Summon
Moderator: Redaktion
Re: Summon
Bra att man själv kan välja lite av säkerhetsnivån.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Ser riktigt bra ut. Finns denna funktion bara till senare bilar (med Autopilotsensorer) eller kommer den även till äldre?
Skoda Enyaq 85x 2025
Förmodar att "autopilot sensorer" är ett måste,och mig veterligen finns inget uppdatering paket av äldre versioner till denna hårdvaru nivå.
Det är ultraljudsundersökning sensorerna som gör större delen av jobbet. Vi använder nästan samma teknik i de autotruckar vi bygger när vi skall navigera in i containers och lastbilar
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Det är ultraljudsundersökning sensorerna som gör större delen av jobbet. Vi använder nästan samma teknik i de autotruckar vi bygger när vi skall navigera in i containers och lastbilar
Då undrar man ju. Måste bilen exakt stå rakt mot vart den ska parkera?
Vad händer om den råkar stå lite snett, antar att processen avbryts då för bilen kan inte veta hur den bör ratta för att hitta p-platsen?
Vad händer om den råkar stå lite snett, antar att processen avbryts då för bilen kan inte veta hur den bör ratta för att hitta p-platsen?
MYLR-24
Lite snett bör fungera. Den kan ju backa 90 grader in på en p-plats.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Autopark är väl annat än summon. Då scannas ju p-platsen när man åker förbi.bylund skrev:Lite snett bör fungera. Den kan ju backa 90 grader in på en p-plats.
När man hör summon så tänker jag iaf att bilen skulle 'lära sig' gården hemma och kan manövrera in/ur parkering fram till dörren.
MYLR-24
Principen är väl densamma, d v s att den skannar av med ultraljudssensorer för att köra, bara att med summon tillåts man vara utanför bilen. Den kan köra in och ut ur dig garage än så länge, inte manövrera omkring på gården._TonyV skrev:Autopark är väl annat än summon. Då scannas ju p-platsen när man åker förbi.bylund skrev:Lite snett bör fungera. Den kan ju backa 90 grader in på en p-plats.
När man hör summon så tänker jag iaf att bilen skulle 'lära sig' gården hemma och kan manövrera in/ur parkering fram till dörren.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Förmodar att den stora skillnaden är att summan bygger på att det är en känd plats med kända referenser runt bilen ( dörr öppning väggar etc) samt att EU som på filmen gör en enkel programmering av hur den skall göra/stanna.
Skulle tro att den tolererar +- 10 till 20 grader vinkelslip beroende på hur öppningen ser ut.
Parkerings funktionen bygger på en okänd miljö och att du som förare då måste övervaka förloppet.
Skulle tro att den tolererar +- 10 till 20 grader vinkelslip beroende på hur öppningen ser ut.
Parkerings funktionen bygger på en okänd miljö och att du som förare då måste övervaka förloppet.
Visst, men man kan få problem med lacken dåMickeren skrev:Skulle tro att den tolererar +- 10 till 20 grader vinkelslip beroende på hur öppningen ser ut.

Ja, vinkelslipen får nog ligga bland verktygen när bilen ska in i garaget. 

MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Kul att mina typo förgyller er fredag!! [WINKING FACE]
Finns det något sätt att följa ärendet och de framsteg som förhoppningsvis sker i den administration här på den här sidan pölen?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
hörde något rykte om att Norge fått Summon, dock väldigt inte säkert på något sätt och jag skulle inte säga att det har skett... tror det släpps i hela EU när det väl går igenom
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Jag har inte fått nån iaf, så inte gäller det alla norska Tesla i så fall. Såg en uppdatering på summon USA där man nu kan ställa in i bilen hur långt ut bilen ska gå och hur nära väggen bilen tillåts. Då behöver man inte stå med telefonen och manövrera, bara trycka en gång.tehjimos skrev:hörde något rykte om att Norge fått Summon, dock väldigt inte säkert på något sätt och jag skulle inte säga att det har skett... tror det släpps i hela EU när det väl går igenom
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14