Kollade runt lite hos andra bolag och ser att "Mina försäkringar" och "Watercirkles" specifikt skriver att deras försäkringar gäller för detta.
Min bil har körts under 10000 mil och är under 8 år gammal.
Dags att byta försäkringsbolag...
Moderator: Redaktion
På min S75D så bytte Tesla luftfjädringen fram gratis, när bilen hade gått drygt 10.000 mil.rollo skrev:Fick idag besked att Länsförsäkringars motorskadeförsäkring inte täcker skada på läckande bälgar i luftfjädringen.![]()
Kollade runt lite hos andra bolag och ser att "Mina försäkringar" och "Watercirkles" specifikt skriver att deras försäkringar gäller för detta.
Nej, hade ingen garanti kvar. Men mitt problem var missljud.rollo skrev:När var det, och var det inom garantiperioden?
Ja gör det, annars går ju våra försäkringar upp för att du ska byta slitdelar… bälg… ja du förstår ju.rollo skrev:Fick idag besked att Länsförsäkringars motorskadeförsäkring inte täcker skada på läckande bälgar i luftfjädringen.![]()
Det där är inte villkoren, dom hittar du här nedan på sidan 6. ARN är slöseri med din tid.rollo skrev:Goodwill från Tesla är ju passerat sedan länge.
Det jag hänger upp mej på är Länsförsäkringars försäkringsvillkor som inte specificerar villkoren mer än generellt. Blir nog en fråga för ARN.
Tack för länken! Det är dock inte det som står i mitt försäkringsbrev. Får bli nytt försäkringsbolag för min del med detaljerad specifikation, typ WaterCircles eller Min försäkring som täcker dessa skador.tigermann skrev:Det där är inte villkoren, dom hittar du här nedan på sidan 6. ARN är slöseri med din tid.rollo skrev:Goodwill från Tesla är ju passerat sedan länge.
Det jag hänger upp mej på är Länsförsäkringars försäkringsvillkor som inte specificerar villkoren mer än generellt. Blir nog en fråga för ARN.
https://www.lansforsakringar.se/4a4c4a/ ... fordon.pdf
Menar du att WaterCircles och Mina försäkringar har de kompletta villkoren i försäkringsbrevet?rollo skrev:Tack för länken! Det är dock inte det som står i mitt försäkringsbrev. Får bli nytt försäkringsbolag för min del med detaljerad specifikation, typ WaterCircles eller Min försäkring som täcker dessa skador.tigermann skrev:Det där är inte villkoren, dom hittar du här nedan på sidan 6. ARN är slöseri med din tid.rollo skrev:Goodwill från Tesla är ju passerat sedan länge.
https://www.lansforsakringar.se/4a4c4a/ ... fordon.pdf
Hittade dessa tre försäkringsbolag som täcker just denna skada och samtidigt preciserar vad som gäller.Menar du att WaterCircles och Mina försäkringar har de kompletta villkoren i försäkringsbrevet?
Det har jag aldrig sett från något försäkringsbolag.
Det var juni 2020.Klintan skrev:När var det, var det på den gamla goda tiden innan Tesla drog ner på goodwill? 2020?