Vad är det egentligen för längd på de laddkablar som följer med?
I BRF'en har jag laddboxen fram/höger (det blir dessvärre för trångt att backa in) så jag är lite fundersam om jag kommer kunna ladda bilen när den nu dyker upp...
Längd på medföljande kablar ?
Moderator: Redaktion
Re: Längd på medföljande kablar ?
Jag har ibland fått 7, ibland 4.
du behöver 7. Men hur kan det vara för trångt att backa in?
Är det trångt så har man bättre uppsikt bakåt i och med kameran.
Bilen är ungefär lika bred bak som fram och jag tycker det är lättare att backa in i alla garage samt p-platser.
De svängande hjulen sitter ju fram så det är lättare att räta upp bilen när man backar.
plus att man har full uppsikt när man kör ut igen.
du behöver 7. Men hur kan det vara för trångt att backa in?
Är det trångt så har man bättre uppsikt bakåt i och med kameran.
Bilen är ungefär lika bred bak som fram och jag tycker det är lättare att backa in i alla garage samt p-platser.
De svängande hjulen sitter ju fram så det är lättare att räta upp bilen när man backar.
plus att man har full uppsikt när man kör ut igen.
Att backa in går finfint men att komma ur bilen blir svårt... den som parkerar bredvid mig måste backa in vilket gör att den ställer sig kloss mot min plats för att öht kunna komma ur bilen.
Model Y LR Svart/Svart 19"
friro skrev:Att backa in går finfint men att komma ur bilen blir svårt... den som parkerar bredvid mig måste backa in vilket gör att den ställer sig kloss mot min plats för att öht kunna komma ur bilen.
Förstår läget. men jag skulle vara lite sur på brf:en eller ägaren av platserna isåfall. Du bör få lägre pris ifall du ej kan komma ur din bil eller backa närmare väggen / bilen åt andra hållet. Hursomhelst så behöver du 7,5m kabeln. Grina lite när du hämtar bilen så kanske de har någon på utlämningsstället ( om den inte redan ligger i frunken). Annars köper du en beg eller ny. Det blir inte så dyrt. Jag har ev en till salu.
Ungefär så här...
Min plats är nummer 5, röda ringarna är betongstolpar, blå ringen laddboxen.
Den som har plats 4 backar in för att öht kunna köra ut utan att ta om femtielva gånger vilket gör att dom hamnar långt åt mitt håll så dom kan kliva ur bilen.
Backar jag in så hamnar jag dessvärre så nära 4'an att jag inte kan kliva ur utan att göra allt för gymnastiska övningar.
En tanke jag har är att sätta en "fast" kabel från boxen och via taket ner vid betongstolpen... men då en kabel är låååångt från gratis hoppas jag på att slippa köpa en extra.
Den som har plats 4 backar in för att öht kunna köra ut utan att ta om femtielva gånger vilket gör att dom hamnar långt åt mitt håll så dom kan kliva ur bilen.
Backar jag in så hamnar jag dessvärre så nära 4'an att jag inte kan kliva ur utan att göra allt för gymnastiska övningar.
En tanke jag har är att sätta en "fast" kabel från boxen och via taket ner vid betongstolpen... men då en kabel är låååångt från gratis hoppas jag på att slippa köpa en extra.
Model Y LR Svart/Svart 19"
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Kan du inte baka lite kanelbullar alternativt köpa en kartong öl och snacka med fyran om ni inte kan byta plats?riro skrev:Ungefär så här...
Känns som en win-win och du klarar dig med kort kabel...
Tesla Model Y Performance