Har aldrig haft bil med lädersäten och aldrig saknat det. '
Inga småbarn heller då kanske eller gillar du nerkletade, dreglade, spottade, allmänt skitiga stolar? Jag tänker inte skaffa en bil utan läder innan barnen är typ 15. När sen barnbarn kanske kommer så går jag tillbaks till läder igen
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-Model 3 looks very similar to Model S, just smaller and without luxury features like leather seats
-Cost saving is due to Gigafactory, smaller battery and economy features
-Possible release of smaller, stripped down Model X at same time (not sure if name is Model Y)
We'll see if this is true next month!
Detta låter bra. Har aldrig haft bil med lädersäten och aldrig saknat det. Antar at de är svettiga på sommarn och kalla på vintern.
Och att den blir 'sleek'
Är inte det enda vi vetat säkert hitintills att den absolut inte skulle bli en mini S?
Det känns som BS. Varför skulle den inte gå att få med skinnsäten? Ska det vara en konkurrent till BMW eller nissan?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Det känns som BS. Varför skulle den inte gå att få med skinnsäten? Ska det vara en konkurrent till BMW eller nissan?
Håller med. Troligen inte lädersäten som standard utan som tillval men så är det i Model S redan idag. Tillval leder ju till ökade intäkter och bättre förtjänst. Tror att konkurrenterna till Model 3 kommer vara BMW 3-serie och Audi A4 både storleksmässigt, utrustningsmässigt och prismässigt (vad gäller totalpris inklusive drift).
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skinn är ett av få tillval som jag är säker på att jag kommer göra om/när jag beställer en Model 3. Det och AP.
Har inte skinn i nuvande Audi A6 och saknar det varje gång jag sätter mig i bilen, efter 10 000 mil så ser textilklädseln inte rolig ut. Förra bilen var en Subaru Forester med skinnklädsel och den såg ut som ny efter 15000 mil.
Är helt övertygad om att det kommer finns som tillval men givetvis inte standard. Blir f.ö. inte missnöjd om bilen liknar Model S..
Det har väl sagts från början att M3 ska konkurrera med Audi A4 / BMW 3-serie / MB C-klass men exakt hur den ska se ut har det rått lite olika bud om. Den som lever till 31 mars lär få se...
M3 ÄR en BMW 3-serie.
Det vet jag mycket väl - och jag vill å det bestämdaste poängtera att jag i det längsta värjt mig mot att använda den förkortningen om Tesla Model 3 trots att jag sett att den är i allmänt bruk här på forumet. Men som jag nu är forummedlem och även högst troligt kommer att reservera en Tesla M3 (men lika troligt aldrig någonsin kommer att köpa en BMW M3 även om jag haft nöjet att både framföra och åka i sådana) har jag låtit mitt språkbruk förslappas en smula.
Som kommentar till en annan fråga som avhandlats i tråden har min nuvarande bil textilklädsel, och den ser fortfarande ut som ny efter nära 12000 mil.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Fast elon har sagt att den inte kommer heta model ≡ utan model 3 med sifra
Jag har sett ett videoklipp där han säger att Model 3 skall skrivas med tre sträck. Han vill ju egentligen att den ska heta Model E men det fick den inte heta.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vi får hoppas att Ericsson inte är lika lättretade som Ford.
Det är skillnad på tre streck och tre korvar
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.