talat. Jag konstaterar bara att det är bra att priserna kommer ner från där det är idag. Det behövs fler billiga elbilar.
Sedan har ju folk här i det närmaste extas när Tesla lanserar en bil som kommer om 3-4 år eller aldrig...
Sedan har ju folk här i det närmaste extas när Tesla lanserar en bil som kommer om 3-4 år eller aldrig...
Känns som en rebrandad kinesisk bil (eller möjligtvis koreansk). Tror mer på att detta är ett lockpris ,, företaget går med förlust eller noll-vinst för att få in en fot på marknaden. På sikt känns det som att tesla har mer potential att producera billiga bilar än de gamla bilmärkena.
Ingen kinabil, den bygger på GMs Ultiumplattform och ska byggas i Mexiko. Mycket närmare produktion än många bilar från startups som varit omtalade under åratal här.
Elbilist sedan 2014
Låt TSLA-ägarna säga vad dom vill. Om ett år börjar slutet på Teslas 30% marginaler. Alla konsumenter borde korka upp champagnen när det blir konkurrens på riktigt. Från alla "klassiska" OEMs som GM m.fl. och 5-10 nya från Kina.Klintan skrev:Ingen kinabil, den bygger på GMs Ultiumplattform och ska byggas i Mexiko. Mycket närmare produktion än många bilar från startups som varit omtalade under åratal här.
För konsumenterna spelar det ingen roll om GM har 1% marginal eller 10%. Ägarna ska inte vara vinnare i denna omställning, utan planeten.
Vi har hört det många ggr förr. Minns hur VW minsann skulle dominera marknaden 2020 med sin ID3. Hur blev det med det?spacecoin skrev:Det är lite mer än en "pappersprodukt" ärligt talat. Jag konstaterar bara att det är bra att priserna kommer ner från där det är idag. Det behövs fler billiga elbilar.
Tom GM själva skulle ju krossa Model 3 med Bolt. Hur många kommer ens ihåg Bolt idag?
Jag ser ingenting unikt/intressant med denna bil.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
-
Bolt dödade GM med den exteriöra formgivningen. Och den ser inget vidare ut inuti heller.taliz skrev:Vi har hört det många ggr förr. Minns hur VW minsann skulle dominera marknaden 2020 med sin ID3. Hur blev det med det?spacecoin skrev:Det är lite mer än en "pappersprodukt" ärligt talat. Jag konstaterar bara att det är bra att priserna kommer ner från där det är idag. Det behövs fler billiga elbilar.
Tom GM själva skulle ju krossa Model 3 med Bolt. Hur många kommer ens ihåg Bolt idag?
Tyvärr så verkar det ju fortfarande vara formfaktorn mellanstor SUV/Crossover som gäller om man ska sälja bilar. Och eftersom det ju inte ens finns några kombialternativ och knappt några halvkombialternativ heller än, så känns det ju tyvärr som det fortfarande kan gälla även Q4 2023... Och den här gången så ser det inte ut att finnas några större fel på varken exteriör eller interiör... Tvärtom så tror jag det är många som kommer tycka att instrumentering bakom ratten är ett rejält plus...
Sen gissar jag också att det GM anger är ett lockpris. Antingen så kommer GM få höja eller så har kriget i Ukraina förhoppningsvis tagit slut – så kanske sänkta energipriser/matpriser – och då kanske bilpriserna rent allmänt börjat sjunka dem med...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Är väl inget unikt med den, och ingen som sagt att den ska dominera marknaden. Men kanske har Chevrolet lyckats den här gången och fått till en bil som kan konkurrera i den lägre prisklassen?taliz skrev:Vi har hört det många ggr förr. Minns hur VW minsann skulle dominera marknaden 2020 med sin ID3. Hur blev det med det?spacecoin skrev:Det är lite mer än en "pappersprodukt" ärligt talat. Jag konstaterar bara att det är bra att priserna kommer ner från där det är idag. Det behövs fler billiga elbilar.
Elbilist sedan 2014