Nu är det värsta tiden på året för model S...
Moderator: Redaktion
Nu är det värsta tiden på året för model S...
Stenskottens tid...
Glad att jag har folie. Smäller i bilen med jämna mellanrum...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Nu är det värsta tiden på året för model S...
Har TACC på 7 och okq8 extra försäkring
Få se om jag klarar mig i år
Få se om jag klarar mig i år
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Har du fått några märken alls? Jag har fått några i den främre plasten men har ingen foliering. Dock Ceramic Pro-behandling (som nog inte hjälper något alls mot stenskott).hybris skrev:Stenskottens tid...
Driver sajten Car.info
Jag har fått några på motorhuven som gått genom folien. Får höra till våren om man ska byta på motorhuven och samtidigt kolla/fixa de som gått genom folien.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Lagade det första på vindrutan efter 3 veckor. Några mindre på motorhuven som fixades i samband med lackbehandling för en vecka sen. Ett jäkla gissel är det. Inte bara sten utan säkert en och annan dubb som släpper också

Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Ja det är märken i folien på ett par ställen men ganska säker på att lacken klarar sig. Folien självläker lite vid värme. (förutom det största stenskotten)
Får gå med hårtorken då och se minen på grannarnahybris skrev:Ja det är märken i folien på ett par ställen men ganska säker på att lacken klarar sig. Folien självläker lite vid värme. (förutom det största stenskotten)

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jag satsade på Wrapzones transparanta stenskottskydd. Den ska också vara "självläkande".
Sju års garanti från tillverkaren.
Installerat 13,2 kWp solceller
- Andreasson
- Teslaägare
Intressant..!+46 skrev:Jag satsade på Wrapzones transparanta stenskottskydd. Den ska också vara "självläkande".
Hur tycker du att det har funkat? Sitter det på bra? Hur är glansen?
Jag är precis i färd med att endera lämna in till Ceramic Pro eller att sätta på stenskottsfolie.
Det vore intressant att höra dina erfarenheter!
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)
Kan bara säga att ingen keramisk behandling grejar stenskott... Folie eller stenskottsfilm som gäller.
Jag är supernöjd. Har folie på front, huv, framskärmar, backspeglar och nederkant på dörrar och bakre hjulhus. Sedan har jag lagt på Opticoat Pro på hela bilen inkl folierade ytorna. Räcker oftast att bara högtrycksspola av bilen för att den ska blänka som ny.Andreasson skrev:Intressant..!+46 skrev:Jag satsade på Wrapzones transparanta stenskottskydd. Den ska också vara "självläkande".
Hur tycker du att det har funkat? Sitter det på bra? Hur är glansen?
Jag är precis i färd med att endera lämna in till Ceramic Pro eller att sätta på stenskottsfolie.
Det vore intressant att höra dina erfarenheter!
Senast redigerad av +46, redigerad totalt 1 gånger.
Installerat 13,2 kWp solceller
Suck. Fick första stenskottet på framrutan i torsdags. 80 km/h och lite för nära en annan bil. Nu håller jag mer avstånd. Ni med mer erfarenhet. Kan man laga en mindre märke i rutan?
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Som stammis hos glasmästaren kan jag bara säga: ja, det brukar gå att få bort nästan helt. Ju tidigare man tar det, desto mindre riska att permanent smuts fastnar i märket.matsm skrev:Suck. Fick första stenskottet på framrutan i torsdags. 80 km/h och lite för nära en annan bil. Nu håller jag mer avstånd. Ni med mer erfarenhet. Kan man laga en mindre märke i rutan?
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
När det är kallt ute ska man väl se till att det inte kommer vatten i innan mm hinner laga det.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- lator
- Teslaägare
Tejpa över skadan direkt så är chansen större att glasmästaren kan fixa det.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Lagade stenskott för 5 dagar sen, och ska tillbaka för nästa nu på Måndag. I år har jag varit en magnet för sten på vägarna, dessutom alltid från mötande bilar så avstånd hade inget med saken att göra:(
Blir en liten grå prick efter lagning, men bättre det än spricka och byte.
Ni som fått byta, hur länge har ni fått vänta på ny ruta? Kanske knappast är lagervara, eller...
Ni som fått byta, hur länge har ni fått vänta på ny ruta? Kanske knappast är lagervara, eller...
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
RM Bilservice (Teslas auktoriserade karossverkstad i Danderyd) verkar kunna byta ruta över dagen, så då har de rimligen rutor hemma i normalfallet.LeffeP skrev:Lagade stenskott för 5 dagar sen, och ska tillbaka för nästa nu på Måndag. I år har jag varit en magnet för sten på vägarna, dessutom alltid från mötande bilar så avstånd hade inget med saken att göra:(
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS