Enligt Veckans affärer. http://www.va.se/nyheter/2016/02/22/volvo-plus-spotify/
Volvo blir först ut med globalt Spotify-samarbete
Volvo Cars blir med modellerna XC90 tillsammans med S90 och V90 den första billtillverkaren att globalt integrera Spotifys strömmade musiktjänster. Satsningen presenterades vid Mobile World Conference i Barcelona, uppger biltillverkaren.
Genom integrationen kommer Spotify av användaren att styras via bilens integrerade mediesystem och den skärm som sitter i instrumentpanel. Tjänsten kräver ett premiumabonnemang hos Spotify och kommer att vara åtkomlig för Volvoägare i alla länder där Spotify finns.
Vem vill skriva till VA och rätta dem?
Volvo först med Spotify i bilen?
Moderator: Redaktion
Re: Volvo först med Spotify i bilen?
Men Spotify är ju inte globalt integrerat i Tesla, USA tex har det inte om jag förstått det rätt. Så genom att använda rätt ord så får dom det till Volvos fördel. Men det verkar ju inte ingå något abonnemang som hos Tesla, även om Teslas Spotify abonnemang är väldigt begränsat.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Peter Holm
- Teslaägare
?????
Jag har Spotify integrerat i min 2013 XC70....?! Lämnar förvisso tillbaka den för något roligare, som också har Spotify integrerat, på måndag.
Det låter lite konstigt då jag haft stor glädje av, och det varit en stor anledning till fordonsvalet, att just Spotify varit en integrerad del av systemet.
Jag har Spotify integrerat i min 2013 XC70....?! Lämnar förvisso tillbaka den för något roligare, som också har Spotify integrerat, på måndag.
Det låter lite konstigt då jag haft stor glädje av, och det varit en stor anledning till fordonsvalet, att just Spotify varit en integrerad del av systemet.
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Det är väl valet av nyckelordet "globalt" som gör detta till någon slags nyhet överhuvudtaget.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Men Volvoägaren får själv skaffa sig ett premiumabonnemang. 

MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback