Model Y får nya lackfärger
Moderator: Redaktion
Re: Model Y får nya lackfärger
Quicksilver kan vara snygg om den är lite ufosilver så att den nästan kopierar omgivningen
Bör vara den enklaste färgen att se ren ut, svart ser man ju direkt skiten på
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Midnight Silver är väldigt praktisk. Jag tvättade bilen förra veckan efter att ha kört nästan 500 mil på två månader.Thed75 skrev:Quicksilver kan vara snygg om den är lite ufosilver så att den nästan kopierar omgivningen
"Behövdes det?" kommenterade min fru.

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Kudos till Tesla som som uppdaterar gratis för oss med gamla beställningar.
Det vinner dom kunder på i längden.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Fast det uppdaterade beställningsavtalet säger något annat, där är priset höjt...Tellus skrev:Kudos till Tesla som som uppdaterar gratis för oss med gamla beställningar.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
- mikebike
- Teslaägare
Nej, priset i mitt beställningsavtal har gått upp 7500:-Tellus skrev:Kudos till Tesla som som uppdaterar gratis för oss med gamla beställningar.
Har du kollat ditt beställningsavtal?
- Tellus
- Teslaägare
Jo, men förutsätter att det är fel. Läs mailet istället, det är officiellt och står inget om reservation för tryckfelmikebike skrev:Nej, priset i mitt beställningsavtal har gått upp 7500:-Tellus skrev:Kudos till Tesla som som uppdaterar gratis för oss med gamla beställningar.

- mikebike
- Teslaägare
Du tror mer på ett massutskick än på ett personligt beställningsavtal?Tellus skrev:Jo, men förutsätter att det är fel. Läs mailet istället, det är officiellt och står inget om reservation för tryckfelmikebike skrev:Nej, priset i mitt beställningsavtal har gått upp 7500:-Tellus skrev:Kudos till Tesla som som uppdaterar gratis för oss med gamla beställningar.
- Tellus
- Teslaägare
Har det ursprungliga avtalet från februari, det nya är förfalskat då det står februari som datum fortfarande men innehållet är ändratmikebike skrev:Du tror mer på ett massutskick än på ett personligt beställningsavtal?Tellus skrev:Jo, men förutsätter att det är fel. Läs mailet istället, det är officiellt och står inget om reservation för tryckfelmikebike skrev:Nej, priset i mitt beställningsavtal har gått upp 7500:-Tellus skrev:Kudos till Tesla som som uppdaterar gratis för oss med gamla beställningar.
- mikebike
- Teslaägare
Om man går in på kontot och väljer Ändra betalningsmetod så ser det bättre ut. Faktiskt en tusenlapp billigare än tidigare.Tellus skrev:Har det ursprungliga avtalet från februari, det nya är förfalskat då det står februari som datum fortfarande men innehållet är ändratmikebike skrev:Du tror mer på ett massutskick än på ett personligt beställningsavtal?Tellus skrev:Jo, men förutsätter att det är fel. Läs mailet istället, det är officiellt och står inget om reservation för tryckfelmikebike skrev:Nej, priset i mitt beställningsavtal har gått upp 7500:-Tellus skrev:Kudos till Tesla som som uppdaterar gratis för oss med gamla beställningar.
- loftux
- Teslaägare
- Kontakt:
Gå in på Tesla kontot, din beställning, sen betalning. Öppna prisinformation, där finns en post med prisjustering, för mig 11.000. Så det är verkligen kostnadsfritt, står bara inte i beställningsavtalet.
Tjoho, bra jobbat Tesla!
Tjoho, bra jobbat Tesla!
Nissan Leaf Tekna 2013
Bra om de hedrar priset vid beställning, dvs. att uppgradering till nya färgen är kostnadsfri som det står i mailet. Så ska och borde det ju vara!
Det är ju lite av en tidig julklapp, kul att få en ny lite ovanligare färg som dessutom verkar bli exklusiv för LR och P. Samt att den kostar mer vilket lär göra att färre beställer det tillvalet.
Då återstår bara frågan om när de kommer börja leverera MYP Quicksilver, känns inte som man vågar hoppas på att få den i julklapp.. Står feb-april 2023 för nya beställningar.
Det är ju lite av en tidig julklapp, kul att få en ny lite ovanligare färg som dessutom verkar bli exklusiv för LR och P. Samt att den kostar mer vilket lär göra att färre beställer det tillvalet.
Då återstår bara frågan om när de kommer börja leverera MYP Quicksilver, känns inte som man vågar hoppas på att få den i julklapp.. Står feb-april 2023 för nya beställningar.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
- m05erili
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/erik460049
Lånade en midnight silver från Tesla. Efter 200mil såg den ut som skit. Men är man pedant så finns nog ingen färg som ser ren ut.mikebike skrev:Midnight Silver är väldigt praktisk. Jag tvättade bilen förra veckan efter att ha kört nästan 500 mil på två månader.Thed75 skrev:Quicksilver kan vara snygg om den är lite ufosilver så att den nästan kopierar omgivningen
"Behövdes det?" kommenterade min fru.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Man skulle ju vilja att beställningsavtalet också var rätt och visade denna prisjustering. Så man var helt säker på att de hedrar priset.loftux skrev:Gå in på Tesla kontot, din beställning, sen betalning. Öppna prisinformation, där finns en post med prisjustering, för mig 11.000. Så det är verkligen kostnadsfritt, står bara inte i beställningsavtalet.
Tjoho, bra jobbat Tesla!
Någon som pratat med Tesla om det?
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Den röda drar lite åt signature röd, riktigt snygg färg. Vill se den live
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- mikebike
- Teslaägare
Allas Teslas färger ser bra ut på datorn. I verkligheten är grå, blå och röd betydligt mörkare.Remuz skrev:Den röda drar lite åt signature röd, riktigt snygg färg. Vill se den live
Undrar när man kan se de nya färgerna IRL?
Undrar om blå kommer få liknande uppdatering också.
Blev sugen på att byta till röd nu annars..
Blev sugen på att byta till röd nu annars..
Beror väl mkt på att det är så mörkt i detta land...mikebike skrev:Allas Teslas färger ser bra ut på datorn. I verkligheten är grå, blå och röd betydligt mörkare.Remuz skrev:Den röda drar lite åt signature röd, riktigt snygg färg. Vill se den live
Undrar när man kan se de nya färgerna IRL?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Tellus
- Teslaägare
Tibor kanske reder ut detta, eller så uppdateras kanske beställningsavtalet snart med prisjusteringenflamman skrev:Man skulle ju vilja att beställningsavtalet också var rätt och visade denna prisjustering. Så man var helt säker på att de hedrar priset.loftux skrev:Gå in på Tesla kontot, din beställning, sen betalning. Öppna prisinformation, där finns en post med prisjustering, för mig 11.000. Så det är verkligen kostnadsfritt, står bara inte i beställningsavtalet.
Tjoho, bra jobbat Tesla!
Senast redigerad av Tellus, redigerad totalt 1 gånger.
Tellus skrev:Tibor kanske reder ut detta, eller så uppdateras kanske beställningsavtalet snart med rabattenflamman skrev:Man skulle ju vilja att beställningsavtalet också var rätt och visade denna prisjustering. Så man var helt säker på att de hedrar priset.loftux skrev:Gå in på Tesla kontot, din beställning, sen betalning. Öppna prisinformation, där finns en post med prisjustering, för mig 11.000. Så det är verkligen kostnadsfritt, står bara inte i beställningsavtalet.
Tjoho, bra jobbat Tesla!
Hur blir det skattetekniska i det här?
Får man högre förmånsvärde? För egentligen grundas det på listpris även på tillbehör, så även om man får rabatt till samma inköpspris så blir man delvis straffad av Tesla här om man har den som tjänstebil? Eller är det nya regler kring förmånsvärde nu?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja nästan lite väl lik signature, men även väldigt lik den röda på nya roadster va?Remuz skrev:Den röda drar lite åt signature röd, riktigt snygg färg. Vill se den live
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Min model S med kameleont-folie på fick jag för lite drygt 30 tusen tex (den folien är bland dom dyrareLegato skrev:Beror väldigt mkt på material och vem som gör men hela intervallet 15.000:- - 60.000:- skulle jag säga är "normalt".Thed75 skrev:Vad går en foliering av my på?
om man kör på 3M eller Avery, men inte som PPF såklart)

