Nya superchargers i Sverige
Moderator: Redaktion
Re: Nya superchargers i Sverige
Minst 24, ryktet säger 28, stalls vid 421 ICA Maxi, Sisjön/Västra Frölunda strax söder om Göteborg. Klart i mitten av november.
Re: Nya superchargers i Sverige
Jag har identifierat följande 11 sträckor på 130 km eller mer på riksvägar/europavägar från Dalarna och söder ut som saknar SuC på vägen:
RV13/RV23/LV117 Ystad-Markaryd 130 km
RV27/RV30/E4 Ronneby-Jönköping 208 km
RV25 Halmstad-Kalmar 238 km
RV26/RV40 Halmstad-Jönköping 170 km
RV40 Jönköping-Västervik 167 km
E22 Kalmar-Edsbruk 165 km
RV23/RV40 Höör-Västervik 324 km
RV44/RV47 Jönköping-Uddevalla 194 km
RV23/RV34/E22 Linköping-Kalmar 227 km
RV26/E45 Kristinehamn-Mora 222 km
RV26/RV50/RV66 Kristinehamn-Borlänge 197 km
Då jag är från Småland har jag föreslagit SuC i Växjö och Vimmerby, vilket skulle minska avståndet mellan SuC på 5 av dessa sträckor.
Edit: RV32 Linköping-Vetlanda är också drygt 130 km utan SuC, men inga större knutpunkter mellan Mjölby och Eksjö, så kanske överflödigt med en SuC i t ex Tranås.
RV13/RV23/LV117 Ystad-Markaryd 130 km
RV27/RV30/E4 Ronneby-Jönköping 208 km
RV25 Halmstad-Kalmar 238 km
RV26/RV40 Halmstad-Jönköping 170 km
RV40 Jönköping-Västervik 167 km
E22 Kalmar-Edsbruk 165 km
RV23/RV40 Höör-Västervik 324 km
RV44/RV47 Jönköping-Uddevalla 194 km
RV23/RV34/E22 Linköping-Kalmar 227 km
RV26/E45 Kristinehamn-Mora 222 km
RV26/RV50/RV66 Kristinehamn-Borlänge 197 km
Då jag är från Småland har jag föreslagit SuC i Växjö och Vimmerby, vilket skulle minska avståndet mellan SuC på 5 av dessa sträckor.
Edit: RV32 Linköping-Vetlanda är också drygt 130 km utan SuC, men inga större knutpunkter mellan Mjölby och Eksjö, så kanske överflödigt med en SuC i t ex Tranås.
Senast redigerad av Knix, redigerad totalt 1 gånger.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7704
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Nya superchargers i Sverige
Synd att Oskarshamn togs bort från listan över planerade SuC.Knix skrev:Jag har identifierat följande 11 sträckor på 130 km eller mer på riksvägar/europavägar från Dalarna och söder ut som saknar SuC på vägen:
RV13/RV23/LV117 Ystad-Markaryd 130 km
RV27/RV30/E4 Ronneby-Jönköping 208 km
RV25 Halmstad-Kalmar 238 km
RV26/RV40 Halmstad-Jönköping 170 km
RV40 Jönköping-Västervik 167 km
E22 Kalmar-Edsbruk 165 km
RV23/RV40 Höör-Västervik 324 km
RV44/RV47 Jönköping-Uddevalla 194 km
RV23/RV34/E22 Linköping-Kalmar 227 km
RV26/E45 Kristinehamn-Mora 222 km
RV26/RV50/RV66 Kristinehamn-Borlänge 197 km
Då jag är från Småland har jag föreslagit SuC i Växjö och Vimmerby, vilket skulle minska avståndet mellan SuC på 5 av dessa sträckor.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Nya superchargers i Sverige
Ja, Oskarshamn hade varit guld värt. Får ofta stanna där och fylla på, så jag kommer upp till Tindered eller hem.mikebike skrev:Synd att Oskarshamn togs bort från listan över planerade SuC.Knix skrev:Jag har identifierat följande 11 sträckor på 130 km eller mer på riksvägar/europavägar från Dalarna och söder ut som saknar SuC på vägen:
RV13/RV23/LV117 Ystad-Markaryd 130 km
RV27/RV30/E4 Ronneby-Jönköping 208 km
RV25 Halmstad-Kalmar 238 km
RV26/RV40 Halmstad-Jönköping 170 km
RV40 Jönköping-Västervik 167 km
E22 Kalmar-Edsbruk 165 km
RV23/RV40 Höör-Västervik 324 km
RV44/RV47 Jönköping-Uddevalla 194 km
RV23/RV34/E22 Linköping-Kalmar 227 km
RV26/E45 Kristinehamn-Mora 222 km
RV26/RV50/RV66 Kristinehamn-Borlänge 197 km
Då jag är från Småland har jag föreslagit SuC i Växjö och Vimmerby, vilket skulle minska avståndet mellan SuC på 5 av dessa sträckor.
