Alright, jag beställde 10e juni, dock en RWD. Har fått TBD i leveransdatum nu istället för nästa år. Tesla sade dock på telefonen att de inte börjat matcha alla model 3 ännu då de börjar med model Y. Även om förväntat datum var nästa feb/mars (nästa batch då antar jag), kan man ju hoppas på innan snön kommer. För några veckor sedan ringde jag in för en annan sak, då sade de att allt pekar på att jag får leverans nu i början av november då de ska få ett väldigt stort antal bilar nu. Så de säger lite emot varandra ibland.Alexander01 skrev:Beställde en M3 LR (midnight silver) i juni 2002 strax efter det att jag tog bord ordern på dentidigare beställda MY LR som inte kunde levereras före dagen för det nya bonustaket.Jaegaern skrev:Vad beställde du och när?Alexander01 skrev:Jag blev uppringd av Tesla SA igår, där han bekräftade att det estimerade leveransfönstret jan-mars 2023 gäller och det finns inget som tyder på att bilen kommer att kunna levereras under Q4 2022. Han undrade även om jag önskade kvarstå som intressent på bilen.
Från nov - nov 2022 till jan-mars 2023 + osäkerhet kring bonusregler fr o m 2023 =
Edit:
Och är det någon som blivit matchad denna batch ännu? SA sade på telefon när jag ringde in idag och frågade en annan sak, att de förmodligen börjar matcha Y, sedan 3.
Vi märker!