Idag blev min fru påkörd när en VW Passat skulle köra om henne på en smal slingrande väg, bara ett par kilometer från där vi bor. Ganska skärrad ringde hon och frågade om råd eftersom snubben som kört på henne var fly förbannad, på gränsen till skogstokig, och anklagade henne för att ha prejat honom!!!!
Måste medge att det kändes rätt mäktigt att anlända till "olycksplatsen" ett par minuter senare i en Tesla och ställa gubben till svars. Han blev minst sagt mållös och spak när jag frågade honom varför han hade så bråttom och varför han hade så dåligt omdöme att åka omkring och leka rallyförare i en gammal rostig blykälke. Avslutade med att säga att han kunde vara jäkla glad att jag skulle överväga att anmäla honom till polisen för vårdslöshet i trafik...
Skit bakom spakarna i dubbel bemärkelse!
Moderator: Redaktion
Skit bakom spakarna i dubbel bemärkelse!
Senast redigerad av +46, redigerad totalt 1 gånger.
Installerat 13,2 kWp solceller
Re: Skit bakom spakarna i dubbel bemärkelse!
Hoppas det gick bra för frugan.
Kör idag en Volvo C40, ska byta i januari 26
Absolut. Låg fart, bara plåt och lackskador.Johan71 skrev:Hoppas det gick bra för frugan.
Blykälke 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skickat från min iPhone med Tapatalk
MYP -22 | MIB | svart/svart
Sånt här som gör att jag fixat dashcam i båda våra bilar... Både framåt och bakåt!
Väldigt skänt att svart på vitt kunna visa sånna skogstokiga (eller polisen) vad som faktiskt hände.
Väldigt skänt att svart på vitt kunna visa sånna skogstokiga (eller polisen) vad som faktiskt hände.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
+1joel80 skrev:Sånt här som gör att jag fixat dashcam i båda våra bilar... Både framåt och bakåt!