Tesla MY 2.0
Moderator: Redaktion
Tesla MY 2.0
Det pratas om att MY får följande förändringar:
1. HW4 med snabbare dator och 5Mp kameror istället för 1.2Mp
2. CATL Batterier, med längre räckvidd och är lättare
3. Nytt baksäte
4. Sänkt pris
1. HW4 med snabbare dator och 5Mp kameror istället för 1.2Mp
2. CATL Batterier, med längre räckvidd och är lättare
3. Nytt baksäte
4. Sänkt pris
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Tesla MY 2.0
Coolt med Sentry mode och 5Mp kameror!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Sitter väl 60kwh i nuvarande RWD.
Vad blir det nu?
Vad blir det nu?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Kamerorna verkar vara bekräftade, men lägre pris ligger i framtiden då det inte finns någon affärsmässig orsak att sänka priset nu med efterfrågan större än produktionen.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Bekräftade eller i produktion?Bengt skrev:Kamerorna verkar vara bekräftade, men lägre pris ligger i framtiden då det inte finns någon affärsmässig orsak att sänka priset nu med efterfrågan större än produktionen.
Model 3 i Freemont rullar ut med nya kameror och utan USS, det är allt jag har sett.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
MC Red 85D såld
Den där vloggaren har pumpat prissänkningar länge, som alltid visat sig endast handla om Kina. Visst, men Kina är inte resten av världen.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Jag hoppas på night vision och zoom i appenZalman3 skrev:Coolt med Sentry mode och 5Mp kameror!
https://fossbytes.com/sony-accidentally ... s-clothes/
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Kanske inte "nu" men finns ju mycket indikationer på dämpad efterfrågan på kort sikt med tanke på räntor och allmän efterfrågan på kapitalvaror.Bengt skrev:Kamerorna verkar vara bekräftade, men lägre pris ligger i framtiden då det inte finns någon affärsmässig orsak att sänka priset nu med efterfrågan större än produktionen.
På vår lokalmarknad Sverige har det gått snabbt sett till begagnat. Tror aldrig Riddermarks haft så många Teslor i lager. Fordonsbolaget har enl rykten tom inköpsstopp på Tesla. Tror personligen begagnatpriserna kommer falla rätt snabbt framöver.
Sen är iofs dollarn urstark mot kronan så även om jag tror Teslas priser globalt ska ner generellt så är det inte alls lika säkert att det sker i Sverige (dock tror jag försäljningen kommer dyka).
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Tellus
- Teslaägare
https://electrek.co/2016/10/20/tesla-ne ... la-vision/Tiimpan skrev:Bekräftade eller i produktion?Bengt skrev:Kamerorna verkar vara bekräftade, men lägre pris ligger i framtiden då det inte finns någon affärsmässig orsak att sänka priset nu med efterfrågan större än produktionen.
Finns bilder på leveranser av bilar med för ögat nya kameror. Det är väl allt vi vet.
Huh? Det där är från 2016.Tellus skrev:https://electrek.co/2016/10/20/tesla-ne ... la-vision/Tiimpan skrev:Bekräftade eller i produktion?Bengt skrev:Kamerorna verkar vara bekräftade, men lägre pris ligger i framtiden då det inte finns någon affärsmässig orsak att sänka priset nu med efterfrågan större än produktionen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
- Tellus
- Teslaägare
Har dom kommit i produktion än?taliz skrev:Huh? Det där är från 2016.Tellus skrev:https://electrek.co/2016/10/20/tesla-ne ... la-vision/Tiimpan skrev:Bekräftade eller i produktion?Bengt skrev:Kamerorna verkar vara bekräftade, men lägre pris ligger i framtiden då det inte finns någon affärsmässig orsak att sänka priset nu med efterfrågan större än produktionen.

Jag googlade fel...
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ingen radar, ingen parkeringsassistans, ingen rattvärme?
