Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare
Inlägg: 672
Blev medlem: 05 mar 2014 09:28
Ort: Sollentuna/Viby

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Bengt »

Bilen levereras med vinterdäck på om du har beställt vinterdäck, annars sitter det sommardäck på.
Senast redigerad av Bengt, redigerad totalt 1 gånger.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Lurkern
Inlägg: 920
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Lurkern »

Går det att lägga till vinterdäck i beställningen utan att kladda med finansieringen, dvs betala dem kontant?
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 feb 2021 14:51

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av ErikHallq »

Baretta skrev:
Hur funkar det med däck och fälgar nu vid leverans efter 1:a oktober? Stämmer detta?

1. Bilen levereras alltid med
21” Uberturbine med vinterdäck.

2. Om man beställt vinterdäck får man även en uppsättning 21” Uberturbine med sommardäck som ligger inne i bilen.


(har säkert svarats på massor av ggr men svårt att hitta med sökning)
Osäker på vad du menar men är det vinterväglag så skiftar de hjulen om man beställt en uppsättning vinterhjul. De hjul som inte är monterade ligger i bilen.

Har du inte beställt vinterdäck levereras bilen med sommardäck (Jag har valt att köpa separat). Då får man antingen köra försiktigt till närmsta firma när man har däck som väntar, eller bärga bilen dit om man inte vill köra.
Model 3 Long Range Vit/Svart 2021 Såld
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Baretta »

Tack för svar på en onödig rörig fråga :roll:

Jag har beställt vinterdäck men funderar på att avboka dom och köpa separat.

Så frågan var egentligen vad som sitter på bilen vid leverans om det är vinterväglag.

Svaret verkar vara sommardäck. Tack!
Odelahoja
Inlägg: 3
Blev medlem: 23 okt 2022 23:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Odelahoja »

På hemsidan står det följande.
Jag har beställt vinterdäck till min MYP

Vinterdäck levereras på bilen från 1 oktober till 31 mars. Monterad däckuppsättning och en andra däckleverans kommer att bekräftas när det är dags för bokning.
Användarvisningsbild
YKC
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 07 mar 2021 00:45

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av YKC »

Nu rasslar det till minsann :shock: … fick följande i appen apropå USS eller inte… måste hamnat precis i justeringen.

Det här är en V/S så påverkar inte bara svarta alltså.

Well well, tjackpundar-beteendet är snart över med klickande i app, webb, plugin för att leta efter VIN osv.

Bara att godkänna och hoppas på det bästa :?:

Btw, leverans 3-15 november.
3FC58D7E-A0CB-4E7C-8D33-13D5F59BAE49.jpeg
[
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7674
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av mikebike »

YKC skrev:
Nu rasslar det till minsann :shock: … fick följande i appen apropå USS eller inte… måste hamnat precis i justeringen.

Det här är en V/S så påverkar inte bara svarta alltså.

Well well, tjackpundar-beteendet är snart över med klickande i app, webb, plugin för att leta efter VIN osv.

Bara att godkänna och hoppas på det bästa :?:

Btw, leverans 3-15 november.
Vilket svammel. Inget blir bättre för att man tar bort sensorer och funktioner.
Jag gillar formuleringen "i framtiden". :)
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 553
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Andersen »

YKC skrev:
Nu rasslar det till minsann :shock: … fick följande i appen apropå USS eller inte… måste hamnat precis i justeringen.

Det här är en V/S så påverkar inte bara svarta alltså.

Well well, tjackpundar-beteendet är snart över med klickande i app, webb, plugin för att leta efter VIN osv.

