Värmepump startar av sig själv

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
El Pedro
Teslaägare

Värmepump startar av sig själv

Inlägg av El Pedro »

Någon som vet varför värmepumpen startar av sig själv? Ibland hör jag att den går fast bilen är av och låst, några gånger har jag hört när den startar. När jag kollar i appen så indikerar den att det blåser från luftmunstyckena, men värmeanläggningen står som av. Jag får då först starta den genom appen, och sen stänga av den. Inga schemalagda uppvärmningar finns och de tre knapparna hund, camping och vad den tredje heter, är av. Detta sker både med laddkabel i och ur.

Någon som har ett förslag?
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Re: Värmepump startar av sig själv

Inlägg av Leo »

Tvångsventilera kupen för att tork ut ventilationsanläggningen/kupen för att motverka dålig luft av kvarvarande fukt i ventilationssystemet.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
El Pedro
Teslaägare

Inlägg av El Pedro »

Leo skrev:
Tvångsventilera kupen för att tork ut ventilationsanläggningen/kupen för att motverka dålig luft av kvarvarande fukt i ventilationssystemet.
Är det det den gör när den går igång? Är lite rädd att den står och drar onödig ström.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Bilen lever sitt eget liv, det brummar eller fläktar lite om den ibland när man går förbi. Inget att haka upp sig på, det verkar vara helt i sin ordning.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare

Inlägg av Airlift »

El Pedro skrev:
Leo skrev:
Är det det den gör när den går igång? Är lite rädd att den står och drar onödig ström.

Jupp. Har man tvåårsintervall på kupéfilter får msn nog se till att vädra ur dem frekvent..
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Skriv svar