Vill gärna ha en buffert på minst 10 mil när jag kommit hem, ifall det skulle hända något och man måste iväg.
Senast var laddstationen vid McDonalds upptagen, så tänkte prova Ionity. Scannar QR-koden och en websida öppnas.
Fyller i lite uppgifter och ska välja ort, då kraschar sidan och jag fick börja om från början med att scanna QR-koden.
Prövade nog fem gånger, men gav upp och åkte till Lidl istället och där fungerade det efter lite kortuppgifter som skulle anges.
Tesla Model S 90D
Re: Nya superchargers i Sverige
Har också skickat in Växjö (vid Grand Samarkand så det finns något att göra/äta under tiden). Kör då och då Kalmar-Varberg-Kalmar. Idag funkar det ju att stanna i Halmstad, men hade varit trevlig att ha Växjö som alt.Knix skrev:Jag har identifierat följande 11 sträckor på 130 km eller mer på riksvägar/europavägar från Dalarna och söder ut som saknar SuC på vägen:
RV13/RV23/LV117 Ystad-Markaryd 130 km
RV27/RV30/E4 Ronneby-Jönköping 208 km
RV25 Halmstad-Kalmar 238 km
RV26/RV40 Halmstad-Jönköping 170 km
RV40 Jönköping-Västervik 167 km
E22 Kalmar-Edsbruk 165 km
RV23/RV40 Höör-Västervik 324 km
RV44/RV47 Jönköping-Uddevalla 194 km
RV23/RV34/E22 Linköping-Kalmar 227 km
RV26/E45 Kristinehamn-Mora 222 km
RV26/RV50/RV66 Kristinehamn-Borlänge 197 km
Då jag är från Småland har jag föreslagit SuC i Växjö och Vimmerby, vilket skulle minska avståndet mellan SuC på 5 av dessa sträckor.
Edit: RV32 Linköping-Vetlanda är också drygt 130 km utan SuC, men inga större knutpunkter mellan Mjölby och Eksjö, så kanske överflödigt med en SuC i t ex Tranås.
M3 SR+ 2021 MiC
Re: Nya superchargers i Sverige
Jag har föreslagit Norremark i Växjö. Sämre utbud än Samarkand men mindre omväg.marcusw skrev:Har också skickat in Växjö (vid Grand Samarkand så det finns något att göra/äta under tiden). Kör då och då Kalmar-Varberg-Kalmar. Idag funkar det ju att stanna i Halmstad, men hade varit trevlig att ha Växjö som alt.Knix skrev:Jag har identifierat följande 11 sträckor på 130 km eller mer på riksvägar/europavägar från Dalarna och söder ut som saknar SuC på vägen:
RV13/RV23/LV117 Ystad-Markaryd 130 km
RV27/RV30/E4 Ronneby-Jönköping 208 km
RV25 Halmstad-Kalmar 238 km
RV26/RV40 Halmstad-Jönköping 170 km
RV40 Jönköping-Västervik 167 km
E22 Kalmar-Edsbruk 165 km
RV23/RV40 Höör-Västervik 324 km
RV44/RV47 Jönköping-Uddevalla 194 km
RV23/RV34/E22 Linköping-Kalmar 227 km
RV26/E45 Kristinehamn-Mora 222 km
RV26/RV50/RV66 Kristinehamn-Borlänge 197 km
Då jag är från Småland har jag föreslagit SuC i Växjö och Vimmerby, vilket skulle minska avståndet mellan SuC på 5 av dessa sträckor.
Edit: RV32 Linköping-Vetlanda är också drygt 130 km utan SuC, men inga större knutpunkter mellan Mjölby och Eksjö, så kanske överflödigt med en SuC i t ex Tranås.
Re: Nya superchargers i Sverige
Nej, inte jag heller.bonath skrev:Ur led är tiden.
