Laddgata med besvärlig åtkomst
Moderator: Redaktion
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2293
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Laddgata med besvärlig åtkomst
Kollade på Narvavägen i Stockholm där Stockholm stad och statliga Vattenfall bygger 50 kWh laddplatser.
Nästan omöjligt att få plats, stor risk för fälgskrap och att laddkablarna körs sönder. Ska det byggas så år 2022?
Nästan omöjligt att få plats, stor risk för fälgskrap och att laddkablarna körs sönder. Ska det byggas så år 2022?
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7704
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Laddgata med besvärlig åtkomst
Det såg fördjävligt ut där tidigare, men det där ser ut som en försämring.Off Grid Byggaren skrev:Kollade på Narvavägen i Stockholm där Stockholm stad och statliga Vattenfall bygger 50 kWh laddplatser.
Nästan omöjligt att få plats, stor risk för fälgskrap och att laddkablarna körs sönder. Ska det byggas så år 2022?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Laddgata med besvärlig åtkomst
Självklart! Stockholms stad vill inte ha någon biltrafik alls innanför tullarna så ju svårare man gör det för bilister desto bättre är det!
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
- J_Pettersson
- Teslaägare
- Inlägg: 167
- Blev medlem: 07 feb 2022 21:50
- Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
- Kontakt:
Re: Laddgata med besvärlig åtkomst
Herregud, hade aldrig ställt mig där.Off Grid Byggaren skrev:Kollade på Narvavägen i Stockholm där Stockholm stad och statliga Vattenfall bygger 50 kWh laddplatser.
Nästan omöjligt att få plats, stor risk för fälgskrap och att laddkablarna körs sönder. Ska det byggas så år 2022?
Snacka om ett misslyckande på den som planerade den.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Laddgata med besvärlig åtkomst
Bygger man en stad rätt så bidrar bara bilen negativt, elektrisk eller ej.agehall skrev:Självklart! Stockholms stad vill inte ha någon biltrafik alls innanför tullarna så ju svårare man gör det för bilister desto bättre är det!
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Laddgata med besvärlig åtkomst
För miljöfacister kanske, För vanligt folk så behövs bilen mer än kommunaltrafik kan ge.Teslaspolen skrev:Bygger man en stad rätt så bidrar bara bilen negativt, elektrisk eller ej.agehall skrev:Självklart! Stockholms stad vill inte ha någon biltrafik alls innanför tullarna så ju svårare man gör det för bilister desto bättre är det!
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2293
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Laddgata med besvärlig åtkomst
Stockholm med förorterna är ju en väldigt utspridd stad. Den är ju under många år byggd och utvecklad för biltrafik.Gargamel skrev:För miljöfacister kanske, För vanligt folk så behövs bilen mer än kommunaltrafik kan ge.Teslaspolen skrev:Bygger man en stad rätt så bidrar bara bilen negativt, elektrisk eller ej.agehall skrev:Självklart! Stockholms stad vill inte ha någon biltrafik alls innanför tullarna så ju svårare man gör det för bilister desto bättre är det!
Ofta finns resmålet lätt åtkomligt med bil, men tidsödande med kollektivtrafik.
Så det tar nog sin tid att bygga om staden, även om vissa gator ha fått vara uteserveringar och boulebanor denna sommar.
Re: Laddgata med besvärlig åtkomst
JAg kan bara ta mellan min mama och mig.Off Grid Byggaren skrev:Stockholm med förorterna är ju en väldigt utspridd stad. Den är ju under många år byggd och utvecklad för biltrafik.Gargamel skrev:För miljöfacister kanske, För vanligt folk så behövs bilen mer än kommunaltrafik kan ge.Teslaspolen skrev:Bygger man en stad rätt så bidrar bara bilen negativt, elektrisk eller ej.agehall skrev:Självklart! Stockholms stad vill inte ha någon biltrafik alls innanför tullarna så ju svårare man gör det för bilister desto bättre är det!
Ofta finns resmålet lätt åtkomligt med bil, men tidsödande med kollektivtrafik.
