e5m1r skrev:Sist jag kollade en chademo funkade (fortums) sedan krylar det inte av type 2 heller så att ta och handla och parkera på nordstan funkar inte åka till liseberg nej onte det heller
Det går att klara sig men infrastrukturen för el bilar i gbg är obefintlig
Ser att
Chademos karta visst inte är helt uppdaterad då det verkar finnas en Chademo i Växjö numera så då finns tre Chademo öster om E4:an vad jag känner till. Detta på en yta mer än 3,5 miljoner hektar. Detta jämfört med 14 stycken (även ifall kanske 5 inte fungerar i dagsläget) på en yta av 0,2 miljoner hektar. Den i Växjö ligger strategiskt bra till och den öppnades av Växjö Energi i augusti förra året.
Ska du till Göteborg och tillbaka så har du förutom de som kanske inte fungerar i Göteborg ett par i Landvetter, ett par i Borås och en i Gnosjö. De i Göteborg borde ju lagas eftersom det känns lite konstigt att lägga ut hundratusentals kronor på något som sedan inte fungerar.
Ska du till Helsingborg och tillbaka har du (undantaget Supercharger i Lagan som inte fungerar för öst-västlig trafik) Chademo-stationer vid Ljungby, Örkeljunga, IKEA Helsingborg och Preem Clever Helsingborg. Fler lär det bli nu i och med Eon.
Värnamo-Kalmar har en Chademo i Växjö och en i Kalmar.
Värnamo-Västervik har ingen snabbladdare.
Värnamo-Oskarshamn har en i Oskarshamn.
Värnamo-Karlskrona har en i Växjö samt Chademo plus privat Fastcharger i Karlskrona.
Trotts att kanske 5 stycken Chademo är trasiga i Göteborg så är det klart bättre tillgång till snabbladdare om man ska till och från Göteborg om man kommer från Värnamo än om man åker österut när alla snabbladdare i Småland fungerar. Ska man till Västervik finns idag ingen snabbladdare men förhoppningsvis så öppnas Tindered Supercharger snart vilken är mycket välkommen. Ska man till Oskarshamn gäller det att den enda Chademo längs vägen, den i Oskarshamn, inte är trasig.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.