Jag och två andra Teslor laddade på Eons snabbladdare i Varberg i lördags.
5,25 på Eon, 8,30 på SuC...
Istället för att ladda på SuC Fbg på hemvägen så stödladdade jag på Eons laddare vid Björkäng, 4,50 kr/kW.
Detta trodde jag ALDRIG när jag hämtade ut min Tesla i september 2019.....................
Tyvärr så har det blivit sämre (mer köer, oftare och fler trasiga laddare) och betydligt dyrare (även med hänsyn tagen till elprisökningar och inflation). SuC är inte längre något stort plus som Teslaägare på samma sätt som det helt klart var 2019.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Nya superchargers i Sverige
Upplever fortsatt extremt mycket mer trasiga och otillgängliga laddpunkter sedan SuC öppnades upp. Verkar som detta med snabbladdning är lite mer komplicerat än vad tom. Tesla kanske räknat med.mikebike skrev:Förr var det så, men sedan SuC öppnade upp är det nästan alltid minst en laddare som är "otillgänglig". Dessutom var indikeringen om antalet lediga laddare helt fel i våras. Jag hoppas det är bättre nu.Niklas Z skrev:Min erfarenhet är att SuC har varit 100 % tillförlitligt, medan "övriga" varit 99 % tillförlitliga.Elix747 skrev:Bra att det fungerar @jonasl och @niklas Z. Kanske bättre nu än förr, eller så har jag haft ”otur”. Får väl uppdatera gamla konton igen.jonasl skrev:Virta har alltid fungerat klockrent för mig, har kort från OKQ8 som det bara är att blippa både hos dem, Virta och Eon, än så länge problemfritt. Virta har rätt många bra ställen från Dalarna och norrut. Ludvika t.ex!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Nya superchargers i Sverige
Eller så har man dragit ner på underhållet. Såg för ett tag sedan ett par trasiga suc i Lödde som stod trasiga ett ett bra tag (osäker på hur läge men kanske en vecka) och den är ju tesla only site.martinot skrev:Upplever fortsatt extremt mycket mer trasiga och otillgängliga laddpunkter sedan SuC öppnades upp. Verkar som detta med snabbladdning är lite mer komplicerat än vad tom. Tesla kanske räknat med.mikebike skrev:Förr var det så, men sedan SuC öppnade upp är det nästan alltid minst en laddare som är "otillgänglig". Dessutom var indikeringen om antalet lediga laddare helt fel i våras. Jag hoppas det är bättre nu.Niklas Z skrev:Min erfarenhet är att SuC har varit 100 % tillförlitligt, medan "övriga" varit 99 % tillförlitliga.Elix747 skrev:Bra att det fungerar @jonasl och @niklas Z. Kanske bättre nu än förr, eller så har jag haft ”otur”. Får väl uppdatera gamla konton igen.jonasl skrev:Virta har alltid fungerat klockrent för mig, har kort från OKQ8 som det bara är att blippa både hos dem, Virta och Eon, än så länge problemfritt. Virta har rätt många bra ställen från Dalarna och norrut. Ludvika t.ex!
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Nya superchargers i Sverige
Njae, en 5 arbetsdagar (vecka) är väl ändå helt OK tid för att reparera en trasig laddpunkt?chaffis75 skrev:Eller så har man dragit ner på underhållet. Såg för ett tag sedan ett par trasiga suc i Lödde som stod trasiga ett ett bra tag (osäker på hur läge men kanske en vecka) och den är ju tesla only site.
Tycker det är riktigt snabbt jobbat givet hur dåligt det är hos konkurrenterna!
Har hört om laddpunkter hos Ionity och CK som varit trasiga i över en månad...
Sedan, eftersom det efter öppnandet av SuC kraftigt verkar ha ökat antalet trasiga laddpunkter, så är det väl inte helt otroligt att detta ökat den totala belastningen på serviceteamen hos Tesla?
Det lär ju vara samma serviceteam som servar både öppna SuC och Tesla-only SuC. Klart det tar längre tid i snitt att serva alla laddpunkter, även Tesla-only, om antalet trasiga laddpunkter har ökat krafitgt jämfört med förr i tiden (innan öppnandet).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Nya superchargers i Sverige
Nu jörföede jag inte med andra utan mer tesla mot tesla.. Och då är min känsla att tiden för att laga en laddare ökat i tid men jag kan absolut ha fel där.martinot skrev:Njae, en 5 arbetsdagar (vecka) är väl ändå helt OK tid för att reparera en trasig laddpunkt?chaffis75 skrev:Eller så har man dragit ner på underhållet. Såg för ett tag sedan ett par trasiga suc i Lödde som stod trasiga ett ett bra tag (osäker på hur läge men kanske en vecka) och den är ju tesla only site.
