Ni som har pre facelift model S och har uppdaterat till MCU2. Hur har det funkat för er?
Jag bytte ut min förra sommaren då den gamla började kännas lite väl trött. Första dagarna hade jag 60-70 Mbps men sedan gick det ner till 5-10 Mbps och har legat där sedan dess. Tänkte att det var Tesla som justerade ner hastigheten på mitt Premium Connectivity och brydde mig inte om det så länge det inte var något problem med att streama film vid laddstoppen.
I juni i år var det dags att byta ut lågspänningsbatteriet, som gjordes av mobile service. På kvällen samma dag satt jag vid en laddare och skulle kolla på film på HBO. Kom inte längre än till inloggningsrutan där jag fick ett felmeddelande. Provade TV4 Play som sa att jag var bakom en brandvägg eller VPN och inte ville släppa in mig. Reklamen på YouTube (som funkar att titta på) var nu på Nederländska … SVT Play funkar. Netflix funkar och även Plex så det känns som om det bara är något som blivit felkonfat vid batteribytet. Bokade tid för mobile service, men dagen innan han skulle komma så meddelar Tesla att han inte kan fixa felet utan bilen måste ner till Malmö där de tagit hem ett modem för 4300 spänn. De har beställt delen —>” Replace Atom-based Media Control Unit Connectivity Board (Model S)”. Tycker det känns lite långsökt att byta modemet när det bevisligen funkar, men inte med de inställningarna som blev vid batteribytet. Är det någon som haft liknande problem med streamad film?
Replace Atom-based Media Control Unit Connectivity Board(MS)
Moderator: Redaktion
- LongIsland
- Teslaägare