Blockerade eller bländade kameror

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

matjo690
Inlägg: 69
Blev medlem: 14 apr 2022 16:50

Blockerade eller bländade kameror

Inlägg av matjo690 »

I mörker får jag ofta ovanstående meddelande... En eller flera kameror bländas eller är blockerade. Sedan något tillägg om att de skall rengöras. Bilen kan vara nytvättad. Ska jag lägga ett ärende eller brukar det vara så i mörker?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Blockerade eller bländade kameror

Inlägg av Bjelke »

Inte ovanligt i mörker för kamerorna ser inget då och tolkar det som att något är fel…typ.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5461
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Blockerade eller bländade kameror

Inlägg av Nicke Nyfiken »

matjo690 skrev:
I mörker får jag ofta ovanstående meddelande... En eller flera kameror bländas eller är blockerade. Sedan något tillägg om att de skall rengöras. Bilen kan vara nytvättad. Ska jag lägga ett ärende eller brukar det vara så i mörker?
Händer ganska sällan på min bil i mörker.
Däremot när det är soligt kör jag i princip alltid omkring med detta felmeddelande från kamerorna på B-stolparna. Och det beror inte på att bilen är skitig.

Känns lönlöst att lägga ett serviceärende eftersom de inte kan återskapa problemet inne i verkstaden.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Strebern
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 08 feb 2022 20:16

Re: Blockerade eller bländade kameror

Inlägg av Strebern »

matjo690 skrev:
I mörker får jag ofta ovanstående meddelande... En eller flera kameror bländas eller är blockerade. Sedan något tillägg om att de skall rengöras. Bilen kan vara nytvättad. Ska jag lägga ett ärende eller brukar det vara så i mörker?
Så fort solen skiner på en sida på bilen så får du detta meddelande. Bara att bita ihop då det är svårt för en kamera att se i direkt soljus.
Kommer det upp när det är mulet, ingen skit på kamerorna, kan vara ett problem.
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20"
Skriv svar