Tycker det är riktigt snabbt jobbat givet hur dåligt det är hos konkurrenterna!
Har hört om laddpunkter hos Ionity och CK som varit trasiga i över en månad...
Sedan, eftersom det efter öppnandet av SuC kraftigt verkar ha ökat antalet trasiga laddpunkter, så är det väl inte helt otroligt att detta ökat den totala belastningen på serviceteamen hos Tesla?
Det lär ju vara samma serviceteam som servar både öppna SuC och Tesla-only SuC. Klart det tar längre tid i snitt att serva alla laddpunkter, även Tesla-only, om antalet trasiga laddpunkter har ökat krafitgt jämfört med förr i tiden (innan öppnandet).
Sen får man ju inte glömma att ökat användade av suc såklart sliter mer, men de får ju säkert in bra med pengar på alla nya bilar också.
Poängen är väl att jag tror ju inte de är icke tesla bilar som är problemet utan snarast ett ökat antal bilar som laddar där sliter.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Nya superchargers i Sverige
Visst är det ett ökat slitage när icke Teslor kommer och laddar på SuC.chaffis75 skrev:Nu jörföede jag inte med andra utan mer tesla mot tesla.. Och då är min känsla att tiden för att laga en laddare ökat i tid men jag kan absolut ha fel där.martinot skrev:Njae, en 5 arbetsdagar (vecka) är väl ändå helt OK tid för att reparera en trasig laddpunkt?chaffis75 skrev:Eller så har man dragit ner på underhållet. Såg för ett tag sedan ett par trasiga suc i Lödde som stod trasiga ett ett bra tag (osäker på hur läge men kanske en vecka) och den är ju tesla only site.
Tycker det är riktigt snabbt jobbat givet hur dåligt det är hos konkurrenterna!
Har hört om laddpunkter hos Ionity och CK som varit trasiga i över en månad...
Sedan, eftersom det efter öppnandet av SuC kraftigt verkar ha ökat antalet trasiga laddpunkter, så är det väl inte helt otroligt att detta ökat den totala belastningen på serviceteamen hos Tesla?
Det lär ju vara samma serviceteam som servar både öppna SuC och Tesla-only SuC. Klart det tar längre tid i snitt att serva alla laddpunkter, även Tesla-only, om antalet trasiga laddpunkter har ökat krafitgt jämfört med förr i tiden (innan öppnandet).
Sen får man ju inte glömma att ökat användade av suc såklart sliter mer, men de får ju säkert in bra med pengar på alla nya bilar också.
Poängen är väl att jag tror ju inte de är icke tesla bilar som är problemet utan snarast ett ökat antal bilar som laddar där sliter.
Senaste gången jag laddade så kom en EQC och ställde sig bredvid mig och skulle ladda, fast vi var bara 3 bilar på 12 platser. Fick tala om för honom att vi delade på 150kW om han stod bredvid mig.
Sen kom en ID4 som försökte vålda in Tesla kabeln in i sin bil.
Gick och pratade med honom att han skulle välja CCS kabeln istället.
Förut så träffade jag på en BYD Tang som laddade.
Han stod kanske 5cm från stolpen för att sladden skulle nå fram.
Lätt hänt att man kör på stolpen en sån gång eller sträcker kabeln så mycket att nåt går sönder, eftersom brytkraften i kontakten blir stor.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2082
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Nya superchargers i Sverige
"Nya superchargers i Sverige"...
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Re: Nya superchargers i Sverige
”Välkommen till TCS-forum…..”EnTraktor skrev:"Nya superchargers i Sverige"...
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
- Erik Viking
- Teslaägare
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 17 okt 2020 16:43
- Ort: Goteborg
Re: Nya superchargers i Sverige
Äntligen! SuC i/nära Göteborg.Yrsir skrev:Minst 24, ryktet säger 28, stalls vid 421 ICA Maxi, Sisjön/Västra Frölunda strax söder om Göteborg. Klart i mitten av november.