Så det tar nog sin tid att bygga om staden, även om vissa gator ha fått vara uteserveringar och boulebanor denna sommar.
Det är cirka 12-15 km dörr till dörr med bil och snabbaste vägen.
Det tar 10-15 minuter med bil beroende på övriga trafiken.
Med buss direkt till hennes centrum, så tar det 47 minuter, och sedan så får jag gå 10 minuter till hennes länga.
Tar jag buss och byter till tunnelbara tar det ca 37 minuter, och jag får sedan knata cirka 5 minuter hem till hemme.
Sedan så tar det mig cirka 10 minuter att gå till den närmaste busshållsplatsen där jag bor. Så det tar nästan en timma att åka till eller från henne kommunalt, när det tar typ 10-15 minuter med bil utanför rusningstrafiken.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7704
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Laddgata med besvärlig åtkomst
Que?Teslaspolen skrev:Bygger man en stad rätt så bidrar bara bilen negativt, elektrisk eller ej.agehall skrev:Självklart! Stockholms stad vill inte ha någon biltrafik alls innanför tullarna så ju svårare man gör det för bilister desto bättre är det!
Menar du att folk som bor i städer använder bilen för att köra omkring i stan?
Senaste månaden har jag kört ungefär 3500 km. Jag har 4,5 km till jobbet och dit cyklade jag varje arbetsdag utom tre. Ps. De blå staplarna innebär att jag laddat nära hemmet, inte att jag laddat hemma.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Laddgata med besvärlig åtkomst
Har absolut inte att göra med det. Snarare om man är bilfanatiker eller inte. Personligen så är jag i första hand en person, inte en bilförare. Jag äger och kör bil, men mitt liv är väldigt mycket mer än en ratt och fyra hjul.Gargamel skrev:För miljöfacister kanske, För vanligt folk så behövs bilen mer än kommunaltrafik kan ge.Teslaspolen skrev:Bygger man en stad rätt så bidrar bara bilen negativt, elektrisk eller ej.agehall skrev:Självklart! Stockholms stad vill inte ha någon biltrafik alls innanför tullarna så ju svårare man gör det för bilister desto bättre är det!
Missförstå mig inte; jag bor väldigt långt bortanför några stadstullar. Här finns knappt någon kollektivtrafik att tala om och vinterns riktigt kassa snöröjning gör att jag är närmst tvingad till att äga en bil för att transportera mig under 6-7 månader om året. Men jag hävdar bestämt att bilen inte ska ha en plats i modern stadsplanering - året är inte 1962 längre.
Eftersom du i alla fall tidigare har förnekat etablerad forskning kring naturkunskap och klimat kanske ett ekonomiskt argument går hem istället hos dig? Man ta sig en titt på hur fruktansvärt ekonomiskt ohållbara amerikanska städer och förorter är, något som nästan helt kan läggas på en fanatisk envishet att bilen går framför människan till vilket pris som helst
Eller rent estetiskt och trivsamt, vad är mer tilltalande?
Okej, du kanske verkligen älskar din bil och vill absolut köra så mycket du kan. Vilket lands modell är bäst för dig som bilförare?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Laddgata med besvärlig åtkomst
Fin kommentar till ett av klippen:
Tyvärr ser det likadant ut i många utvecklingsländer. Man bygger först infrastruktur för bilar, de som inte har råd med bil får riskera liv och lem vid vägkanten.Once, I visited relatives in the US for a few days. They lived less than 1 km away from a mall, so I decided to walk there. It was a terrible idea! There were no sidewalks or pedestrian crossing points, making it physically dangerous to walk there. So, no mall for me. For a few days, I started to walk the neighborhood to get to know it, but a police car stopped me because someone called 911 about a suspicious guy walking around (me). What made me suspicious is that I was walking!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Laddgata med besvärlig åtkomst
Shit! Undrar hur de tänkte där???Off Grid Byggaren skrev:Kollade på Narvavägen i Stockholm där Stockholm stad och statliga Vattenfall bygger 50 kWh laddplatser.
Nästan omöjligt att få plats, stor risk för fälgskrap och att laddkablarna körs sönder. Ska det byggas så år 2022?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik