Jag tror min Tesla blivit spottad utanför Ikea. Hörde följande konversation mellan man och fru i kön:
Man: “Jag ser minst en Tesla om dagen numera!”
Fru: “Du får ta det när vi satt oss. Jag är så trött på att höra om de här Teslorna hela tiden.”
Vilken Ikea? Var i Kållered i EM och det var 3 svarta 85d vid laddningen min inkl
Mindre folksamling som stod runt och tittade när jag kopplade in laddningen
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Kållered japp, och jag har mycket riktigt en svart 85D. Det var dock ingen annan Tesla där när vi kom eller när vi åkte så ni andra måste varit snabba!
När vi stack stod bara 1 kvar började på E.
Då måste det vart du
Jag tror min Tesla blivit spottad utanför Ikea. Hörde följande konversation mellan man och fru i kön:
Man: “Jag ser minst en Tesla om dagen numera!”
Fru: “Du får ta det när vi satt oss. Jag är så trött på att höra om de här Teslorna hela tiden.”
Vilken Ikea? Var i Kållered i EM och det var 3 svarta 85d vid laddningen min inkl
Mindre folksamling som stod runt och tittade när jag kopplade in laddningen
Kållered japp, och jag har mycket riktigt en svart 85D. Det var dock ingen annan Tesla där när vi kom eller när vi åkte så ni andra måste varit snabba!
När vi stack stod bara 1 kvar började på E.
Då måste det vart du
Yepyep, lär ha varit min EUP740 det där Det är kul att sitta uppe i restaurangen så man har utsikt ner över bilen, för övrigt, och se hur många som går och tittar på den. En gång ute på Bäckebol hade jag nåt fruktansvärt skoj när jag satt och lekte med appen samtidigt som ett par gick och tittade på bilen
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Kom ut från Klättercentret Telefonplan strax innan 12 idag och såg hela två Teslor förutom min egen. En svart 85D med 19" (ETL***) och en grå med 21" (EOG***). Nån annan sektmedlem som klättrar?
En vit fin, och inte min körde in i Landskrona precis.
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Såg en röd tesla i Umeå i lördags som jag nämde tidigare i tråden (första gången jag sett en live i Umeå). Och igår var det dags igen, en grå vid Noliaområdet.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Riktigt Tesla-rally Karlstad-Gbg i går. Jag snålade lite med laddningen och drog först av tre bilar. De övriga kom efter i raketfart efter ett tag. Aningen övertända.
En form de inte lyckades behålla hela vägen förmodligen, för framåt Trollhättan hade de tydligt fått dra ner på hastigheten. Jag däremot, som kört snålt i början av trippen, gick SOC-stark och segrande ur "striden" och passerade dem bestämt genom en takeoff värdig namnet vid ett trafiklyse. Didnt look back.
3 laddade samtidigt som jag runt 19 i Karlstad. En var med Tesla stripe längst ner på sidorna. En var P90D. Funderade om det var några de haft som demo i Sälen.
Riktigt Tesla-rally Karlstad-Gbg i går. Jag snålade lite med laddningen och drog först av tre bilar. De övriga kom efter i raketfart efter ett tag. Aningen övertända.
En form de inte lyckades behålla hela vägen förmodligen, för framåt Trollhättan hade de tydligt fått dra ner på hastigheten. Jag däremot, som kört snålt i början av trippen, gick SOC-stark och segrande ur "striden" och passerade dem bestämt genom en takeoff värdig namnet vid ett trafiklyse. Didnt look back.
Krama varandra i trafiken. Rattmuff på [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Bow skrev:
Mötte en, förmodligen mörkblå eller svart strax söder om Kalmar vid 5-tiden.
Köbildning i Sveg i Söndags.
AGDA stod och laddade när vi kom. Och när vi kom ut från ICA Supermarket efter vi handlat så stod det ytterligare en Tesla på tur för laddning.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Om ni spottar en sprillans model-S Titanium på norra sidan av stan så är det min
Låt mig vara den förste att gratulera till färgvalet. M.m.
Färgen som i TCS-chatten numera heter "diarrémetallic"
Bussiga klubben! Det var ju jätteroligt
Hahaha, förlåt, det var inte meningen att mobba dig såhär under allra första nyförälskelsen med din Tesla! Om du gillar färgen är det faktiskt allt som spelar roll.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Om ni spottar en sprillans model-S Titanium på norra sidan av stan så är det min
Låt mig vara den förste att gratulera till färgvalet. M.m.
Färgen som i TCS-chatten numera heter "diarrémetallic"
Bussiga klubben! Det var ju jätteroligt
Hahaha, förlåt, det var inte meningen att mobba dig såhär under allra första nyförälskelsen med din Tesla! Om du gillar färgen är det faktiskt allt som spelar roll.
Jag tycker att alla Tesla-färger är snygga, men såklart så har man sina egna preferenser och tycker vissa är snyggare än andra. Mina personliga favoriter är MC röd(den vi har), midnight silver, deep blue, obsidian black.
Och för att inte vara allt för off-topic, spottade 8 Teslor inom 30 min idag i Sthlm City.. ett vårtecken?
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Som en chokladpralin? Hörde det ordet i ett samtal mellan två gubbar vid poolen för ett par dagar sedan, då syftade de inte på någon bil utan något (någon) i poolen
Men i båda fallen så räknas det väl som något positivt på sätt och vis.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ja smaken är ju som baken. Min dröm (någon annans verklighet) vad gäller färg, fälg och övrig spec. är denna model S som dom testar i denna review:
Det var ju en märklig bil, en P90DL utan aktiverad autopilot och med gamla OS? Jag trodde alla 90-bilar var så nya att dom automatiskt hade senaste OS. Eller kom dom kanske ut såpass tidigt i USA att det var innan uppdateringen? Saknar iaf den fina runda mätaren i centrum av lilla skärmen
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14