Det är på baksidan av köpcentret "Högsbo 421", Ica Maxi, Media markt, Systembolaget mfl.
Var på plats och pratade med en av dom goa grabbarna från Ytterby Maskintjänst som vunnit uppdraget.
Dom har fått 26 (udda !) plintar (fötter som "laddarna" sitter på). (räknade själv efteråt).
Väldigt liten yta för så många laddplatser.
Dom kommer att plöja ner ca 3 km kabel i marken. oklart hur mycket som är anslutning till energibolaget.
Enligt grabbarna på plats är asfalteringen beställd till början på v49.
Har vi tur öppnar dom andra veckan i December
Model S Performance (Ludicrous), 2020 Sept, 599 kW (800+ hp)
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig)
AUDI S7, V8, 4 L twin turbo, extra allt.
SAAB Turbo X, V6 2.8L, AWD världen bästa/roligaste vinterbil
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig)
- Erik Viking
- Teslaägare
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 17 okt 2020 16:43
- Ort: Goteborg
Re: Nya superchargers i Sverige
Verkar råda förvirring om vilken stadsdel/kommun den hamnar iErik Viking skrev:Äntligen! SuC i/nära Göteborg.Yrsir skrev:Minst 24, ryktet säger 28, stalls vid 421 ICA Maxi, Sisjön/Västra Frölunda strax söder om Göteborg. Klart i mitten av november.
Det är på baksidan av köpcentret "Högsbo 421", Ica Maxi, Media markt, Systembolaget mfl.
Var på plats och pratade med en av dom goa grabbarna från Ytterby Maskintjänst som vunnit uppdraget.
Dom har fått 26 (udda !) plintar (fötter som "laddarna" sitter på). (räknade själv efteråt).
Väldigt liten yta för så många laddplatser.
Dom kommer att plöja ner ca 3 km kabel i marken. oklart hur mycket som är anslutning till energibolaget.
Enligt grabbarna på plats är asfalteringen beställd till början på v49.
Har vi tur öppnar dom andra veckan i December
https://www.tesla.com/findus/list/superchargers/Sweden
Båda pekar på en stor grop inne i centrala Göteborg
Gamla synder som spökar.
I flera hundra år var "Frölunda" ett fattigt jordbruks område, det mesta var sankmark.
Gamla Posten satte (100 år sedan ?) samma postnummer 421xx på allt från havet till Mölndals kommun.
Om du frågar en "gammal" Göteborgare så ingår det här i en av stadsdelarna Högbso eller Sisjön,
det är bara ca 100m till kommungränsen till Mölndal.
Model S Performance (Ludicrous), 2020 Sept, 599 kW (800+ hp)
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig)
AUDI S7, V8, 4 L twin turbo, extra allt.
SAAB Turbo X, V6 2.8L, AWD världen bästa/roligaste vinterbil
bat. 100 kWh ver. G, FSD, Gratis Suc (personlig)
Re: Nya superchargers i Sverige
Ljusdal öppnade idag.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Nya superchargers i Sverige
De monterade upp en massa stalls där ikväll (jag fick det till 28).Theodad skrev:Något nytt om Göteborgsladdaren på 421?
Re: Nya superchargers i Sverige
Snyggt, och tack för bilder/rapportering!jcgbg skrev:De monterade upp en massa stalls där ikväll (jag fick det till 28).Theodad skrev:Något nytt om Göteborgsladdaren på 421?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Nya superchargers i Sverige
Vart förbi idag och räknade in 28 st. Blir det en av Sveriges största till antalet?
Re: Nya superchargers i Sverige
Det förbereds 4st laddare på Preem i Nacka, ett stenkast från Ica Maxi/Skvaltan. Kan dessa vara Superchargers? Kunde inte hitta något avslöjande material men det kanske är för tidigt..
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3705
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Nya superchargers i Sverige
Svårt att tro att de bara bygger fyra stycken.
Model Y LR AWD 2022
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19603
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Nya superchargers i Sverige
Iaf i Nacka, möjligen om det vore i någon fjällby ute i ödemarken kanske…jonasl skrev:Svårt att tro att de bara bygger fyra stycken.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Nya superchargers i Sverige
Nej, det ser inte ut som teslas fundament.Alexander skrev:Kan dessa vara Superchargers? Kunde inte hitta något avslöjande material men det kanske är för tidigt..