Bara att godkänna och hoppas på det bästa :?:

Btw, leverans 3-15 november.
Du får lägga upp när du får VIN så vi kan jämföra! Din _borde_ ju vara tillverkad efter min, eftersom du beställde en vecka senare. PB04366x slutar mitt på. Skulle ditt vara lägre (tidigare) än mitt vet jag inte vad man ska tro :P

Apropå datumet så lite inte på det, och planera inget efter det. Det är sms-uppskattningen som är det "riktiga" fönstret, och mitt 2-14/11 som i appen nu är 11-25/11 blev 16-30/11 i smset.
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
YKC
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 07 mar 2021 00:45

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av YKC »

Vad jag kan se är detta mitt VIN: VINPB04158x
Och vad gäller planerna så gick de i stöpet när vi sålde ICE XC90 tidigt augusti pga tesla angav augusti-september som första leveransperiod. Det var en nitlott.
[
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 553
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Andersen »

YKC skrev:
Vad jag kan se är detta mitt VIN: VINPB04158x
Det är ju före mitt. Helt vrickat. Antingen hittade Tesla ett gäng sensorer till (eller stötfångare) och tänkte "lika bra göra av med dem", eller så är det en bugg som gör att jag aldrig fick disclaimern, trots att min bil i själva verket också saknar.
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Lurkern
Inlägg: 920
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Lurkern »

Andersen skrev:
YKC skrev:
Vad jag kan se är detta mitt VIN: VINPB04158x
Det är ju före mitt. Helt vrickat. Antingen hittade Tesla ett gäng sensorer till (eller stötfångare) och tänkte "lika bra göra av med dem", eller så är det en bugg som gör att jag aldrig fick disclaimern, trots att min bil i själva verket också saknar.
Hittar ni det där i källkoden?
Ginflyer
Inlägg: 49
Blev medlem: 24 feb 2021 17:56

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ginflyer »

Grattis alla ni som väntat, kul att det börjat röra sig igen. Jag var en av de få som fick bilen i början på augusti och har haft 600 mil ren glädje sen dess. Hoppas att ni alla blir lika nöjda.
Lurkern
Inlägg: 920
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Lurkern »

Nu fick jag också flyttat leveransintervall till andra halvan av November, och ett VIN dök upp, PB043XXX.
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 25 feb 2021 14:51

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av ErikHallq »

Andersen skrev:
YKC skrev:
Vad jag kan se är detta mitt VIN: VINPB04158x
Det är ju före mitt. Helt vrickat. Antingen hittade Tesla ett gäng sensorer till (eller stötfångare) och tänkte "lika bra göra av med dem", eller så är det en bugg som gör att jag aldrig fick disclaimern, trots att min bil i själva verket också saknar.
Vad jag förstått år inte VIN helt i nummerordning för tesla. Dvs lägre nummer är inte tidigare bygge. Numren släpps i batcher (batchen i sig är i nummer ordning) och inom batchen är det random.
Model 3 Long Range Vit/Svart 2021 Såld
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Mattias_ab
Inlägg: 5
Blev medlem: 19 mar 2022 18:00

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Mattias_ab »

Nån av er som fått vin nu som har leverans till Göteborg?

Jag har inte fått nåt vin ännu, ej heller nåt datum alls i appen. RN11721. MYP Vit/svart, ej vinterdäck. Beställd 25/5..
Användarvisningsbild
YKC
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 07 mar 2021 00:45

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av YKC »

Nej hittar inget i källkoden, syns genom VIN finder tillägget i Chrome.
[
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Baretta »

Nån som blivit tilldelad bil i dag?
Själv har jag inte hört nåt via app, konto, kod eller sms.

RN1173, sv/sv, Trosta, med vinterdäck. Beställd 6/6
Nillok
Inlägg: 13
Blev medlem: 28 jul 2022 10:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Nillok »

Baretta skrev:
Nån som blivit tilldelad bil i dag?
Själv har jag inte hört nåt via app, konto, kod eller sms.

RN1173, sv/sv, Trosta, med vinterdäck. Beställd 6/6
Jag fick vin idag som syns i källkoden.

RN1172, sv/s Trosta, beställd 2/6 kompl. Med vinterdäck 27/10.
DavidSLArg
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 apr 2022 18:42

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av DavidSLArg »

Jaha!! Det hade jag ingen aning om, tack Tesla för en sån oklar uppdatering :lol:
6B08E429-3529-440E-A135-D79A91E15B12.jpeg
Användarvisningsbild
Domenix
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 26 okt 2022 11:16

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Domenix »

DavidSLArg skrev:
Jaha!! Det hade jag ingen aning om, tack Tesla för en sån oklar uppdatering :lol:
Samma här, beställt 2x indentiska MYP, fsd, vs/vs, tow, 21¨. Vi hade ett leveransdatum september-oktober, och för cirka 3 veckor försvann detta och ingen respons från vår kontakt på Tesla och ingen verkar veta något mer än sitt fint och vänta :lol:

Men oerhört kul att se att så många börjat få vin nummer nu, hoppas vi snart också kan joina er i omättlig körglädje :P
2xMYP V/SV - Beställd 2022-06-29 - RN11741XXXX - RN11748XXXX - FSD
Levererade 2022-12-30
DavidSLArg
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 apr 2022 18:42

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av DavidSLArg »

Domenix skrev:
DavidSLArg skrev:
Jaha!! Det hade jag ingen aning om, tack Tesla för en sån oklar uppdatering :lol:
Samma här, beställt 2x indentiska MYP, fsd, vs/vs, tow, 21¨. Vi hade ett leveransdatum september-oktober, och för cirka 3 veckor försvann detta och ingen respons från vår kontakt på Tesla och ingen verkar veta något mer än sitt fint och vänta :lol:

Men oerhört kul att se att så många börjat få vin nummer nu, hoppas vi snart också kan joina er i omättlig körglädje :P
Jag kommer inte orka få ett nytt leveransfönster typ feb-maj 2023. Kommer limma fast mig utanför deras servicecenter :cry:
Lurkern
Inlägg: 920
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Lurkern »

Tesla har iaf vinterdäck att lägga till beställningen om ni inte fastnar för några tredjeparts. Eller som i mitt fall, inte orkar bry er.
Användarvisningsbild
Domenix
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 26 okt 2022 11:16

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Domenix »

DavidSLArg skrev:
Domenix skrev:
DavidSLArg skrev:
Jaha!! Det hade jag ingen aning om, tack Tesla för en sån oklar uppdatering :lol:
Samma här, beställt 2x indentiska MYP, fsd, vs/vs, tow, 21¨. Vi hade ett leveransdatum september-oktober, och för cirka 3 veckor försvann detta och ingen respons från vår kontakt på Tesla och ingen verkar veta något mer än sitt fint och vänta :lol:

Men oerhört kul att se att så många börjat få vin nummer nu, hoppas vi snart också kan joina er i omättlig körglädje :P
Jag kommer inte orka få ett nytt leveransfönster typ feb-maj 2023. Kommer limma fast mig utanför deras servicecenter :cry:
Håller med det börjar bli otåligt nu xD, vi har väntat 5 månader på våra, och med senaste borttagningen av leveransdatum skulle jag gissa att vi får vänta minst 2 månader till baserat på andras upplevelser med samma situation.
2xMYP V/SV - Beställd 2022-06-29 - RN11741XXXX - RN11748XXXX - FSD
Levererade 2022-12-30
Smokingliraren
Inlägg: 39
Blev medlem: 30 maj 2022 20:41

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Smokingliraren »

Andersen skrev:
Sp1lol skrev:
Visst kommer statistiken på förregistreringar från Car.info en viss dag? Och isf vilken dag?
Tisdag, denna månad. När Car.info importerat den blir VIN sökbart i tjänsten. Statistiken jag pratar om finns dock bara bakom kulisserna, och Franz har varit snäll och delat den med mig. Jag kollar med honom nästa vecka och lägger upp här i tråden så fort jag vet något.

För exempel, kolla inlägget i tråden från 5 september!
Väntar ivrigt :)
MYP 18/5, Trosta RN11718xxxx, Vit/Svart, ej vinterhjul, VIN PB04208xxx, EDD 16-30/11
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 553
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Andersen »

Smokingliraren skrev:
Andersen skrev:
Sp1lol skrev:
Visst kommer statistiken på förregistreringar från Car.info en viss dag? Och isf vilken dag?
Tisdag, denna månad. När Car.info importerat den blir VIN sökbart i tjänsten. Statistiken jag pratar om finns dock bara bakom kulisserna, och Franz har varit snäll och delat den med mig. Jag kollar med honom nästa vecka och lägger upp här i tråden så fort jag vet något.

För exempel, kolla inlägget i tråden från 5 september!
Väntar ivrigt :)
Transportstyrelsen är sen med dataleveransen, typiskt nog!
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Skriv svar