Jag undrar om inte peak MY var 2022Q1.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Var läser du om ingen rattvärme?mikebike skrev:Ingen radar, ingen parkeringsassistans, ingen rattvärme?
- mikebike
- Teslaägare
Den finns inte listad bland specarna, så därför spekuleras det om att den kanske försvinner.Kalleee skrev:Var läser du om ingen rattvärme?mikebike skrev:Ingen radar, ingen parkeringsassistans, ingen rattvärme?
Sedan vet man sällan vad som försvinner i förväg. Vi saknar det justerbara svankstödet på passagerarstolen.
Skulle bilen komma utan rattvärme för oss skandinaver så är det skandal!Kalleee skrev:Var läser du om ingen rattvärme?mikebike skrev:Ingen radar, ingen parkeringsassistans, ingen rattvärme?
- mikebike
- Teslaägare
Min förra Tesla (årsmodell 2021) hade ingen rattvärme.Tiimpan skrev:Skulle bilen komma utan rattvärme för oss skandinaver så är det skandal!Kalleee skrev:Var läser du om ingen rattvärme?mikebike skrev:Ingen radar, ingen parkeringsassistans, ingen rattvärme?
Skandal skulle jag inte kalla det, men det var definitivt något jag saknade eftersom min 6 år äldre Volvo hade det.
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Var det en M3 SR som du inte lagt till det på? Hört att hårdvaran ska vara samma på alla rattar.mikebike skrev:Min förra Tesla (årsmodell 2021) hade ingen rattvärme.Tiimpan skrev:Skulle bilen komma utan rattvärme för oss skandinaver så är det skandal!Kalleee skrev:Var läser du om ingen rattvärme?mikebike skrev:Ingen radar, ingen parkeringsassistans, ingen rattvärme?
Skandal skulle jag inte kalla det, men det var definitivt något jag saknade eftersom min 6 år äldre Volvo hade det.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
- mikebike
- Teslaägare
Nej, det var M3 LR.Jaegaern skrev:Var det en M3 SR som du inte lagt till det på? Hört att hårdvaran ska vara samma på alla rattar.mikebike skrev:Min förra Tesla (årsmodell 2021) hade ingen rattvärme.Tiimpan skrev:Skulle bilen komma utan rattvärme för oss skandinaver så är det skandal!Kalleee skrev:Var läser du om ingen rattvärme?mikebike skrev:Ingen radar, ingen parkeringsassistans, ingen rattvärme?
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Jaha, intressant. Trodde alla LR alltid haft rattvärme..mikebike skrev:Nej, det var M3 LR.Jaegaern skrev:Var det en M3 SR som du inte lagt till det på? Hört att hårdvaran ska vara samma på alla rattar.
jag använder min typ alla säsonger, de flesta turer, förutom under sommaren. Trist att inte ha.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Tror det kom runt q2 2021, min M3LR beställde jag jan/feb 2021 och då fanns inte rattvärme med på specen, precis som ovan nämnt kändes det lite märkligt at inte erbjuda då min gamla Leaf hade det som standard, men när den levererades i juni 2021 hade den rattvärme.Jaegaern skrev:Jaha, intressant. Trodde alla LR alltid haft rattvärme..mikebike skrev:Nej, det var M3 LR.Jaegaern skrev:Var det en M3 SR som du inte lagt till det på? Hört att hårdvaran ska vara samma på alla rattar.
jag använder min typ alla säsonger, de flesta turer, förutom under sommaren. Trist att inte ha.
Rattvärme och FWD är det jag saknar mest från min model X när jag bytte till 3an. I min kommande ps2 är det rattvärme vad jag förstått.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Ja att säga att tesla sänker priset är som att svära i kyrkan, inte många som gillar det. (av förklarliga skäl som jag inte klandrar dem). Men ett lägre pris borde enbart vara positivt.(ja enbart volym är bättre än vinst per enhet och något som kommer automatiskt->lägre pris/kostand -> mer volym -> lägre pris/kostnad -> mer volym et.c.)