Bentley kommer med elbil 2020
Moderator: Redaktion
Bentley kommer med elbil 2020
Tydligen så ska Bently komma med en elbil 2020 med en räckvidd på 300 miles och en topphastighet på 200 mph.
http://insideevs.com/bentley-confirms-2 ... ric-coupe/
http://insideevs.com/bentley-confirms-2 ... ric-coupe/
Re: Bentley kommer med elbil 2020
Elbilarnas Rolls Royce?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Det var mest en anspelning på att Bentley idag är arvtagaren till Rolls Royce vad gäller produktion o s v, och att BMW mest har licensierat rättigheterna till namnet Rolls Royce för bilar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
hur menar du nu? Bentley är VW och RR är BMW. Dom har inget med varandra att göra. Båda märken har ganska hög grad av individualisering och handbygge förutom organdonationer från sina mödrar. Vem har BMW licensierat till menar du? Som jag förstår det, så är RR 100% BMW och ingen licenstagare är med i spelet.bylund skrev:Det var mest en anspelning på att Bentley idag är arvtagaren till Rolls Royce vad gäller produktion o s v, och att BMW mest har licensierat rättigheterna till namnet Rolls Royce för bilar.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Ja, jag håller lite med. RR är fortfarande kungen av skräddarsydda lyxbilar. Bentley känns fortfarande som den billigare kopian. Även om det numera går att köpa RR som är mer "haute couture" och baseras på BMW:s modeller, så har de ju kvar sina "riktiga" modeller.
Däremot tycker jag ändå att uttrycket "xxx's Rolls Royce" är intressant för det används ju rätt ofta. Själv har jag köpt "kaffemaskinernas Rolls Royce". Rätt starkt varumärke man har om det är vanligt förekommande.
Däremot tycker jag ändå att uttrycket "xxx's Rolls Royce" är intressant för det används ju rätt ofta. Själv har jag köpt "kaffemaskinernas Rolls Royce". Rätt starkt varumärke man har om det är vanligt förekommande.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
och ganska kul att varumärket är lika starkt i olika segment, RR har ju tex flygmotorer, men det är ett helt annat bolag, men ändå så har det lika hög status som bil-RR.danni skrev:Ja, jag håller lite med. RR är fortfarande kungen av skräddarsydda lyxbilar. Bentley känns fortfarande som den billigare kopian. Även om det numera går att köpa RR som är mer "haute couture" och baseras på BMW:s modeller, så har de ju kvar sina "riktiga" modeller.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tvärtom, BMW betalar för rätten att använda namnet. Rolls-Royce ägde Bentley tidigare.HelectriC skrev:hur menar du nu? Bentley är VW och RR är BMW. Dom har inget med varandra att göra. Båda märken har ganska hög grad av individualisering och handbygge förutom organdonationer från sina mödrar. Vem har BMW licensierat till menar du? Som jag förstår det, så är RR 100% BMW och ingen licenstagare är med i spelet.bylund skrev:Det var mest en anspelning på att Bentley idag är arvtagaren till Rolls Royce vad gäller produktion o s v, och att BMW mest har licensierat rättigheterna till namnet Rolls Royce för bilar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Motor_CarsWikipedia skrev:Although the Rolls-Royce brand has been in use since 1906, the Rolls-Royce Motor Cars subsidiary of BMW AG has no direct relationship to Rolls-Royce branded vehicles produced prior to 2003. The Bentley Motors Limited subsidiary of Volkswagen AG is the direct successor to Rolls-Royce Motors and various other predecessor entities that produced Rolls-Royce and Bentley branded cars between the foundation of each company and 2003, when the BMW-controlled entity started producing cars under the Rolls-Royce brand.
Är det BMW som betalar till VW för att tillverka bilar med RR-label?bylund skrev:Tvärtom, BMW betalar för rätten att använda namnet. Rolls-Royce ägde Bentley tidigare.HelectriC skrev:hur menar du nu? Bentley är VW och RR är BMW. Dom har inget med varandra att göra. Båda märken har ganska hög grad av individualisering och handbygge förutom organdonationer från sina mödrar. Vem har BMW licensierat till menar du? Som jag förstår det, så är RR 100% BMW och ingen licenstagare är med i spelet.bylund skrev:Det var mest en anspelning på att Bentley idag är arvtagaren till Rolls Royce vad gäller produktion o s v, och att BMW mest har licensierat rättigheterna till namnet Rolls Royce för bilar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Motor_CarsWikipedia skrev:Although the Rolls-Royce brand has been in use since 1906, the Rolls-Royce Motor Cars subsidiary of BMW AG has no direct relationship to Rolls-Royce branded vehicles produced prior to 2003. The Bentley Motors Limited subsidiary of Volkswagen AG is the direct successor to Rolls-Royce Motors and various other predecessor entities that produced Rolls-Royce and Bentley branded cars between the foundation of each company and 2003, when the BMW-controlled entity started producing cars under the Rolls-Royce brand.
Klart att BMW betalar någon för att använda varumärket RR eftersom det finns flera andra produkter med RR-label, som dessutom är betydligt äldre än BMW RR-bilar (2003). Vad jag menade var att ingen annan tillverkar RR-bilar än BMW.
Model 3-24/Polestar 3-24
Nej nuvarande Bentley och VW har inget mer än historien att göra med RR. BMW betalar Rolls-Royce holdings för namnet.
BMW äger rätten till RR varumärket och VW äger rätten till Bentley (och VW äger även den gamla RR-fabrikslokalen i Crew England om jag inte minns fel)
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Rolls Royce har gjort en elbil (konceptbil) som är rätt så grann!
http://www.caranddriver.com/reviews/rol ... ive-review
http://www.caranddriver.com/reviews/rol ... ive-review
S90D, Midnight Silver, Lädersoffa, Autopilot, Luftfjädring.
To understand what recursion is, you must first understand recursion.
To understand what recursion is, you must first understand recursion.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Elektrifiering borde vara helt självklart i den klassen. Det är bilar som är stora, tunga och starka och drar mycket soppa, och där tre av de viktigaste målen är vridstyrka, jämn kraftleverans och tystnad. Elmotorer är ju självklara för den uppgiften.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Du har en poäng eller tre där.danni skrev:Elektrifiering borde vara helt självklart i den klassen. Det är bilar som är stora, tunga och starka och drar mycket soppa, och där tre av de viktigaste målen är vridstyrka, jämn kraftleverans och tystnad. Elmotorer är ju självklara för den uppgiften.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.