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- loftux
- Teslaägare
- Kontakt:
Det är värdet som står på beställningsavtalet som du skall basera ditt beräknade förmånsvärde på. Så förmånsvärdet går upp.backe skrev:Tellus skrev:Tibor kanske reder ut detta, eller så uppdateras kanske beställningsavtalet snart med rabattenflamman skrev:Man skulle ju vilja att beställningsavtalet också var rätt och visade denna prisjustering. Så man var helt säker på att de hedrar priset.loftux skrev:Gå in på Tesla kontot, din beställning, sen betalning. Öppna prisinformation, där finns en post med prisjustering, för mig 11.000. Så det är verkligen kostnadsfritt, står bara inte i beställningsavtalet.
Tjoho, bra jobbat Tesla!
Hur blir det skattetekniska i det här?
Får man högre förmånsvärde? För egentligen grundas det på listpris även på tillbehör, så även om man får rabatt till samma inköpspris så blir man delvis straffad av Tesla här om man har den som tjänstebil? Eller är det nya regler kring förmånsvärde nu?
Nu hjälper det inte så mycket om Tesla uppdaterar beställningsavtalet och skriver in avdraget/rabatten där. Enligt skatteverket skall rabatten anses vara på hela köpesumman, så det blir lite mindre men grundriset på bilen tar största delen, och procentuellt blir det lite avdrag för de tilläg man har och som ökar förmånsvärdet mest. Se under stycke sedvanlig rabatt. https://www4.skatteverket.se/rattsligva ... 21424.html
Nissan Leaf Tekna 2013
- Tellus
- Teslaägare
Hittar ingenstans där jag kan ändra betalningsmetod eller kan få fram infon som ni har...loftux skrev:Gå in på Tesla kontot, din beställning, sen betalning. Öppna prisinformation, där finns en post med prisjustering, för mig 11.000. Så det är verkligen kostnadsfritt, står bara inte i beställningsavtalet.
Tjoho, bra jobbat Tesla!
Så här ser det ut på min sida
- loftux
- Teslaägare
- Kontakt:
Beror nog på att du kollar via mobilen. Testa med något som har större skärm eller om du vrider på mobilen.Tellus skrev:Hittar ingenstans där jag kan ändra betalningsmetod eller kan få fram infon som ni har...loftux skrev:Gå in på Tesla kontot, din beställning, sen betalning. Öppna prisinformation, där finns en post med prisjustering, för mig 11.000. Så det är verkligen kostnadsfritt, står bara inte i beställningsavtalet.
Tjoho, bra jobbat Tesla!
Så här ser det ut på min sida
Verkar som en del skalas bort vid mindre skärm.
Nissan Leaf Tekna 2013