Montering av transponder
Moderator: Redaktion
Montering av transponder
Har fått hem en transponder som jag beställt från Norge. Ska enligt anvisningarna monteras på baksidan av innerbackspegeln men kommer det verkligen att fungera? Någon som har monterat och vet om det fungerar?
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Montering av transponder
Jag har haft en BroBizz monterad bakom backspegeln i min X i flera år utan problem.
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Ok, på min 3 från 2019 kommer transpondern inte att synas för kamerorna men det kanske fungerar ändå?
En transponder arbetar med radiovågor, den behöver inte nödvändigtvis synas.KennethS skrev:Ok, på min 3 från 2019 kommer transpondern inte att synas för kamerorna men det kanske fungerar ändå?
MY LR RWD ”Juniper” -25
M3 SR+ RWD -21 (såld)
M3 SR+ RWD -21 (såld)
- Gustafsson
- Teslaägare
Bakom backspegeln th om fästet är rutan inte metalliserad. Där får man nog bäst funktion. Mina har funkat på den platsen i 7 år i Teslorna.
Tror det står i handboken också.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Ja, det gäller att man fäster på rätt ställe annars funkar det inte.Gustafsson skrev:Bakom backspegeln th om fästet är rutan inte metalliserad. Där får man nog bäst funktion. Mina har funkat på den platsen i 7 år i Teslorna.
Brukar som Gustafsson skriver finnas ett område på rutan på moderna bilar som är designat för det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.